Μάθημα : Ιστορία Α' Γυμνασίου
Κωδικός : 2401070301
-
Θεματικές Ενότητες
-
Πόσα ήδη γνωρίζουμε!!!
-
Η Ιστορία... αλλιώς, με τον κ. Γεώργιο Νικολάου και τον κ. Π. Λουπάση!
-
Κυκλαδικός Πολιτισμός
-
Το νησί του... Μίνωα και ο πολιτισμός του
-
Μινωιτών... τέχνη και θρησκεία
-
Οι ολόχρυσες Μυκήνες και ο κόσμος τους
-
Η θρησκεία και η τέχνη των Μυκηναίων
-
Η εποχή του χαλκού η παιχνιδοεπανάληψη!
-
Κεφ. Γ1. Οι μεταβατικοί χρόνοι
-
Κεφ. Γ2. Η πολιτισμική αναγέννηση
-
Κεφ. Δ1. Αποικιακή εξάπλωση
-
Κεφ. Δ2. Η πόλη-κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος
-
Κεφ. Δ3. Η Σπάρτη
-
Κεφ. Δ4. Αθήνα: Από τη βασιλεία στην αριστοκρατία
-
Κεφ. Δ5. Αθήνα: Πορεία προς τη δημοκρατία
-
Κεφ. Δ6. Οι πανελλήνιοι δεσμοί
-
Δ7. ΠΕΡΣΕΣ ΚΑI ΕΛΛΗΝΕΣ: ΔYΟ ΚΟΣΜΟI ΣYΓΚΡΟYΟΝΤΑI
-
Δ.8. Η ΟΡIΣΤIΚΗ ΑΠΟΜΑΚΡYΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΣIΚΗΣ ΕΠIΘΕΣΗΣ
-
Κεφ. Δ10. Η Τέχνη
-
Ε.1. Η συμμαχία της Δήλου - Η συμμαχία όργανο της αθηναϊκής ηγεμονίας
-
Ε2. Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται - Ο Περικλής και το δημοκρατικό πολίτευμα
-
Ε.3. Η λειτουργία του πολιτεύματος – Οι λειτουργίες
-
Ε.4. Η συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας - Η καθημερινή ζωή
-
Ε.5. Η διαδικασία της μόρφωσης - Ο Αθηναίος και η εργασία - Η Αθήνα γιορτάζει.
-
Στ.1. Τα αίτια και οι αφορμές του Πελοποννησιακού πολέμου - Ο Αρχιδάμειος πόλεμος
-
Στ.2. Η εκστρατεία στη Σικελία - Ο Δεκελεικός πόλεμος.
-
Ζ.3. Αλέξανδρος: Η κατάκτηση της Ανατολής
-
Ζ.4. Το έργο του Αλέξανδρου
-
Η.3: Η Αρχιτεκτονική των κλασικών χρόνων
-
Η ώρα της ιστοριο-επανάληψης !
-
Πόσα ήδη γνωρίζουμε!!!
Κεφ. Δ2. Η πόλη-κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος
Όταν μία πόλη = ένα κράτος! Τα πολιτεύματα
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_02.html
Ο κόσμος τους... στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-02.htm
Το βίντεο από την κ. Ηλέκτρα:
Διαδραστική παρουσίασηαπό την κ. Α. Κομνηνού:
https://spark.adobe.com/page/tK3yNLqdbhPWX/
Ιστοριο-σκεψεδάκι: πηγή του βιβλίου
ΕΚΟΒΕ ΤΑ ΣΤΑΧΥΑ ΠΟΥ ΕΞΕΙΧΑΝ
Ο Περίανδρος αρχικά δεν ήταν τόσο σκληρός όσο ο πατέρας του. Από τότε όμως που ήλθε σε επαφή με τον τύραννο της Μιλήτου Θρασύβουλο, έγινε πιο σκληρός από τον πατέρα του τον Κύψελο. Έστειλε λοιπόν κήρυκα στον Θρασύβουλο και ζήτησε να μάθει ποιο πολιτικό καθεστώς έπρεπε να εγκαταστήσει για να έχει ασφάλεια και να κρατήσει την πόλη υπό την εξουσία του. Ο Θρασύβουλος πήρε τον κήρυκα έξω από την πόλη και μπήκε σε ένα σπαρμένο χωράφι. Προχωρώντας μέσα στα σπαρτά ρωτούσε επίμονα να μάθει το σκοπό της άφιξης του κήρυκα από την Κόρινθο. Συγχρόνως έκοβε τα στάχυα που έβλεπε να ξεπερνούν τα άλλα και τα έριχνε κάτω, μέχρι που, κάνοντας αυτό, κατέστρεψε τα ωραιότερα και ψηλότερα στάχυα του χωραφιού…
Από τη διήγηση του κήρυκα ο Περίανδρος κατανόησε τη σημασία της πράξης του Θρασύβουλου… Από τότε έδειξε όλη του την κακία απέναντι στους πολίτες.
Ηρόδοτος, Ιστορία, 5.92
Αφού λάβετε υπόψη και το παραπάνω παράθεμα, αναλογιστείτε τι σήμαινε τότε και τι σημαίνει σήμερα η λέξη τύραννος; Γιατί;
Ιστοριοπαιχνιδίσματα, παρακαλώ!!!
Το παιχνίδι της πόλης κράτους, Elgeorgiadou123 και
Τα πολιτεύματα στην αρχαϊκή Ελλάδα κουίζ, δια χειρός Kalisperakits:
https://wordwall.net/resource/17361693
https://wordwall.net/resource/7569221
Το κουίζ της πόλης κράτους και των πολιτευμάτων από τον λεξότοιχο Tmantzioura