Μάθημα : Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΛΓΕΒΡΑ

Κωδικός : 0155010141

0155010141  -  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΠΟΥΡΣΙΝΟΥ

Ενότητες - κεφ. 2.2 Διάταξη πραγματικών αριθμών

κεφ. 2.2 Διάταξη πραγματικών αριθμών

κεφ. 2.2 μάθημα 1.  Η έννοια της διάταξης

Μετά το μάθημα θα πρέπει να γνωρίζετε:

  1. Πότε λέμε οτι ένας αριθμός α είναι μεγαλύτερος από έναν αριθμό β;
  2. Ποια η σχέση των θετικών αριθμών με το μηδέν;
  3. Ποια η σχέση των αρνητικών αριθμών με το μηδέν;
  4. Πως ερμηνεύεται γεωμετρικά η ανισοτική σχέση μεταξύ δύο αριθμών; (πως τοποθετούνται στον άξονα;)
  5. Να διατυπώνετε προτάσεις α).για το άθροισμα θετικών, β).για το άθροισμα αρνητικών, γ).για το γινόμενο ή πηλίκο δύο ομόσημων αριθμών και δ).για το γινόμενο ή πηλίκο δύο ετερόσημων αριθμών.
  6. Ποια είναι η σχέση του τετραγώνου ενός πραγματικού αριθμού με το μηδέν;
  7. Πότε το τετράγωνο ενός αριθμού είναι μηδέν;
  8. Τι συμπεραίνετε για δύο ή περισσότερους αριθμούς που  το άθροισμα των τετραγώνων τους είναι μηδέν;
  9. Τι συμπεραίνετε για δύο ή περισσότερους  αριθμούς αν το άθροισμα των τετραγώνων τους είναι θετικό;
κεφ. 2.2 μάθημα 2. Ιδιότητες ανισοτήτων

Μετά το μάθημα θα πρέπει να γνωρίζετε:

  • Ποιες είναι οι ιδιότητες των ανισοτήτων;
  • Πότε μπορώ να πολλαπλασιάζω τα μέλη μιας ανισότητας χωρίς να αλλάζει η φορά;
  • Πότε μπορώ να προσθέτω κατά μέλη δύο ή περισσότερες ανισότητες;
  • Πότε μπορώ να πολλαπλασιάζω κατά μέλη δύο ανισότητες;
  • Πότε μπορώ να υψώσω τα μέλη μιας ανισότητας και να προκύψει ανισότητα με την ίδια φορά;
  • Πότε μπορώ να υψώσω τα μέλη μιας ισότητας σε κάποιο εκθέτη και να προκύψει πάλι ισότητα;

Προσοχή!

  • Ποτέ δεν αφαιρώ ανισότητες κατά μέλη
  • Ποτέ δεν διαιρώ ανισότητες κατά μέλη
  • Ποτέ δεν κάνω πράξεις με ανισότητες που δεν έχουν την ίδια φορά
  • Ποτέ δεν κάνω χιαστί σε κλάσματα που συνδέονται με ανισότητες