Μάθημα : 14ο Γυμνάσιο Πάτρας- Τεχνολογία Γ΄ Γυμνασίου,
Κωδικός : G368110
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενοτ. 1 - Τεχνολογική ανάπτυξη
-
Τεχνολογική ανάπτυξη-Φύλλο εργασίας
-
Ενοτ. 2 - Παρουσίαση της μεθόδου διεξαγωγής της 1ης, 2ης και 3ης φάσης του μαθήματος
-
Ενοτ. 3 - Διαδικασία της έρευνας Ι-ΙΙ
-
Διαδικασία της έρευνας Ι-ΙΙ - Φύλλο εργασίας
-
Ενοτ. 4.- Μεταβλητές, η θεωρία, η έρευνα και η επιστημονική μέθοδος
-
Μεταβλητές, η θεωρία, η έρευνα και η επιστημονική μέθοδος- Φύλλο εργασίας
-
Ενοτ. 5 - Έρευνα Δημοσκόπησης, Περιγραφική και πειραματική έρευνα-Αξιοπιστία και έλεγχος της έρευνας-Κίνδυνοι για την αξιοπιστία της έρευνας
-
Έρευνα Δημοσκόπησης, Περιγραφική και πειραματική έρευνα-Αξιοπιστία και έλεγχος της έρευνας-Κίνδυνοι για την αξιοπιστία της έρευνας-Φύλλο εργασίας
-
Ενοτ. 1 - Τεχνολογική ανάπτυξη
Έρευνα Δημοσκόπησης, Περιγραφική και πειραματική έρευνα-Αξιοπιστία και έλεγχος της έρευνας-Κίνδυνοι για την αξιοπιστία της έρευνας-Φύλλο εργασίας
https://eclass.sch.gr/modules/document/file.php/G368110/%CE%934.docx
Οριζόντια
2: Μελετάται η ποσοτική σχέση μεταξύ των μεταβλητών
2: Μελετάται η ποσοτική σχέση μεταξύ των μεταβλητών
Καμιά μεταβλητή δεν επηρεάζεται από τον ερευνητή (παρατηρεί)
Παράδειγμα : Βέλος κάμψης γέφυρας από ανθρώπινο φορτίο
4: Μεταβολή εξαρτημένης μεταβλητής. Δεν αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης.
4: Μεταβολή εξαρτημένης μεταβλητής. Δεν αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης.
Παρεμβάλλονται και επιδράσεις άλλων παραμέτρων.
9: Τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά την διάρκεια της εφαρμογής μιας ερευνητικής διαδικασίας και δημιουργούν επιδράσεις στην εξαρτημένη μεταβλητή.
9: Τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά την διάρκεια της εφαρμογής μιας ερευνητικής διαδικασίας και δημιουργούν επιδράσεις στην εξαρτημένη μεταβλητή.
Η στρατηγική Α ή η Β είναι καλύτερη για την προώθηση ενός προϊόντος.
Κίνδυνος εάν η Α εφαρμοστεί σε άλλο μέρος από τη Β
Λύση περιορισμός των άσχετων παραγόντων, δηλαδή οι Α και Β να εφαρμοστούν στο
ίδιο μέρος.
Δεν είναι δυνατό να έχουμε απόλυτο έλεγχο του κίνδυνου γι αυτό
χρειάζεται προσεκτική αξιολόγηση
16: Επιλογή ακραίων τιμών της μιας μεταβλητής προς απόδειξη της σχέσης με την άλλη.π.χ.Το ύψος των παιδιών των καλαθοσφαιριστών , η αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών προγραμμάτων
ανύψωσης χαμηλού επιπέδου μαθητών , βελτίωση χαμηλής απόδοσης εργαζομένων
Κατακόρυφα
1: Η επιλογή των ομάδων μεταβλητών πρέπει να είναι τυχαία ώστε να εξασφαλίζει ότι οι διαφορές που θα προκύψουν δε θα οφείλονται σε διαφορές που προϋπήρχαν στις ομάδες αφού διαμορφώθηκαν κατά τρόπο ομοιογενή και τυχαίο.
1. Απόδοση στην εκπαιδευτική διαδικασία μεταξύ μεθόδων διδασκαλίας.
2. Ποιοτικός έλεγχος παραγομένων προϊόντων.
3: Μεταβολή εξαρτημένης μεταβλητής.
3: Μεταβολή εξαρτημένης μεταβλητής.
Αποδίδεται σε μεταβολή της ανεξάρτητης.
5: Μεταβολές οι λάθη στις διαδικασίες μετρήσεων που χρησιμοποιούνται σε μια έρευνα.
5: Μεταβολές οι λάθη στις διαδικασίες μετρήσεων που χρησιμοποιούνται σε μια έρευνα.
Μετρητικά όργανα: Μετρήσεις από τους ίδιους ερευνητές
Ερωτηματολόγια: Αντικειμενικήαξιολόγησηαποτελ.
Βελτίωσημετρήσεων λόγω εξοικειώσεις του ερευνητή, ελάττωση απόδοσης λόγω κόπωσης του ερευνητή διαφορετικοί καταμετρητές, χρήση διαφορετικών
οργάνων ή ερωτηματολογίων. Υποκειμενική αξιολόγησητων ερωτηματολογίων από τον ερευνητή(άποψη των εργαζομένων για τηνδιοίκηση
7: Διαφοροποιήσεις αποτελεσμάτων λόγω διαφοροποιήσεων των συνθηκών διεξαγωγής της
7: Διαφοροποιήσεις αποτελεσμάτων λόγω διαφοροποιήσεων των συνθηκών διεξαγωγής της
έρευνας
π.χ. Πρωί – βράδυ ή χαμηλή – υψηλή θερμοκρασία
Ελέγχεται έχοντας εκτεθειμένες σε μία έρευνα τα «αντικείμενα»
στην ίδια «μεταχείριση» την ίδια χρονική στιγμή.
11: Προγενέστερες έρευνες επηρεάζουν τις επόμενες.
π.χ. Έρευνα αγοράς καταναλωτικών προϊόντων.
15: Είναι η εκτίμηση της κατανομής ενός συνόλου στα διάφορα επίπεδα μιας μεταβλητής
(πχ. πόσοι καταναλώνουν τη μπύρα Α και πόσοι την μπύρα Β).
Εξυπηρέτηση πρακτικών σκοπών όχι εξυπηρέτηση επιστημονικών.
17: Μελετάται η ποσοτική σχέση μεταξύ των μεταβλητών
Η ανεξάρτητη μεταβλητή τοποθετείται από τον ερευνητή
Παράδειγμα : Βέλος κάμψης δοκού