Μάθημα : 14ο Γυμνάσιο Πάτρας- Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου,

Κωδικός : G368110

Μάθημα

Εργασία για την οξύτητα

hhttps://eclass01.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%933-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%B8%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%

BD%CE%B7-%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%20%CE%A3%CE%BA%CF%8

C%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B1.docxttps://eclass01.sch.gr/modules/document

/file.php/G368110/%CE%933-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%B8%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CE%9C%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1%20%CE%A3%CE%BA%CF%8C%CE%BD%

CE%B4%CF%81%CE%B1.docxΓ΄

 

 

ΤΑΞΗ-Οδηγίες για τη γραπτή εργασία

https://eclass01.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%

CE%93%CE%84%CE%A4%CE%91%CE%9E%CE%97-%CE%9F%

CE%B4%CE%B7%CE%B3%CE%AF%CE%B5%CF%

82%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%B7%20%

CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%AE%20%CE%B5

%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1.docx

 

 

 

 

Φάτνη

https://eclass01.sch.gr/modules/document/file.php/G413108/%CE%A4%CE%B5%

CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%20-%CE%A6%CE%AC%CF%84%CE%BD%CE%B7.pdf

 

-Έρευνα και Πειραματισμός

-Ομαδική Εργασία

-Πιο κάτω παρουσιάζονται μερικά παραδείγματα εργασιών.

 

Αλατότητα

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110

/%CE%931-%CE%91%CE%9B%CE%91%CE%A4%CE%

9F%CE%A4%CE%97%CE%A4%CE%91.docx

Η Ανάπτυξη των Μαρουλιών

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%932-%CE%97%20%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%A0%CE%A4%CE%A5%

CE%9E%CE%97%20%CE%A4%CE%A9%CE%9D%20%CE%9C%CE%91

%CE%A1%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%99%CE%A9%CE%9D.pptx

Ουσίες που παρατείνουν την ζωή κομμένων λουλουδιών

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%933-%CE%9F%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82%20%CF%80%CE%

BF%CF%85%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B5%

CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD%20%CF%84%CE%B7%CE%

BD%20%CE%B6%CF%89%CE%AE%20%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%

BC%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD%20%CE%BB%CE%BF%CF%85%

CE%BB%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD.docx

Φυτά-ήλιος

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/

%CE%934-%CE%A6%CF%85%CF%84%CE%B1%20-%20%

CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82.docx

Ψύξη(παρουσίαση)

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%935-%CE%A8%CF%8D%CE%BE%CE%B7%28%CF%80%CE%B1%CF%81%

CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7%29.pptx

 

Ενότητες

-Βιομηχανική-μεταβιομηχανική-εποχή πληροφόρησης

-Τεχνολογία-Επιστήμη

  Κάθε τεχνολογική ανακάλυψη δίνει ώθηση στην επιστήμη.

  Κάθε επιστημονική ανακάλυψη βοηθά στην εξέλιξη της τεχνολογίας

-Βασική και εφαρμοσμένη έρευνα

-Έρευνα-Πειραματισμός

 

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%931.docx

Οριζόντια
1: Ο μαθητής εξοικειώνεται-σχεδιάζει-πραγματοποιεί το πρακτικό μέρος του θέματος.
4: Περιβάλλον ανάλογα με τις Επιλογές-ικανότητες-επιθυμίες του ανθρώπου.
5: Περιβάλλον που είναι δεδομένο ανεξάρτητα από την θέληση του ανθρώπου (φυσικοί και χημικοί νόμοι).
7: Έδινε αρχικά απαντήσεις σε τεχνολογικά θέματα.
9: Δεν έχει στόχο να χρησιμοποιηθεί άμεσα σε συγκεκριμένες εφαρμογές.
13: Επηρεάζουν την μορφή του περιβάλλοντος.
15: Περιλαμβάνει τις δραστηριότητες επεξεργασίας και μεταποίησης.

Κατακόρυφα
1: Ο τομέας αυτός περιλαμβάνει τις δραστηριότητες που παράγουν αγαθά σε φυσική κατάσταση( χωρίς να έχουν υποστεί καμία επεξεργασία).
8: Περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών
10: Επηρεάζει τον τρόπο ζωής(πολιτισμός-ανάπτυξη-καλλιέργεια ατόμων).
12: Είναι η εποχή μετά τη μεταβιομηχανική εποχή.
14: Οφείλεται στην έρευνα και την οργάνωση των παραγωγικών συστημάτων.
16: Γίνεται για να παραχθεί γνώση που θα χρησιμοποιηθεί άμεσα στην παραγωγή.

1η φάση

Θα μάθετε για:

-Τι σημαντικότητα της τεχνολογικής έρευνας στην κοινωνία.

-Τους τομείς της τεχνολογικής έρευνας (πρωτογενής,δευτερογενής,τριτογενής)

-Τις πηγές πληροφόρησης.

-Τη διαδικάσια που θα ακολουθήσετε (επιλογή θέματος, πειράματα,

  παρουσιάσεις-σεμινάριο,συγγραφή εργασίας)

-Τα θέματα που μπορείτε να επιλέξτε

-Τους τρόπους και τα στάδια αξιολόγησης.

2η φάση

Θα προσδιορίσετε:

-Τον τίτλο της ερευνητικής σας εργασίας.

-Τη σημαντικότητα του προβλήματος που θα επιλύσετε σε σχέση με

τα αποτελέσματα που αναμένονται.

-Τις ημερομηνίες οργάνωσης σεμιναρίων.

-Τα αναγκαία πειράματα, εξοπλισμός και βιβλιογραφία.

-Σαφή τελικά αποτελέσματα συμπεράσματα της έρευνας.

3η φάση

Θα παρουσιάσετε:

-Την εργασία σας στο σύνολό της στους συμμαθητές σας(αφού έχει

  ήδη ολοκληρωθεί η συγγραφή).

-Τα δοκίμια ή τα έργα σας στην έκθεση του σχολείου.

Διαδικασία έρευνας Ι

-Προσδιορισμός τίτλου

-Παρουσίαση προβλήματος

-Παρουσίαση σκοπού που εξυπηρετεί

-Παρουσίαση κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί

-Διαμόρφωση της υπόθεσης της έρευνας

-Παράμετροι που θεωρούμε ότι δεν επηρεάζουν την έρευνα

Διαδικασία έρευνας ΙΙ

-Προσδιορισμός παραγόντων που επηρεάζουν την αξιοπιστία

-Περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθήθηκε

-Ορισμός των νέων μεταβλητών παραμέτρων που χρησιμοποιήθηκαν

-Κατάλογος και ανάλυση συμπερασμάτων

-Προτάσεις συμπληρωματικής έρευνας

-Βιβλιογραφία

 

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%932.docx

Οριζόντια
1: Γιατί γίνεται η έρευνα και που θα χρησιμοποιηθούν τα αποτελέσματα.
2:

Επίθετο, όνομα, τίτλος,εκδοτικός οίκος, ημερομηνία έκδοσης 
Για μελέτη συναφών θεμάτων από τον αναγνώστη  4Α: Μπορείτε να επιλέξτε. 
4Β:  Θα παρουσιάσετε τα έργα σας στην έκθεση του σχολείου. 
6: Θα παρουσιάσετε  στο σύνολό της στους συμμαθητές σας ( αφού έχει ήδη ολοκληρωθεί η συγγραφή)
8: Εκτέλεση πειραμάτων με σκοπό τον έλεγχο της υπόθεσης,                                               στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων
15:
Αριθμός πειραμάτων
Χρονική διάρκεια λήψης αποτελεσμάτων
Μέθοδος ανάλυσης των αποτελεσμάτων


17:

Σε συναφείς τομείς
Βελτίωση ιδίου τομέα
Να βασίζεται στα αποτελέσματα 

Κατακόρυφα
2:
Παρουσίαση σταδιακά της προόδου της εργασίας
Τα οργανώνουν οι μαθητές
Έχουν ως αποτέλεσμα την ανταλλαγή ιδεών
Την διοίκηση αναλαμβάνουν κυκλικά  οι μαθητές
Σκοπός τους η ανάπτυξη επικοινωνίας, η διατύπωση επιχειρημάτων , η ανάπτυξη κοινωνικών ικανοτήτων


4: Ποιοι είναι, γιατί δεν επηρεάζουν και εάν επηρέαζαν, ποιες δυσκολίες ανακύπτουν.
7: Τι έχει γίνει μέχρι σήμερα σ΄ αυτό τον τομέα  (βιβλιογραφία)                                               ποια κοινωνικά αποτελέσματα έχουν οι μέχρι σήμερα έρευνες και                                        τι νέο έχει να προσφέρει η παρούσα έρευνα στην κοινωνία.
8: Σύντομος και ακριβής. Να απεικονίζει όλα τα σημεία της έρευνας (βοηθάει την καταχώρηση σε καταλόγους). Τι μελετήθηκε και τι όχι.
10:

Με διάγραμμα ροής
Να φαίνεται ο τρόπος οργάνωσης
Τρόπος διεξαγωγής πειραμάτων
Να είναι δυνατή η επανάληψη για επαλήθευση12:
Με σαφείς και ακριβής έννοιες
Να είναι δυνατό να κατανοηθούν από όλους τους αναγνώστες, όχι απαραίτητα ειδικούς
Συσχέτιση με τις υποθέσεις που τέθηκαν αρχικά
Τι δε διερευνήθηκε  14: Τι διαπραγματεύεται, ποια τα όρια της έρευνας και ποιες οι  μεταβλητές.

Οι μεταβλητές μπορεί να είναι:

-Να έχουν φυσικά χαρακτηριστικά

-Χωρίς φυσική υπόσταση

Είδη-Χαρακτηριστικά μεταβλητών:

-Δεν είναι σταθερές

-Μια σταθερά για ένα σύνολο μπορεί να είναι μεταβλητή για ένα άλλο

-Η ματαβλητή δεν είναι δυνατό να ανήκει ταυτόχρονα σε περισσότερα από ένα επίπεδα

Σχέσεις μεταξύ μεταβλητών:

ψ=σ(χ)

Χ:  ανεξάρτητη μεταβλητή

Ψ:  εξαρτημένη μεταβλητή

 

Θεωρίες: Προσπαθούν να εξηγήσουν πραγματικά γεγονότα

Υποθέσεις: Λέγονται οι προβλέψεις που γίνονται με βάση τις διαθέσιμες θεωρίες

Είδη θεωριών:

-Επιστημονική θεωρία

-Άλλες (π.χ. φιλοσοφικές, θρησκευτικές , ...)

 

Επιστημονική θεωρία:

-υπόθεση-πείραμα-απόδειξη

-υπόθεση-πείραμα-απόρριψη

-λεπτομερής περιγραφή των μεταβλητών

-λεπτομερής περιγραφή των διαδικασιών

 

Επιστημονική μέθοδος έρευνας

-Ο συνδυασμός σχολαστικού ελέγχου των 

υποθέσεων με βάση την συλλογή στοιχείων

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%933.docx

Οριζόντια
1:

Προσπαθούν να εξηγήσουν πραγματικά γεγονότα.3: Ο συνδυασμός σχολαστικού ελέγχου των υποθέσεων με βάση την συλλογή στοιχείων
5: Η μεταβλητή που αποτελεί την αιτία των μεταβολών.       
7:
Λέγονται οι προβλέψεις που γίνονται με βάση τις διαθέσιμες θεωρίες8: Επιστημονική θεωρία-Άλλες (π.χ. φιλοσοφικές , θρησκευτικές)
9: Αυτή που μεταβάλλεται σαν αποτέλεσμα της μεταβολής της ανεξάρτητης μεταβλητής.   
11:
 Δεν είναι δυνατό να ανήκει ταυτόχρονα σε περισσότερα από ένα επίπεδα.13:
Κάθε κοινό χαρακτηριστικό που έχουν τα στοιχεία ενός συνόλου.15:
Χαρακτηριστικά που είναι δυνατό να μετρηθούν και να γνωριστούν(ύψος, βάρος, αριθμός εργαζομένων,κ.τ.λ.)
 
Κατακόρυφα
1: Σχέσεις μεταξύ μεταβλητών :  Όταν η μεταβολή μιας μεταβλητής       .                                                     οδηγεί σε μεταβολή της άλλης (ύψος, βάρος)         
4:  Οι μεταβλητές μπορούν να επηρεαστούν (ταχύτητα, όγκος) - δεν μπορούν να επηρεαστούν (φύλο, ηλικία, ενδιαφέροντα) 
7: Χαρακτηριστικά χωρίς φυσική υπόσταση.
14: Της έρευνας είναι ο πειραματικός προσδιορισμός της σχέσης ψ=σ(χ).
17:
θεωρητικών συμπερασμάτων από τις θεωρίες με πραγματικά γεγονότα από τα πειραματικά αποτελέσματα

Έρευνα Δημοσκόπησης

- Σκοπός η εκτίμηση της κατανομής ενός συνόλου στα διάφορα επίπεδα μιας μεταβλητής

(Πολιτικές δημοσκοπήσεις, πόσοι καταναλώνουν τη μπύρα Α και πόσοι την μπύρα Β) 

-μέθοδος μετρήσεις μεταβλητών-όχι συσχέτιση μεταβλητών

-Στόχος χρήση εξυπηρέτηση πρακτικών σκοπών-όχι εξυπηρέτηση επιστημονικών σκοπών

Πειραματική έρευνα

- Μελετάται η ποσοτική σχέση μεταξύ των μεταβλητών

-Η ανεξάρτητη μεταβλητή τοποθετείται από τον ερευνητή

Περιγραφική έρευνα

- Μελετάται η ποσοτική σχέση μεταξύ των μεταβλητών

- καμιά μεταβλητή δεν επηρεάζεται από τον ερευνητή (παρατηρεί)

- Κατηγορίες Περιγραφικής έρευνα

α. Τα συμπεράσματά της αναφέρονται στην εξαρτημένη μεταβλητή και αναφέρονται στα γεγονότα-Π.χ. εκδήλωση καρκίνου (εξαρτημένη) σε σχέση με το κάπνισμα (ανεξάρτητη)-Μπορεί να επηρεάζουν την εξαρτημένη μεταβλητή και άλλοι παράμετροι που δεν ελέγχονται.

β. Μελετά το είδος μεταξύ των μεταβλητών(δεν διακρίνεται εξαρτημένη και ανεξάρτητη μεταβλητή)-Π.χ. Σχέση μεταξύ ικανότητας στα μαθηματικά (μεταβλητή Α) και ικανότητα στην ανάγνωση (μεταβλητή Β)-Η Α έχει ως αποτέλεσμα τη Β. Η Β έχει ως αποτέλεσμα  την Α. Οι Α και Β είναι αποτέλεσμα άλλης μεταβλητής.

Αξιοπιστία και έλεγχος της έρευνας

α.  Μεταβολή εξαρτημένης μεταβλητής-Αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης-Αξιόπιστη έρευνα

β.  Μεταβολή εξαρτημένης μεταβλητής-Δεν αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης (παρεμβάλλονται και επιδράσεις άλλων παραμέτρων)-

Αναξιόπιστη έρευνα

Κίνδυνοι για την αξιοπιστία της έρευνας

-Ιστορία

 α.  παραδ. η στρατηγική Α ή η Β είναι καλύτερη για την προώθηση ενός προϊόντος.
 β.  Κίνδυνος εάν η Α εφαρμοστεί σε άλλο μέρος από τη Β
 γ.  Λύση περιορισμός των άσχετων παραγόντων,  δηλαδή οι Α και Β να εφαρμοστούν στο
ίδιο μέρος.
-Ωριμότητα
Διαφοροποιήσεις αποτελεσμάτων λόγω διαφοροποιήσεων των συνθηκών διεξαγωγής της
έρευνας
π.χ. Πρωί – βράδυ ή χαμηλή – υψηλή θερμοκρασία
 
-Προηγούμενες μετρήσεις
Προγενέστερες έρευνες επηρεάζουν τις επόμενες.
-Χρήση οργάνων μέτρησης
α.  Μετρητικά όργανα: Μετρήσεις από τους ίδιους ερευνητές
β.  Ερωτηματολόγια: Αντικειμενική αξιολόγηση αποτελεσμάτων 
-Παλινδρόμηση
Επιλογή ακραίων τιμών της μιας μεταβλητής προς απόδειξη της σχέσης με την άλλη.
-Διαδικασία επιλογής στοιχείων
α.  Η επιλογή των ομάδων μεταβλητών πρέπει να είναι τυχαία
β.  τυχαία επιλογή παραγόμενων προϊόντων σε μια βιομηχανία (διάφορες μέρες και ώρες) με σκοπό τον ποιοτικό έλεγχο
 

https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%934.docx

Οριζόντια
2: Μελετάται η ποσοτική σχέση μεταξύ των μεταβλητών
Καμιά μεταβλητή δεν επηρεάζεται από τον ερευνητή (παρατηρεί)
Παράδειγμα :  Βέλος κάμψης γέφυρας από ανθρώπινο φορτίο
4: Μεταβολή εξαρτημένης μεταβλητής. Δεν αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης.
Παρεμβάλλονται και επιδράσεις άλλων παραμέτρων.
9: Τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά την διάρκεια της εφαρμογής μιας ερευνητικής διαδικασίας και δημιουργούν επιδράσεις στην εξαρτημένη μεταβλητή.
Η στρατηγική Α ή η Β είναι καλύτερη για την προώθηση ενός προϊόντος.
 Κίνδυνος εάν η Α εφαρμοστεί σε άλλο μέρος από τη Β
Λύση περιορισμός των άσχετων παραγόντων,  δηλαδή οι Α και Β να εφαρμοστούν στο
ίδιο μέρος.
Δεν είναι δυνατό να έχουμε απόλυτο έλεγχο του κίνδυνου γι αυτό
χρειάζεται προσεκτική αξιολόγηση
16: Επιλογή ακραίων τιμών της μιας μεταβλητής προς απόδειξη της σχέσης με την άλλη.
π.χ.Το ύψος των παιδιών των καλαθοσφαιριστών , η αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών προγραμμάτων
ανύψωσης χαμηλού επιπέδου μαθητών , βελτίωση χαμηλής απόδοσης εργαζομένων
 

Κατακόρυφα
1: Η επιλογή των ομάδων μεταβλητών πρέπει να είναι τυχαία ώστε να εξασφαλίζει ότι οι διαφορές που θα προκύψουν δε θα οφείλονται σε διαφορές που προϋπήρχαν στις ομάδες αφού διαμορφώθηκαν κατά τρόπο ομοιογενή και τυχαίο.
1. Απόδοση στην εκπαιδευτική διαδικασία μεταξύ μεθόδων διδασκαλίας.
2. Ποιοτικός έλεγχος παραγομένων προϊόντων.
3: Μεταβολή εξαρτημένης μεταβλητής.
Αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης.
5: Μεταβολές οι λάθη στις διαδικασίες μετρήσεων που χρησιμοποιούνται σε μια έρευνα.
Μετρητικά όργανα: Μετρήσεις από τους ίδιους ερευνητές
Ερωτηματολόγια: Αντικειμενικήαξιολόγησηαποτελ. 
 
Βελτίωσημετρήσεων λόγω εξοικειώσεις του ερευνητή, ελάττωση απόδοσης λόγω κόπωσης του ερευνητή διαφορετικοί καταμετρητές, χρήση διαφορετικών
οργάνων ή ερωτηματολογίων. Υποκειμενική αξιολόγησητων ερωτηματολογίων από τον ερευνητή(άποψη των εργαζομένων για τηνδιοίκηση
7: Διαφοροποιήσεις αποτελεσμάτων λόγω διαφοροποιήσεων των συνθηκών διεξαγωγής της
έρευνας
π.χ. Πρωί – βράδυ ή χαμηλή – υψηλή θερμοκρασία
 
Ελέγχεται έχοντας εκτεθειμένες σε μία έρευνα τα «αντικείμενα»
στην ίδια «μεταχείριση» την ίδια χρονική στιγμή.

11: Προγενέστερες έρευνες επηρεάζουν τις επόμενες.

 

 

π.χ. Έρευνα αγοράς καταναλωτικών προϊόντων.
15: Είναι η εκτίμηση της κατανομής ενός συνόλου στα διάφορα επίπεδα μιας μεταβλητής

(πχ. πόσοι καταναλώνουν τη μπύρα Α και πόσοι την μπύρα Β).
Εξυπηρέτηση πρακτικών σκοπών όχι εξυπηρέτηση επιστημονικών.


17: Μελετάται η ποσοτική σχέση μεταξύ των μεταβλητών
Η ανεξάρτητη μεταβλητή τοποθετείται από τον ερευνητή
Παράδειγμα :  Βέλος κάμψης δοκού

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -