Μάθημα : Πληροφορική Β Γυμνασίου
Κωδικός : 0651010222
Προγραμματίζω με το Scratch
Η ενότητα αυτή επιτρέψει να δημιουργήσουμε προγράμματα για τον υπολογιστή τα οποία μας βοηθούν να μάθουμε να συνεργαζόμαστε, να αναπτύσσουμε δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, να επιμένουμε σε δύσκολες εργασίες, να βρίσκουμε ευέλικτες λύσεις σε πιο σύνθετα προβλήματα αναλύοντάς τα σε μικρότερα και να εφαμόζουμε τεχνικές ελέγχου και δίορθωσης σφαλμάτων.
Με την ολοκλήρωση της ενότητας θα είμαστε σε θέση να δημιουργούμε διαδραστικές ιστορίες και παιχνίδια που μπορούμε να μοιραστούμε με οποιονδήποτε.
Θα ξεκινήσουμε με μια εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και του προγράμματος. Θα θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα από την καθημερινή ζωή, των οποίων η λύση είναι μια ακολουθία βημάτων. Θα προβληματιστουμε για το πώς μπορούμε να να χρησιμοποιήοσυμε τον υπολογιστή ως εργαλείο επίλυσης προβλημάτων και θα διαπιστώσουμε την αναγκαιότητα μιας γλώσσας επικοινωνίας με τον υπολογιστή.
Διαβάζουμε τη θεωρία του μαθήματος
Καταπιανόμαστε με το πρόβλημα του βαρκάρη
Προγραμματίζω με SCRATCH
Το Scratch είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε προγράμματα με βάση το υπόδειγμα της θεατρικής σκηνής. Έχουμε στη διάθεσή μας μια σκηνή στην οποία θα δημιουργήσουμε αντικείμενα. Τα αντικείμενα της σκηνής μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, καθώς και με εμάς που τα δημιουργούμε! Το Scratch δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων, αλληλεπιδραστικών ιστοριών κ.α.
Θα κάνουμε τα πρώτα μας βήματα, με μια εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του Scratch.
Στη συνέχεια μέσα από μια σειρά ασκήσεων (του εκπαιδευτικού Αριστείδη Παλιούρα) θα γνωρίσουμε τις βασικές δομές του προγραμματισμού, θα έχουμε δημιουργήσει μια πληθώρα διαδραστικών εφαρμογών, ιστοριών και κινουμένων σχεδίων που θα μπορούμε να μοιραστούμε και να δημοσιεύσουμε.