Μάθημα : ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
Κωδικός : 0151021186
-
Θεματικές Ενότητες
-
🦒 Εισαγωγή: Η Γλώσσα της Καμηλοπάρδαλης (παρατήρηση, συναίσθημα, ανάγκη, αίτημα).
-
👧 🧒 - ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ:
-
🍋 - Ορισμός Διαμεσολάβησης - Καθήκοντα Διαμεσολαβητών 🎈 🤗
-
🎞️ 🎬 📽️Ταινίες που θα παρακολουθήσω.
-
🎶 🎵 🎼Τραγούδια κατά της βίας
-
Αρχικές Δραστηριότητες - Οι ρόλοι
-
Παιχνίδια - Ασκήσεις
-
Είμαστε ο Κόσμος - Είμαστε τα παιδιά
-
Μιλώντας για Ψευδαισθήσεις.... (Illussions)
-
Make A Wish
-
❤ Ας μιλήσουμε για την ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ!
-
Quotes from The Boy, the Mole, the Fox and the Horse by Charlie Mackesy
-
🦒 Εισαγωγή: Η Γλώσσα της Καμηλοπάρδαλης (παρατήρηση, συναίσθημα, ανάγκη, αίτημα).
🦒 Εισαγωγή: Η Γλώσσα της Καμηλοπάρδαλης (παρατήρηση, συναίσθημα, ανάγκη, αίτημα).
🦒 Η Γλώσσα της Καμηλοπάρδαλης (παρατήρηση, συναίσθημα, ανάγκη, αίτημα)
Ας γίνουμε εμείς η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο.
Μαχάτμα Γκάντι
Η Γλώσσα της Καμηλοπάρδαλης (παρατήρηση, συναίσθημα, ανάγκη, αίτημα).
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΜΗΛΟΠΑΡΔΑΛΗΣ (Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ) Marshall Rosenberg
1. Αντικειμενική παρατήρηση ενός γεγονότος, χωρίς κρίση, αξιολόγηση ή ερμηνεία.
2. Έκφραση συναισθήματος που έχει άμεση σχέση με αυτό το γεγονός.
3. Έκφραση της ανάγκης που έχει σχέση με αυτό το γεγονός και το συναίσθημα.
4. Αίτημα σαφές και συγκεκριμένο. Τι ακριβώς χρειαζόμαστε από τους άλλους να κάνουν.
Η "Γλώσσα της Καμηλοπάρδαλης" είναι μια τεχνική επικοινωνίας που βασίζεται στην Μη Βίαιη Επικοινωνία (Nonviolent Communication) του ψυχολόγου Μάρσαλ Ρόζενμπεργκ. Βασίζεται στην ιδέα ότι κάθε άτομο μπορεί να επικοινωνήσει τις ανάγκες του με έναν τρόπο που προάγει τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση, χωρίς να καταφεύγει σε κατηγορίες ή κριτική. Η τεχνική αυτή έχει τέσσερα βασικά βήματα:
-
Παρατήρηση: Περιγράφουμε αντικειμενικά τι παρατηρούμε σε μια κατάσταση χωρίς να κρίνουμε ή να ερμηνεύουμε. Για παράδειγμα: «Bλέπω ότι φεύγεις από το δωμάτιο όταν μιλάμε...»
-
Συναίσθημα: Εκφράζουμε το πώς μας κάνει να νιώθουμε η συγκεκριμένη παρατήρηση. Για παράδειγμα: «...αισθάνομαι απογοητευμένος και λυπημένος...»
-
Ανάγκη: Εξηγούμε ποια ανάγκη μας δεν ικανοποιείται, συνδέοντας τα συναισθήματά μας με μια βαθύτερη ανθρώπινη ανάγκη. Για παράδειγμα: «...γιατί έχω την ανάγκη για επικοινωνία και κατανόηση.»
-
Αίτημα: Κάνουμε ένα συγκεκριμένο και ξεκάθαρο αίτημα που θα μπορούσε να συμβάλει στην ικανοποίηση της ανάγκης μας. Για παράδειγμα: «Μπορείς να μου πεις αν υπάρχει κάτι που σε προβληματίζει και θέλεις να συζητήσουμε;»
Αυτή η προσέγγιση ενθαρρύνει την αυθεντική επικοινωνία και επιδιώκει τη δημιουργία θετικής σύνδεσης και αλληλοκατανόησης μεταξύ των ανθρώπων.