Μάθημα : ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ, " ΕΛΕΝΗ" ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ

Κωδικός : G390181

G390181  -  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Ενότητες - ΠΑΡΟΔΟΣ, στίχοι192- 436

ΠΑΡΟΔΟΣ, στίχοι192- 436

Μαθησιακοί στόχοι:

  • να γνωρίσουμε την Πάροδο ως ένα ένα από τα κατά πόσον  μέρη της τραγωδίας, να επισημάνουμε τη μορφή/ δομή της συγκεκριμένης τραγωδίας, τη σύνδεση της με το περιεχόμενο της Παρόδου και να συνειδητοποιήσουμε τη λειτουργία της ως συνθετικοιύ στοιχείου της τραγωδίας
  • να γνωρίσουμε ένα βασικό στοιχείο της τραγωδίας, τον Χορό : να επισημάνουμε ορισμένα  γενικά χααρκτηριστικά του { σύσταση, ρόλος, θεατρικότητα} και να  τα αναζητήσουμε στο συγκεκεριμένο Χορό της Ελένης
  • να διευρύνουμε τη μελέτη της βασικής ηρωίδας, της Ελένης { τραγικότητα, συναισθηματική πορεία, δραματικές προεκτάσεις}
  • να επισημάνουμε το παθητικό στοιχείο και τις αποφθεγματικές  εκφράσεις ως στοιχεία  του ευριπίδειου έργου...
Έγγραφα
ΠΑΡΟΔΟΣ
Εργασίες
ΙΔΕΕΣ ΕΛΕΝΗΣ-ΠΑΡΟΔΟΣ

Στηριζόμενοι στο κείμενο της Παρόδου, στίχοι :192-436,εντοπίστε και αναλύστε τρεις βασικές ιδέες που βγαίνουν μέσα από τα λόγια της Ελένης... 

Εργασίες
ΠΑΡΟΔΟΣ, φύλλο εργασίας

Μαθησιακοί στόχοι: να καταγραφούν τα εκφραστικά μέσα της Παρόδου, τα στοιχεία που πιστοποιούν τον θρηνητικό χαρακτήρα του κομμού, να κατανοήσουν οι μαθητές τον ρόλο του Χορού και τον λόγο της συγκεκριμένης σύστασης του, να ηθογραφήσουν την Ελένη και τον Χορό, να καταγράψουν τα στοιχεία που συνθέτουν την τραγικότητα της , τους στίχους που εντοπίζουμε τραγική ειρωνεία,  τη διαφορά φαίνεσθαι- είναι και το αντιπολεμικό  μήνυμα του Ευριπίδη....

Εργασίες
ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ ΕΛΕΝΗΣ - Πάροδος

Στηριζόμενοι στους στίχους της Παρόδου, στίχοι :192-436,καταγράψτε τα στοιχεία που συνθέτουν την τραγικότητα της Ελένης...