Μάθημα : ΝΕ Γραμματεία Β Γυμνασίου
Κωδικός : G2010159
-
Θεματικές Ενότητες
-
Προς φυγήν
3/2/22 -
Αριθμομετρώντας με τον Τσέχωφ
-
Ο άνθρωπος στο φυσικό και αστικό περιβάλλον
23/11/20 -
Το σεντούκι με τα αμύθητα σεντέφια
10/1/22 -
3 ποιήματα για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
22/3/21 -
Αθλητισμός, αθλητές κι αθλήματα
4/3/21 -
Άννα Φρανκ
8/11/20 -
μετανάστες και πρόσφυγες
23/1/21 -
Άλκη Ζέη
-
Μέρες τ΄Απρίλη
-
Προς φυγήν
Σχολείο- Δάσκαλοι
Να πηγαίνω στο σχολειό, τον κόσμο να γυρίζω!
Διδακτικοί στόχοι
γνωστικοί: κατανόηση θεματικού κέντρου κειμένου, επανάληψη και εξάσκηση σε στοιχεία αφηγηματολογίας
δεξιότητες: παραγωγή γραπτού λόγου, χρήση ψηφιακών εργαλείων, καλλιέργεια κριτικής σκέψης
στάσεις: τροποποίηση της στάσης μαθητή έναντι σχολικής ζωής, άνοιγμα σχολείου στην κοινωνία
Ύλη σχολικού βιβλίου
Ζ. Σαρή, Και πάλι σχολείο, http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1692,5422/
Ζακ Πρεβέρ, Βγαίνοντας απ΄το σχολειό http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1689,5401/
Γ. Ιωάννου, Να΄σαι καλά δάσκαλε! http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL105/229/1684,5374/
το ηλεκτρονικό βιβλίο διαθέτει υπερσυνδέσμους (λινκ) από όπου μπορείτε να αντλήσετε επιμέρους πληροφορίες.
Αφού διαβάσετε το κείμενο επιλέξτε μια μαθήτρια από τη Σχολή Θηλέων και γράψτε την έκθεση που της ανέθεσε η δ. Α. Κλάρα.
Χρειάζεται να μείνετε στα στοιχεία που δίνονται στο κείμενο για τις καλοκαιρινές διακοπές της μαθήτριας, να έχετε στο νου σας ότι γράφετε ως μαθήτρια πριν τον πόλεμο του 40, να χρησιμοποιήσετε πρωτοπρόσωπη αφήγηση.
Εναλλακτικά παρουσιάστε γραπτά τις δικές σας καλοκαιρινές εμπειρίες.
120-180 λέξεις είναι αρκετές.
Δημιουργική γραφή
Διάλεξε 1(το πολύ 2) από τα παρακάτω
- Παρουσίασε στην τάξη ένα αντικείμενο του λαϊκού πολιτισμού που σου κληροδότησαν οι πρόγονοί σου (περιγραφή) και το πώς νιώθεις γι΄αυτό. (πχ μουσικό όργανο, κέντημα, κόσμημα, ενδυμασία, οίκημα….)
- Κατάγραψε πιστά- όπως τα παιδιά του διηγήματος- ένα λαϊκό παραμύθι/ μύθο/ τραγούδι/ έθιμο από συγγενικό σου πρόσωπο μεγάλης ηλικίας. Ανάφερε το πρόσωπο, την ηλικία του, πού έζησε και την περιοχή και χρονολογία από όπου προέρχεται αυτό που σου αφηγείται. Προσοχή! Όχι τα επώνυμα παραμύθια ή μύθους που ίσως να σου διάβαζαν όταν ήσουν παιδί!
- Συμπλήρωσε ακροστιχίδες με λέξεις κλειδιά του κειμένου (πχ παράδοση, δάσκαλος, πονηρία…) καταγράφοντας τις δικές σου αξίες κι εμπειρίες για αυτές.
- Υπόθεσε πως βρίσκεσαι στο καφενείο του χωριού και ακούς τις συζητήσεις των ντόπιων για το δάσκαλο. Κατάγραψε το διάλογό τους
- Υπόθεσε πως είσαι μαθητής/μαθήτρια στην τάξη του φιλόλογου. Κατάγραψε τι θα έλεγες σε συμμαθητή/τρια άλλου τμήματος για το μάθημα που κάνει (περιεχόμενο, τρόπος διδασκαλίας) και το τι κέρδισες από αυτόν ως δάσκαλο.
- Υπόθεσε πως είσαι ο μαθητής που έκανε τη μικρή πονηρία. Εξήγησε τους λόγους και τα συναισθήματά σου για αυτό το θέμα, πριν την παράδοση της εργασίας σου και μετά την αντίδραση του καθηγητή.
- Ποια σημασία αποκτά η παράδοση στη σύγχρονη εποχή της παγκοσμιοποίησης και των μεταναστευτικών ροών;
- Υπόθεσε πως είσαι καθηγητής/ καθηγήτρια που κάνει μάθημα με άλλες μεθόδους (κατάλογος κτλ) και συζητάς με συναδέλφους/ισσες τις πρακτικές του φιλολόγου. Αποτύπωσε το διάλογό τους με την κριτική των πρακτικών του (αποδοχή/απόρριψη)
Από την εξαιρετική φιλόλογο Κατερίνα Προκοπίου ένα ppt για ουσιαστική επανάληψη.