Μάθημα : Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Β΄ Γυμνασίου

Κωδικός : 2401070277

2401070277  -  Υλικό μελέτης

Ενότητες - Τα κείμενα του σχολικού βιβλίου

Τα κείμενα του σχολικού βιβλίου

Διαδραστικές ερωτήσεις κατανόησης για τα
διδασκόμενα κείμενα των ενοτήτων του βιβλίου μας
χάρη στον Ελληνικό Πολιτισμό:
 
 
Αναλυτικά ανά ενότητα:

2η ενότητα, Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2234/Archaia-Elliniki-Glossa_B-Gymnasiou_html-empl/index02.html

 

Συντακτική προσέγγιση: 

Κάνουμε κλικ στα ρήματα του κειμένου: 

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1292509

Κάνουμε κλικ στα υποκείμενα του κειμένου: 

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1292512

Κάνουμε  κλικ στα αντικείμενα

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1292626

 

 https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1292629

 

Άσκηση κατανόησης του κειμένου:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/metafraseis%20b%20gym/Ask.metfr.b/btaxi11/btaxi02.htm

Άσκηση Σ/Λ κειμένου : 

https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-arxaia/kat/b2.htm

Άσκηση μετάφρασης του κειμένου με τον Ελληνικό Πολιτισμό 

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/metafraseis%20b%20gym/Ask.metfr.b/btaxi11/b02.htm

 

Παιχνιδοθεραπευτική άσκηση κατανόησης από την κ. Δ. Στεφανοποούλου :)

 

 

Η αναπαράσταση της ναυμαχίας της Σαλαμίνας από τον κ. Γ. Παπαθανασίου:

 

 

Δραματοποίηση: Φτιάξτε τον διάλογο ανάμεσα στον Σίκιννο και τον Ξέρξη κλείνοντας με τις εντολές που έδωσε στη συνέχεια ο Πέρσης βασιλιάς.

Παίξτε το μίνι θατρικό σας στην τάξη ! 

 

Άσκηση ομόρριζων λέξεων του κειμένου:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1212555

Άσκηση απλών και σύνθετων λέξεων:

https://learningapps.org/view27840296

 

Εμπεδώνουμε με τη βιντεοπαρουσίαση του κειμένου από την κ. Μ. Τρανού:

https://youtu.be/1_uEw1Lo9Xo

 

 

3η ενότητα, Το χρέος του ιστορικού

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2234/Archaia-Elliniki-Glossa_B-Gymnasiou_html-empl/index03.html

 

Σύνταξη :

Βρίσκουμε τα ρήματα και τα υποκείμενά τους :

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1300974

 

Βρίσκουμε τα απαρέμφατα και τα είδη τους:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1300977

 

Κατηγορούμενο ή αντικείμενο;

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301022

 

Φύγαμε για κατανόηση :-) 

Άσκηση κατανόησης του κειμένου:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-arxaia/kat/b3.htm

 

κι ένα κουίζιζ κατανόησης  με την κ. Ελισάβετ Κον.:

https://quizizz.com/join/quiz/5fc0dfe7087348001efeafa1/start?studentShare=true

 

Η βιντεοπαρουσίαση του κειμένου από την κ. Ε. Καρούνια

https://youtu.be/UiDlVbw4H_g

 

 

 

Παιχνιδοθεραπεία :

 

Το σταυρόλεξο :

https://crosswordlabs.com/view/2020-01-26-85

 

α) δραστηριότητα κατανόησης του κειμένου στα α.ε.:

https://learningapps.org/28029224

 

β) δραστηριότητα κατανόησης του κειμένου στα ν.ε.:

https://learningapps.org/28029252

 

γ) δραστηριότητα κατανόησης της παρομοίωσης:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1218072

 

δ) διαδραστική άσκηση ομόρριζων λέξεων: 

Βάζουμε πλήρη οθόνη και πατάμε το ? αριστερά για οδηγίες :)

 

 

 

 4η ενότητα, Οι Σεληνίτες

 

Το σχολικό βιβλίο

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2234/Archaia-Elliniki-Glossa_B-Gymnasiou_html-empl/index04.html

 

Σταγόνες... συντακτικού:

Κλικ στα ρήματα:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301025

Κλικ στα υποκείμενά τους :

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301132

Αντικείμενο ή κατηγορούμενο;

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301133

 

Το κείμενο μπροστά μας και κουιζιζάρουμε με τη σύνταξη του κειμένου και τη lenia t

https://quizizz.com/join/quiz/63decc2294bb08001e1527a8/start?studentShare=true

 

Ερωτήσεις κατανόησης κειμένου:

Ερώτηση ατα ν.ε.; ας σύρουμε δίπλα την απάντηση στα α.ε.:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/metafraseis%20b%20gym/Ask.metfr.b/btaxi11/btaxi04-1a.htm

 

Σωστό ή λάθος;

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-arxaia/kat/b4.htm

 

Το σεληνιακό σταυρόλεξο !

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1217759

 

 

Παίζουμε με τους Σεληνίτες;

https://quizizz.com/join/quiz/63d20bdc456a25001d43e88f/start?studentShare=true

 

Σκεφτόμαστε ομόρριζες λέξεις της ν.ε. για τις εξής λέξεις του κειμένου μας:

μονοδάκτυλοι, γάλακτι, ὁρῶσιν, καταβῇ , ἐθεασάμην 

 

Στη συνέχεια, παίζουμε με τα ομόρριζα διαδραστικά !

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1217760

 

Ας εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό μας με οδηγό το επίθετο καλός, -ή, -όν:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/Lexilogika/b4-lex-5.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/Lexilogika/b4-lex-6.htm

και τις κατηγορίες ομόρριζων λέξεων:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/Lexilogika/b4-lex-2.htm

 

 

Ενότητα 7η, Ένας στοργικός ηγέτης

 

Το σχολικό βιβλίο

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2234/Archaia-Elliniki-Glossa_B-Gymnasiou_html-empl/index07.html

 

Παιγνίδια ... συντακτικού

Τα ρήματα :

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301050

και τα υποκείμενά τους: 

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301055

Τα απαρέμφατα και τα υποκείμενά τους:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301059

Οι μετοχές και το είδος τους:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301061

 

Η κατανόηση

Προφορική εξάσκηση

1) Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις με λέξεις ή φράσεις του αρχαίου κειμένου: 

α)Πώς έδειχνε ο Αγησίλαος την αγάπη του για την πατρίδα;

β)Τι θεωρούσε έργο του καλού βασιλιά;

γ)Ποια θεωρεί ο Ξενοφώντας ως τη μεγαλύτερη υπηρεσία του Αγησίλαου προς την πατρίδα;

δ)Πώς συμπεριφερόταν ο Αγησίλαος στους συμπολίτες του και με τι τον παρομοιάζει ο Ξενοφώντας;

 

2) α)Υπογραμμίστε στο κείμενο τα επίθετα και τα ουσιαστικά που αναφέρονται στον Αγησίλαο.

    β) Βρείτε τα ρήματα που δείχνουν τις ενέργειες του βασιλιά για την πόλη του.

 

3) Ποιες είναι οι αρετές ενός ηγέτη,σύμφωνα με τις αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων με βάση στοιχεία του κειμένου;Ποια σας φαίνεται η πιο σημαντική;

4) Είναι σημαντική η ύπαρξη ενός «καλού» ηγέτη για μια χώρα; Γιατί; 

 

5. Απόδραση από την αρχαία Σπάρτη !!!

Είσαι γενναίος πολεμιστής / γενναία πολεμίστρια στην αρχαία Σπάρτη, πιστός /ή στον βασιλιά Αγησίλαο, ο οποίος έχει αιχμαλωτιστεί από τους συνωμότες εχθρούς του. Αν θελήσεις να αποπειραθείς να τον απελευθερώσεις και να τον σώσεις από βέβαιο θάνατο, θα πρέπει να ξεπεράσεις σκοπέλους, επικίνδυνα εμπόδια και να αποκρυπτογραφήσεις τον κώδικα, για να ξεκλειδώσεις την πόρτα της ελευθερίας.

Είσαι έτοιμος, έτοιμη να διακινδυνεύσεις τα πάντα; Αν ναι, η περιπέτεια αρχίζει εδώ:

image-6409f86e5b45d.jpg

1. Να σχηματίσετε σύνθετα ουσιαστικά της α.ε. με τα συνθετικά που δίνονται:

http://users.sch.gr/ipap/ETYMOLOGIKA/b07-ety-1.htm

2. Να σχηματίσετε σύνθετα επίθετα της α.ε. με τα συνθετικά που δίνονται. Προσέξτε ιδιαίτερα τους μετασχηματισμούς των β΄ συνθετικών:

http://users.sch.gr/ipap/ETYMOLOGIKA/b07-ety-2.htm

 

3. Άσκηση ομόρριζων

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1249209

 

 

 

 9η ενότητα, Η Καλλιπάτειρα

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2234/Archaia-Elliniki-Glossa_B-Gymnasiou_html-empl/index09.html

 

Παιγνίδια συντακτικού

Ρήματα:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301097

Τα υποκείμενά τους :

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301107

Οι μετοχές και το είδος τους :

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1301110

 

Άσκηση κατανόησης του κειμένου:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/ask-arxaia/kat/b9-1.htm

 

Άσκηση μετάφρασης του κειμένου με τον Ελληνικό Πολιτισμό: 

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/met-kat/b09.htm

 

Εμπεδώνουμε με το βίντεο:

Μύθοι από χρώμα_πηλό, Η Καλλιπάτειρα

https://youtu.be/Q4fSOOsIU7o

 

Παίζουμε με την Καλλιπάτειρα !

https://sites.google.com/view/hkallipateira/%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1

Λεξιλογικά - Ετυμολογικά:

Έχεις τον ορισμό, βρες τη λέξη :

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/b9-lex-1.htm

Ποια λέξη ταιριάζει ;

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/b9-lex-5.htm

Ομόρριζα, παρακαλώ ! 

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1260165

 

 

Διάλεξε πέντε από τα ομόρριζα της άσκησης και φτιάξε ένα διάλογο ανάμεσα σε σένα κι έναν φίλο ή μια φίλη σου με θέμα τους Ολυμπιακούς αγώνες ή κάποιο άθλημα που σου αρέσει.