Μάθημα : ΑΕ Γλώσσα Α Γυμνασίου
Κωδικός : G2010245
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΑΕ και ΝΕ Γλώσσα
13/9/21 -
Ενότητα 2η: Να πηγαίνω στο σχολειό, να μαθαίνω γράμματα
12/10/21 -
Οικονομία και εργασία στην Αρχαία Αθήνα
6/11/23 -
Άρθρο + Β κλίση ουσιαστικών
8/11/20 -
Το αληθινά φανταστικό ταξίδι του Λουκιανού
20/12/20 -
κλίση ενεστώτα και μέλλοντα-αντωνυμίες ως υποκείμενο
23/11/20 -
Έναν μύθο να σας πω...(και δυο και τρεις)
24/1/21 -
Α κλίση ουσιαστικών
4/2/24 -
αύξηση και παρελθοντικοί χρόνοι
7/3/21 -
Αλέξανδρος ο Μέγας
3/3/21 -
Αναδιπλασιασμός
12/4/21 -
Η αξία της φιλίας
-
ΑΕ και ΝΕ Γλώσσα
Ενότητα 2η: Να πηγαίνω στο σχολειό, να μαθαίνω γράμματα
- ποιος είχε τη φροντίδα των μικρών Αθηναίων;
- τι είδους εκπαίδευση είχαν οι Αθηναίοι στην κλασική εποχή;
- πού και από ποιους μάθαιναν τα πρώτα γράμματα;
- θα δούμε τις απαντήσεις που μας δίνει ο Πλάτωνας στο κείμενο της ενότητας.
ΑΕΓ Α Γυμνασίου: Η εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαία Αθήνα (ενότητα 2η)
Ποιος, πότε, πού, τι, για ποιο σκοπό διδάσκει και διδάσκεται
ποιος |
πότε |
πού |
τι |
σκοπός |
τροφός, μήτηρ παιδαγωγός, αὐτὸς ὁ πατὴρ |
νηπιακή ηλικία |
οικία |
τὸ μὲν δίκαιον, τὸ δὲ ἄδικον καὶ τόδε μὲν καλόν, τόδε δὲ αἰσχρόν ἐστι. |
ὅπως βέλτιστος γενήσεται ὁ παῖς (ηθική-κοινωνική διαπαιδαγώγηση) |
οἱ μέν γραμματισταί |
ἐπειδὰν οἱ παῖδες εἰς ἡλικίαν ἔλθωσιν (Παιδική –εφηβική ηλικία, 7+) |
οἱ γονεῖς εἰς διδασκάλων (οικίας) πέμπουσιν
|
γράμματα μάθωσιν καὶ τὰ γεγραμμένα ἐννοῶσι |
ανάπτυξη του πνεύματος |
οἱ δὲ κιθαρισταὶ |
˶ |
˶ |
τῷ κιθαρίζειν |
ἡμερωτέρους αὐτοὺς ποιεῖν πειρῶνται καὶ τὰς τῶν παίδων ψυχὰς πρὸς τὸν ῥυθμὸν καὶ τὴν ἁρμονίαν οἰκειοῦσι. (ψυχική καλλιέργεια) |
οἱ παιδοτρίβαι |
˶ |
ἐν γυμνασίοις καὶ παλαίστραις |
άθληση |
βελτίω τὰ σώματα αὐτῶν ποιοῦσι, ἵνα μὴ ἀναγκάζωνται ἀποδειλιᾶν διὰ τὴν τῶν σωμάτων πονηρίαν.(σωματική διάπλαση, αντοχή, καλή φυσική κατάσταση στην υπηρεσία της πόλης) |
Αφού μελετήσεις το κείμενο και το παραπάνω διάγραμμα απάντησε στις ερωτήσεις
1.α.Ποιος ήταν ο σκοπός της εκπαίδευσης στην αρχαία Αθήνα τον 5ο αι. πΧ όπως προκύπτει από το πλατωνικό
απόσπασμα και με ποιους τρόπους υπηρετούνταν;
β.Να συγκρίνεις με τον αντίστοιχο σκοπό και τους τρόπους της σύγχρονης εκπαίδευσης
2. Σε ποιες αξίες φαίνεται από το κείμενο πως στόχευε η ενασχόληση με τη μουσική και τη γυμναστική στην αρχαία
Αθήνα;