Παρουσίαση/Προβολή

(9521282103) - ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Τα μαθηματικά είναι η επιστήμη που μελετά έννοιες και σχέσεις που αφορούν την ποσότητα και τον χώρο, και ταυτόχρονα ένα εργαλείο για την κατανόηση και ερμηνεία του φυσικού κόσμου. Στοχεύοντας στην εξεύρεση της βέλτιστης στρατηγικής επίλυσης προβλήματος, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της λογικής και δημιουργικής σκέψης.
Η Θεματική Ενότητα Μαθηματικά αντλεί από τα χαρακτηριστικά της μαθηματικής επιστήμης, για να εξοικειώσει τα παιδιά με τον μαθηματικό συλλογισμό. Σκοπός είναι να καταστούν τα παιδιά ικανά να εφαρμόζουν τη μαθηματική σκέψη στην καθημερινότητά τους, ώστε να διαχειρίζονται με αποτελεσματικό τρόπο ζητήματα που αφορούν το φυσικό, τεχνητό και κοινωνικό περιβάλλον.
Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση.
Στοιχεία επικοινωνίας: angelop@sch.gr
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μαθημα αυτό αναφέρεται στη διδασκαλεία των μαθηματικών στο Νηπιαγωγείο. Κυρίαρχος στόχος των μαθηματικών στην προσχολική εκπαίδευση είναι να αρχίσουν τα παιδιά να σκέφτονται με τρόπους που χαρακτηρίζουν τη μαθηματική επιστήμη, συνειδητοποιώντας παράλληλα την κοινωνική τους διάσταση, το λόγο δηλαδή για τον οποίο τα χρησιμοποιούμε στη ζωή μας. Οι μαθητές μέσα από σύγχρονες διαθεματικές δραστηριότητες αναπτύσσουν σταδιακά τις δεξιότητές τους στην παρατήρηση, τη σύγκριση, την ταξινόμηση. Μαθαίνουν να επεξεργάζονται τις έννοιες των αριθμών, των ποσοτήτων, των μεγεθών, των σχημάτων, του χώρου και του χρόνου.
Μαθησιακοί στόχοι
Η Θεματική Ενότητα Μαθηματικά διαρθρώνεται σε τρεις υποενότητες οι οποίες ακολουθούν μια σταδιακή και εξελικτική πορεία:
α) Γεωμετρία και Μετρήσεις και Στοχεύει:- στην εξοικείωση με τις έννοιες του χώρου ως σύστημα αναφοράς,
- στη γνωριμία με τα γεωμετρικά σχήματα,
- στην κατανόηση των σχέσεων στον χώρο, ώστε να αναγνωρίσουν και να νοηματοδοτήσουν το οικείο περιβάλλον τους,
- στην εισαγωγή στη μέτρηση του μήκους και της επιφάνειας,
- στην εισαγωγή στη μέτρηση του όγκου και της χωρητικότητας.
β) Αριθμοί-Πράξεις και Άλγεβρα και Στοχεύει:
- στη γνωριμία των παιδιών με τους αριθμούς και τα σύμβολα,
- στην επεξεργασία ποσοτικών μαθηματικών σχέσεων,
- iστην επεξεργασία ποιοτικών μαθηματικών σχέσεων,
γ) Στοχαστικά Μαθηματικά και Στοχεύει:
- στην επίλυση απλών μαθηματικών προβλημάτων συλλογής και οργάνωσης δεδομένων (εισαγωγή στην στατιστική),
- στην εξοικείωση με τον συλλογισμό των πιθανοτήτων.
Μέθοδοι διδασκαλίας
- Διερευνητική Μάθηση (Inquiry-Based Learning)
- Χρήση Οπτικών Αναπαραστάσεων (Visual Representations)
- Παιχνιδοκεντρική Μάθηση (Game-Based Learning)
- Εννοιολογική Διδασκαλία (Conceptual Teaching)
- Συνεργατική Μάθηση (Collaborative Learning)
- Χρήση Πραγματικών Καταστάσεων (Real-World Contexts)
- Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (Differentiated Instruction)
- Εκπαιδευτική Τεχνολογία (Educational Technology)
- Φύλλα Εργασίας
Διδάσκοντες
Αγγελόπουλος Άγγελος ΠΕ60, ΠΕ70
Προτεινόμενα συγγράμματα