Μάθημα : Αγγλική Γλώσσα - Β2 Επιμόρφωση
Κωδικός : PDE10123
-
Θεματικές Ενότητες
2. Meeting the Beatles....
Η ενότητα εστιάζει στην αξιοποίηση από τον μαθητή ενός τραγουδιού στην άσκηση των πέντε δεξιοτήτων - να ακούει, να μιλά, να διαβάζει, να γράφει και να διαμεσολαβεί. Στη δυνατότητα να αναλύει το στίχο ως λογοτεχνικό/πολιτισμικό στοιχείο, να αναπτύσσει λόγο για το περιεχόμενό του και να περιγράφει τις φανταστικές εικόνες που του δημιουργούνται στο άκουσμά του. Η γλώσσα προσεγγίζεται διαθεματικά, διεπιστημονικά και βιωματικά με χρήση ψηφιακών μέσων/εργαλείων.
Οι μαθητές/-τριες της συγκεκριμένης τάξης είναι εξοικειωμένοι με την ομοαδοσυνεργατική συμμετοχή στη διδακτική διεργασία και την αξιοποίηση υλικού εκτός του σχολικού εγχειριδίου εντός της σχολικής τάξης και του εργαστηρίου πληροφορικής. Στις δραστηριότητες τους αξιοποιούν τις κοινότητες μάθησης και αναπτύσσουν κοινωνικό γραμματισμό. Επίσης είναι εξοικειωμένοι στην αναζήτηση και αξιοποίηση πληροφοριών από διάφορες πηγές, ψηφιακές και μη, καθώς και στην αξιοποίηση ή παραγωγή πολυτροπικών κειμένων. Κατέχουν βασικές γνώσεις υπολογιστικών εργαλείων κυρίως από το αντικείμενο της Πληροφορικής αλλά και την προσωπική τους ενασχόληση με το διαδίκτυο ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στη διδακτική διεργασία οι μαθητές χρησιμοποιούν ως πηγή άντλησης γλωσσικού υλικού ένα γνωστό τραγούδι των Beatles “I Saw Her Standing There” και εμπλέκονται σε ένα οικείο - πραγματικό για αυτούς επικοινωνιακό περιβάλλον - το τραγούδι και τη μουσική - όπου οι ίδιοι καλούνται να παράγουν λόγο (προφορικό και γραπτό). Το υλικό που χρησιμοποιείται ακολουθεί το σχετικό αναλυτικό πρόγραμμα της Αγγλικής για τη Β’ Γυμνασίου σε επίπεδο Β1.
Η συγκεκριμένη διαδικασία βασίζεται στη διαλογική προσέγγιση όπου οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το νέο αυθεντικό υλικό σε έντυπη, οπτικοακουστική και ψηφιακή μορφή. Καλούνται να επεξεργαστούν δραστηριότητες - βασισμένες στο μοντέλο των τεσσάρων πόρων - σε ομάδες και στη συνέχεια να ασχοληθούν με πιο επικοινωνιακού τύπου ερωτήματα που θα οδηγήσουν στην παραγωγή λόγου. Αξιοποιείται παράλληλα η προσομοίωση σε συγκεκριμένα επικοινωνιακά περιβάλλοντα και καταστάσεις ως μέθοδος βιωματικής κατανόησης και παραγωγής επικοινωνιακού λόγου.
Η ενότητα εστιάζει στην αξιοποίηση από τον μαθητή ενός τραγουδιού στην άσκηση των πέντε δεξιοτήτων - να ακούει, να μιλά, να διαβάζει, να γράφει και να διαμεσολαβεί. Στη δυνατότητα να αναλύει το στίχο ως λογοτεχνικό/πολιτισμικό στοιχείο, να αναπτύσσει λόγο για το περιεχόμενό του και να περιγράφει τις φανταστικές εικόνες που του δημιουργούνται στο άκουσμά του. Η γλώσσα προσεγγίζεται διαθεματικά, διεπιστημονικά και βιωματικά με χρήση ψηφιακών μέσων/εργαλείων.