Μάθημα : ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, " ΕΛΕΝΗ" ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ
Κωδικός : G390181
Β΄ Επεισόδιο, σκηνή 1η, 2η, 3η
Μαθησιακοί στόχοι:
- να βιώσουν οι μαθητές τη σκηνή της αναγνώρισης , γνωρίζοντας παράλληλα την τυπολογία της και επισημαίνοντας τη λειτουργία όσων προηγήθηκαν και ακολουθούν
- να μελετήσουν την παρουσία του Αγγελιαφόρου και τον ρόλο του στην αναγνώριση, αλλά και μετά από αυτήν
- να μελετήσουν τον ρόλο της αντίθεσης είναι - φαίνεσθαι
- να διερευνήσουν την τραγικότητα των ηρώων με βάση τα νέα στοιχεία και να αναζητήσουν ρομαντικά στοιχεία στην Ελένη
Μελετήστε τους στίχους της 1ης σκηνής του Β Επεισόδιου και απαντήστε στα τεθέντα ερωτήματα...
Μελετήστε τη 2η σκηνή του Β ' ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ, και απαντήστε στα τεθέντα ερωτήματα...
Στόχοι: να κατανοήσουν τη λειτουργικότητα του διαλόγου, τη διαφορά είναι - φαίνεσθαι, τα συναισθήματα που βιώνει η ηρωίδα, τα στοιχεία τραγικότητας, όψις , ήθους, επιβράδυνσης...
Στόχοι: να καταγράψουν τα στάδια αναγνώρισης, τα στοιχεία διάνοιας, ήθους, τον ρόλο που επιτελεί ο Αγγελιαφόρος, οι θεοί, τη διαφορά είναι- φαίνεσθαι, το πως επιτελείται η αποκατάσταση του ονόματος της Ελένης, να απαριθμήσουν τα ρομαντικά στοιχεία και τον ρόλο που επιτελεί η σκηνή στην εξέλιξη του μύθου...
Μαθησιακοί στόχοι:να εντοπίσουν τους στίχους , στους οποίους ο Μενέλαος αμφισβητεί την εντιμότητα της Ελένης και την αφοσίωση της, να τους χαρακτηρίσουν ως τραγικά πρόσωπα, να εντοπίσουν τα στοιχεία της διάνοιας , της όψις και του ήθους. Να επιβεβαιώσουν τον χαρακτηρισμό του έργου ως ρομαντικό...