Μάθημα : Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Β΄ Γυμνασίου
Κωδικός : 2401070277
-
Θεματικές Ενότητες
-
Εξετάσεις προ των πυλών : επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως!!!
-
Η επανάληψη της ύλης της Α΄ Γυμνασίου....
-
Το μεταβατικό ρήμα και το αντικείμενό του
-
Το απαρέμφατο στα αρχαία ελληνικά!
-
Οι μετοχές, γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα μαζί...
-
Οριστική ενεργητικής φωνής: η παιχνιδοεπανάληψη!
-
Η οριστική και η μεσοφωνούλα της.
-
Υποτακτική...η γνωριμία
-
Η έγκλιση που προστάζει!
-
Οριστική, υποτακτική, προστακτική ενεργητικής φωνής όλες μαζί παρέα εδώ!
-
Η οριστική, υποτακτική, προστακτική επιστρέφουν στη μέση φωνή!
-
Η γ΄ κλίση, μια πρώτη γνωριμία
-
Τριτόκλιτα ουσιαστικά σε -ις, -εως και σε -εύς, -έως
-
Κάποια από τα αφωνόληκτα της γ΄ κλίσης
-
Κι άλλα οδοντικόληκτα :) σε -ων,-οντος, -ας,-αντος και -α,-ατος,
-
Ενρινόληκτα, υγρόληκτα και σιγμόληκτα, οι καλοί φίλοι παρέα :)
-
Ποια άτυχα τριτόκλιτα παθαίνουν... συγκοπή ;)
-
Η μαγική σφαίρα της γ' κλίσης των ουσιαστικών
-
Επίθετα της γ' κλίσης
-
Δυο επίθετα πολύ μεγάλα!
-
Οι αντωνυμίες
-
Ρήμα - απαρέμφατο - μετοχή, με μια ματιά
-
Εξετάσεις προ των πυλών : επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως!!!
Τα κείμενα του σχολικού βιβλίου
2η ενότητα, Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή
Το σχολικό βιβλίο:
Συντακτική προσέγγιση:
Κάνουμε κλικ στα ρήματα του κειμένου:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1292509
Κάνουμε κλικ στα υποκείμενα του κειμένου:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1292512
Κάνουμε κλικ στα αντικείμενα:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1292626
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1292629
Άσκηση κατανόησης του κειμένου:
Άσκηση Σ/Λ κειμένου :
https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-arxaia/kat/b2.htm
Άσκηση μετάφρασης του κειμένου με τον Ελληνικό Πολιτισμό
Παιχνιδοθεραπευτική άσκηση κατανόησης από την κ. Δ. Στεφανοποούλου :)
Η αναπαράσταση της ναυμαχίας της Σαλαμίνας από τον κ. Γ. Παπαθανασίου:
Δραματοποίηση: Φτιάξτε τον διάλογο ανάμεσα στον Σίκιννο και τον Ξέρξη κλείνοντας με τις εντολές που έδωσε στη συνέχεια ο Πέρσης βασιλιάς.
Παίξτε το μίνι θατρικό σας στην τάξη !
Άσκηση ομόρριζων λέξεων του κειμένου:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1212555
Άσκηση απλών και σύνθετων λέξεων:
https://learningapps.org/view27840296
Εμπεδώνουμε με τη βιντεοπαρουσίαση του κειμένου από την κ. Μ. Τρανού:
3η ενότητα, Το χρέος του ιστορικού
Το σχολικό βιβλίο:
Σύνταξη :
Βρίσκουμε τα ρήματα και τα υποκείμενά τους :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1300974
Βρίσκουμε τα απαρέμφατα και τα είδη τους:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1300977
Κατηγορούμενο ή αντικείμενο;
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301022
Φύγαμε για κατανόηση :-)
Άσκηση κατανόησης του κειμένου:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-arxaia/kat/b3.htm
κι ένα κουίζιζ κατανόησης με την κ. Ελισάβετ Κον.:
https://quizizz.com/join/quiz/5fc0dfe7087348001efeafa1/start?studentShare=true
Η βιντεοπαρουσίαση του κειμένου από την κ. Ε. Καρούνια
Παιχνιδοθεραπεία :
Το σταυρόλεξο :
https://crosswordlabs.com/view/2020-01-26-85
α) δραστηριότητα κατανόησης του κειμένου στα α.ε.:
https://learningapps.org/28029224
β) δραστηριότητα κατανόησης του κειμένου στα ν.ε.:
https://learningapps.org/28029252
γ) δραστηριότητα κατανόησης της παρομοίωσης:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1218072
δ) διαδραστική άσκηση ομόρριζων λέξεων:
Βάζουμε πλήρη οθόνη και πατάμε το ? αριστερά για οδηγίες :)
4η ενότητα, Οι Σεληνίτες
Το σχολικό βιβλίο
Σταγόνες... συντακτικού:
Κλικ στα ρήματα:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301025
Κλικ στα υποκείμενά τους :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301132
Αντικείμενο ή κατηγορούμενο;
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301133
Το κείμενο μπροστά μας και κουιζιζάρουμε με τη σύνταξη του κειμένου και τη lenia t
https://quizizz.com/join/quiz/63decc2294bb08001e1527a8/start?studentShare=true
Ερωτήσεις κατανόησης κειμένου:
Ερώτηση ατα ν.ε.; ας σύρουμε δίπλα την απάντηση στα α.ε.:
Σωστό ή λάθος;
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-arxaia/kat/b4.htm
Το σεληνιακό σταυρόλεξο !
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1217759
Παίζουμε με τους Σεληνίτες;
https://quizizz.com/join/quiz/63d20bdc456a25001d43e88f/start?studentShare=true
Σκεφτόμαστε ομόρριζες λέξεις της ν.ε. για τις εξής λέξεις του κειμένου μας:
μονοδάκτυλοι, γάλακτι, ὁρῶσιν, καταβῇ , ἐθεασάμην
Στη συνέχεια, παίζουμε με τα ομόρριζα διαδραστικά !
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1217760
Ας εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό μας με οδηγό το επίθετο καλός, -ή, -όν:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/Lexilogika/b4-lex-5.htm
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/Lexilogika/b4-lex-6.htm
και τις κατηγορίες ομόρριζων λέξεων:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/Lexilogika/b4-lex-2.htm
Ενότητα 7η, Ένας στοργικός ηγέτης
Το σχολικό βιβλίο
Παιγνίδια ... συντακτικού :
Τα ρήματα :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301050
και τα υποκείμενά τους:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301055
Τα απαρέμφατα και τα υποκείμενά τους:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301059
Οι μετοχές και το είδος τους:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301061
Η κατανόηση
Προφορική εξάσκηση
1) Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις με λέξεις ή φράσεις του αρχαίου κειμένου:
α)Πώς έδειχνε ο Αγησίλαος την αγάπη του για την πατρίδα;
β)Τι θεωρούσε έργο του καλού βασιλιά;
γ)Ποια θεωρεί ο Ξενοφώντας ως τη μεγαλύτερη υπηρεσία του Αγησίλαου προς την πατρίδα;
δ)Πώς συμπεριφερόταν ο Αγησίλαος στους συμπολίτες του και με τι τον παρομοιάζει ο Ξενοφώντας;
2) α)Υπογραμμίστε στο κείμενο τα επίθετα και τα ουσιαστικά που αναφέρονται στον Αγησίλαο.
β) Βρείτε τα ρήματα που δείχνουν τις ενέργειες του βασιλιά για την πόλη του.
3) Ποιες είναι οι αρετές ενός ηγέτη,σύμφωνα με τις αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων με βάση στοιχεία του κειμένου;Ποια σας φαίνεται η πιο σημαντική;
4) Είναι σημαντική η ύπαρξη ενός «καλού» ηγέτη για μια χώρα; Γιατί;
5. Απόδραση από την αρχαία Σπάρτη !!!
Είσαι γενναίος πολεμιστής / γενναία πολεμίστρια στην αρχαία Σπάρτη, πιστός /ή στον βασιλιά Αγησίλαο, ο οποίος έχει αιχμαλωτιστεί από τους συνωμότες εχθρούς του. Αν θελήσεις να αποπειραθείς να τον απελευθερώσεις και να τον σώσεις από βέβαιο θάνατο, θα πρέπει να ξεπεράσεις σκοπέλους, επικίνδυνα εμπόδια και να αποκρυπτογραφήσεις τον κώδικα, για να ξεκλειδώσεις την πόρτα της ελευθερίας.
Είσαι έτοιμος, έτοιμη να διακινδυνεύσεις τα πάντα; Αν ναι, η περιπέτεια αρχίζει εδώ:
1. Να σχηματίσετε σύνθετα ουσιαστικά της α.ε. με τα συνθετικά που δίνονται:http://users.sch.gr/ipap/ETYMOLOGIKA/b07-ety-1.htm 2. Να σχηματίσετε σύνθετα επίθετα της α.ε. με τα συνθετικά που δίνονται. Προσέξτε ιδιαίτερα τους μετασχηματισμούς των β΄ συνθετικών:http://users.sch.gr/ipap/ETYMOLOGIKA/b07-ety-2.htm
3. Άσκηση ομόρριζων: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1249209
|
9η ενότητα, Η Καλλιπάτειρα
Το σχολικό βιβλίο:
Παιγνίδια συντακτικού:
Ρήματα:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301097
Τα υποκείμενά τους :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301107
Οι μετοχές και το είδος τους :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301110
Άσκηση κατανόησης του κειμένου:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-arxaia/kat/b9-1.htm
Άσκηση μετάφρασης του κειμένου με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/met-kat/b09.htm
Εμπεδώνουμε με το βίντεο:
Μύθοι από χρώμα_πηλό, Η Καλλιπάτειρα
Παίζουμε με την Καλλιπάτειρα !
Λεξιλογικά - Ετυμολογικά:
Έχεις τον ορισμό, βρες τη λέξη :
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/b9-lex-1.htm
Ποια λέξη ταιριάζει ;
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/b9-lex-5.htm
Ομόρριζα, παρακαλώ !
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1260165
Διάλεξε πέντε από τα ομόρριζα της άσκησης και φτιάξε ένα διάλογο ανάμεσα σε σένα κι έναν φίλο ή μια φίλη σου με θέμα τους Ολυμπιακούς αγώνες ή κάποιο άθλημα που σου αρέσει.