Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ Λογοτεχνία Γ' Γ υμνασίου
Κωδικός : G390177
-
Θεματικές Ενότητες
-
" ΤΟΥ ΓΙΟΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ"
-
ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ
-
ΘΟΥΡΙΟΣ
-
"ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ", ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
-
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ, ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ
-
Ο επιστάτης των εθνικών οικοδομών επί Ι. Καποδίστρια, Αλέξανδρος Σούτσος
-
T' ΑΓΝΑΝΤΕΜΑ
-
Όσο μπορείς
-
Ο Παχύς και ο Αδύνατος
-
Στα 200 π. Χ.
-
ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΘΥΜΗΣΕΙΣ
-
ΣΑΝ ΔΕΣΜΗ ΑΠΟ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ, Κ.Γ. ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ
-
" ΤΑ ΖΑ", Σ. ΜΥΡΙΒΗΛΗΣ
-
" ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ Γ. Σ.", ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ
-
" ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ" ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
-
" ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ", ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
-
" ΤΟΥ ΓΙΟΦΥΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ"
"ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ", ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να κατανοήσουν οι μαθητές τις επιδιώξεις που ομολογεί ο Μακρυγιάννης στο ξεκίνημα του αυτοβιογραφικού του εγχειρήματος και να ελέγξουν τους τρόπους με τους οποίους επιχειρεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του αναγνώστη του, ώστε να τον πείσει για την αξιοπιστία του έργου του...
Μαθησιακοί στόχοι: να παρουσιάσουν οι μαθητές τον χρόνο, τον χώρο, τα πρόσωπα του κειμένου. Να χωρίσουν υποενότητες και να βάλλουν πλαγιότιτλους, να κατανοήσουν το γιατί έμαθε γράμματα σε μεγάλη ηλικία, γιατί αισθάνεται πως θα βαρύνει τους αναγνώστες του, ποιες αξίες προβάλλει, πως αντιμετωπίζει τους παλιούς πολεμιστές. Να ηθογραφήσουν τον χαρακτήρα του, να εντοπίσουν τις αφηγηματικές τεχνικές, τη γλώσσα, το ύφος, τα εκφραστικά μέσα....
Είστε ένας σύγχρονος αναγνώστης με όποια ιδιότητα επιθυμείτε και γράφετε ένα "γράμμα" στον στρατηγό Μακρυγιάννη ως σχόλιο σε όσα γράφει στο απόσπασμα... π. χ. τι σας εντυπωσίασε, σχετικά με το πότε και γιατί έμαθε γράμματα, τον σκοπό του, αν σας ενόχλησε ο τρόπος γραφής, αν υπήρξαν διαμαρτυρίες για τον τρόπο γραφής,αναφορά στο ύφος, λόγο, γλώσσα...
Σε μια σελίδα ημερολογίου ως Μακρυγιάννης, παρουσιάστε είτε τα όσα ζήσατε στον Αγώνα είτε την πρόθεση σας να τα καταγράψετε, καθώς και τους προβληματισμούς σας σχετικά με την αποδοχή του έργου σας...