Μάθημα : ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, " ΕΛΕΝΗ" ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ

Κωδικός : G390181

G390181  -  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Ενότητες - Β΄ Επεισόδιο, σκηνή 4η & 5η

Β΄ Επεισόδιο, σκηνή 4η & 5η

Μαθησιακοί στόχοι: 

  • να μελετήσουν οι μαθητές την παρουσία και τον ρόλο της Θεονόης στο έργο και να προβληματιστούν  για την έννοια του " δικαίου" που αυτή υπερασπίζεται 
  • να μελετήσουν τις ρήσεις των δύο ηρώων { Ελένης και Μενελάου} ως προς τη μορφή, το περιεχόμενο και τη λειτουργία τους και να τις αξιολογήσουν με ποικίλα κριτήρια, αναδεικνύοντας και το διανοητικό στοιχείο στο ευριπίδειο έργο
  • να διαγράψουν το ήθος του κάθε ήρωα με βάση την κατάστρωση του σχεδίου  απόδρασης και να προβληματιστούν παράλληλα για το δόλο ως  μέσο σωτηρίας
Ασκήσεις
Β 'ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ, 4η σκηνή. Ασκήσεις ελεύθερου κειμένου (1η,2η)

Μελετήστε την 4η σκηνή του Β' ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ και απαντήστε στα ερωτήματα που ακολουθούν....

Ασκήσεις
Β'ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ, σκηνή 4η.Ασκήσεις ελεύθερου κειμένου...

Μελετήστε τους στίχους της 4ης σκηνής και απαντήστε στα ερωτήματα που ακολουθούν... 

Εργασίες
4η σκηνή, Β΄ Επεισοδίου, στίχοι: 942-1139

Μαθησιακοί στόχοι: να καταγράψουν τα επιχειρήματα των συζύγων , προκειμένου να πείσουν τη Θεονόη να μην αποκαλύψει την παρουσία του Μενελάου στην Αίγυπτο,  τους τρόπους πειθούς καθενός. Να τους ηθογραφήσουν και να εντοπίσουν τα στοιχεία τραγικότητας των ηρώων. Ποια είναι η λειτουργικότητα της σκηνής; Ποια η τελική απόφαση της μάντισσας;Ποιος είναι ο ρόλος της Θεονόης και του χορού;Τι προσφέρει δραματικά; Σε αυτά τα ερωτήματα καλούνται να απαντήσουν οι μαθητές...

Εργασίες
5η σκηνή Β΄ Επεισοδίου, στίχοι 1140-1219

Μαθησιακοί στόχοι: να ερμηνεύσουν οι μαθητές τον " δόλο " ως μέσο σωτηρίας, τη λειτουργικότητα του διαλόγου με δίστιχα και γενικότερα της 5ης σκηνής, να ηθογραφήσουν τους ήρωες...