Μάθημα : ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Κωδικός : 0151021186

0151021186  -  ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΑ

Ενότητες - Αρχικές Δραστηριότητες - Οι ρόλοι

Αρχικές Δραστηριότητες - Οι ρόλοι

 

ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ 3ου ΓΕΛ 2024 - 2025

 

1. Βλαχοδήμου Θεοδώρα (Τμήμα Γ2) - Συντονίστρια

2. Γαρεφαλάκης Παύλος (Τμήμα Γ1) - Αναπληρωτής Συντονιστής

3. Καζάκος Ραφαήλ Χρήστος (Τμήμα Α1) - Γραμματέας

4. Τσέτικα Νεφέλη Όλγα (Τμήμα Α2) - Γραμματέας

5. Σβέρκα Παναγιώτα (Τμήμα Α2) - Ταμίας

6. Καραγιάννη Ασπασία Μαρία (Τμήμα Β1) - Υπεύθυνη Εκδηλώσεων

7. Μαντζάνα Μελιτινή Παρασκευή (Τμήμα Α2)

8. Ελευθεράτος Δημήτριος Άγγελος (Τμήμα Α3)

9. Κάππα Ακριβή-Μαρία (Τμήμα Α4)

10. Προβίδας Κωνσταντίνος (Τμήμα Α4)

11. Μπάρκας Σωτήρης (Τμήμα Β1)

12. Βασιλείου Σπύρος (Τμήμα Β1)

13. Σταμάτης Γιάννης (Τμήμα Β1)

14. Κωνσταντινίδης Χρήστος (Τμήμα Β4)

15. Μπαϊρακτάρης Αλέξανδρος (Τμήμα Β4)

16. Μπιτσικώκος Ανδρέας (Τμήμα Β4)

17. Μάτσικα Ίριδα (Τμήμα Γ2)

18. Κατσίκας Άγγελος (Τμήμα Γ2)

19. Γαρεφαλάκης Άγγελος (Τμήμα Α2)

 

Σε μια ομάδα σχολικής διαμεσολάβησης, οι ρόλοι των μελών είναι κρίσιμοι για την αποτελεσματική διαχείριση των συγκρούσεων και τη δημιουργία ενός θετικού και συνεργατικού σχολικού περιβάλλοντος. Η οργάνωση της ομάδας περιλαμβάνει διάφορους ρόλους, καθένας από τους οποίους έχει συγκεκριμένες ευθύνες για την υποστήριξη της διαδικασίας. Οι κύριοι ρόλοι σε μια ομάδα σχολικής διαμεσολάβησης είναι:

1. Συντονιστής Ομάδας

  • Διοργάνωση και Συντονισμός: Εξασφαλίζει την ομαλή διεξαγωγή των συνεδριάσεων της ομάδας και οργανώνει τα βήματα της διαδικασίας διαμεσολάβησης.
  • Καθοδήγηση Ομάδας: Ενθαρρύνει τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων των μελών και επιβλέπει ότι η διαδικασία ακολουθεί τους κανόνες και τις αρχές της διαμεσολάβησης.
  • Διατήρηση Ουδετερότητας: Εξασφαλίζει ότι η διαδικασία διεξάγεται αμερόληπτα και χωρίς προσωπικές προκαταλήψεις, διατηρώντας την εμπιστοσύνη όλων των εμπλεκόμενων.

2. Διαμεσολαβητές (Μαθητές)

  • Διαχείριση Συγκρούσεων: Λειτουργούν ως ουδέτεροι τρίτοι που διευκολύνουν την επικοινωνία μεταξύ των εμπλεκόμενων μαθητών, βοηθώντας τους να εκφράσουν τις απόψεις τους.
  • Ακρόαση και Κατανόηση: Ακούν ενεργά τα εμπλεκόμενα μέρη και προσπαθούν να κατανοήσουν τις ανάγκες και τα συναισθήματα κάθε πλευράς.
  • Δημιουργία Λύσεων: Ενθαρρύνουν τα μέρη να βρουν από κοινού αποδεκτές λύσεις και να καταλήξουν σε συμβιβασμούς που ικανοποιούν όλους.

3. Γραμματέας Ομάδας

  • Τήρηση Πρακτικών: Καταγράφει τις βασικές πληροφορίες, τα αποτελέσματα των συζητήσεων και τις αποφάσεις που λαμβάνονται κατά τη διάρκεια των συνεδριών.
  • Διατήρηση Εμπιστευτικότητας: Εξασφαλίζει ότι οι καταγραφές είναι εμπιστευτικές και αποθηκεύονται με ασφάλεια.
  • Διανομή Υλικού: Παρέχει ενημερώσεις και σημειώσεις στα μέλη της ομάδας, διασφαλίζοντας ότι όλοι είναι ενήμεροι για την πρόοδο της διαδικασίας.

4. Ταμίας (εάν υπάρχει χρηματοδότηση)

  • Διαχείριση Πόρων: Εάν η ομάδα έχει κάποια μορφή χρηματοδότησης, ο ταμίας αναλαμβάνει τη διαχείριση των πόρων για την κάλυψη τυχόν αναγκών, όπως προμήθειες ή εκπαιδευτικά σεμινάρια.
  • Τήρηση Οικονομικών Αρχείων: Καταγράφει τυχόν έσοδα και έξοδα της ομάδας και διασφαλίζει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία.

5. Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί (Σύμβουλοι) (ορίζονται  2 από τον Σύλλογο Διδασκόντων)

  • Εκπαίδευση και Υποστήριξη: Παρέχει εκπαίδευση στους μαθητές για τις τεχνικές διαμεσολάβησης και τους κανόνες της διαδικασίας.
  • Καθοδήγηση: Στηρίζει την ομάδα παρέχοντας συμβουλές και υποστήριξη, ιδιαίτερα σε πιο περίπλοκες περιπτώσεις, χωρίς όμως να παρεμβαίνει στη λήψη αποφάσεων.
  • Παρακολούθηση Προόδου: Αξιολογεί τη διαδικασία και βοηθά την ομάδα να βελτιώνεται, οργανώνοντας ενδεχομένως εκπαιδευτικές δράσεις ή σεμινάρια.

6. Υπεύθυνος Επικοινωνίας (Προαιρετικός Ρόλος)

  • Ενημέρωση Σχολικής Κοινότητας: Επικοινωνεί τα οφέλη και τα αποτελέσματα της σχολικής διαμεσολάβησης στη σχολική κοινότητα, με στόχο να ευαισθητοποιήσει τους υπόλοιπους μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Οργάνωση Εκδηλώσεων: Εμπλέκεται στη διοργάνωση εκδηλώσεων ή παρουσιάσεων που σχετίζονται με τη διαμεσολάβηση, με σκοπό την προώθηση της κουλτούρας επίλυσης συγκρούσεων.

Ο κάθε ρόλος στην ομάδα σχολικής διαμεσολάβησης είναι σχεδιασμένος ώστε να συμβάλλει στην καλλιέργεια ενός θετικού κλίματος στο σχολείο, ενθαρρύνοντας την επίλυση των συγκρούσεων με ειρηνικό τρόπο. Η συνεργασία όλων των μελών είναι κλειδί για την επιτυχία της ομάδας και για τη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος συνολικά.