Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Μαθηματικά

(9150206339) -  ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΙΑΚΑΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Σε αυτό το μάθημα θα μελετάμε θέματα που αφορούν την ποσότητα (αριθμούς), τη δομή (γεωμετρικά σχήματα) , το χώρο, τη μεταβολή, τις σχέσεις όλων των μετρήσιμων αντικειμένων της πραγματικότητας και της φαντασίας μας.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Αριθμοί και Πράξεις

    1. Αναγνώριση, ανάγνωση και γραφή αριθμών μέχρι το 100.
    2. Κατανόηση της έννοιας του αριθμού μέσω μετρήσεων, ομαδοποιήσεων και αντιστοιχίσεων.
    3. Εκτέλεση βασικών πράξεων πρόσθεσης και αφαίρεσης με αριθμούς έως το 20.
    4. Ανάπτυξη δεξιοτήτων στην επίλυση προβλημάτων καθημερινής ζωής που σχετίζονται με πρόσθεση και αφαίρεση.

    Γεωμετρία

    1. Αναγνώριση και περιγραφή βασικών γεωμετρικών σχημάτων (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο).
    2. Κατανόηση εννοιών θέσης και προσανατολισμού στο χώρο (π.χ. πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά).

    Μετρήσεις

    1. Αναγνώριση και χρήση βασικών μονάδων μέτρησης (μήκος, βάρος, χρόνος).
    2. Σύγκριση αντικειμένων ως προς το μήκος, το βάρος και τον όγκο.

    Δεδομένα και Πιθανότητες

    1. Κατανόηση και ερμηνεία απλών γραφικών παραστάσεων ή εικόνων.
    2. Ομαδοποίηση αντικειμένων βάσει κοινών χαρακτηριστικών.

    Δεξιότητες Λογικής Σκέψης

    1. Ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, κατηγοριοποίησης και σύγκρισης.
    2. Καλλιέργεια μαθηματικής λογικής μέσω παιχνιδιών και δραστηριοτήτων επίλυσης προβλημάτων.

    Περιεχόμενο μαθήματος

    1. Αριθμοί και Πράξεις

    • Αναγνώριση και Κατανόηση Αριθμών:
      • Αριθμοί από το 1 έως το 100.
      • Σχέσεις αριθμών (π.χ. μεγαλύτερο, μικρότερο, ίσο).
      • Απαρίθμηση και αρίθμηση.
    • Πρόσθεση και Αφαίρεση:
      • Πράξεις με αριθμούς έως το 20.
      • Πρακτικές εφαρμογές σε προβλήματα καθημερινής ζωής.
      • Κατανόηση της έννοιας του "μηδενός".
    • Διαδοχή Αριθμών:
      • Συμπλήρωση αριθμητικών σειρών.
      • Εύρεση γειτονικών αριθμών (προηγούμενος και επόμενος).

    2. Γεωμετρία

    • Αναγνώριση βασικών σχημάτων (κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο).
    • Σχέσεις και θέσεις στο χώρο:
      • Πάνω-κάτω, μπροστά-πίσω, δεξιά-αριστερά.
    • Δημιουργία σχημάτων με βάση οδηγίες.

    3. Μετρήσεις

    • Βασικές έννοιες μέτρησης:
      • Μήκος (π.χ. μακρύ, κοντό).
      • Χρόνος (π.χ. ώρα, ημέρα, εβδομάδα).
      • Χωρητικότητα και βάρος (π.χ. γεμάτο, άδειο, βαρύ, ελαφρύ).
    • Ανάγνωση ώρας (απλές περιπτώσεις, π.χ. ακριβώς).

    4. Δεδομένα και Πιθανότητες

    • Ομαδοποίηση αντικειμένων με βάση κοινά χαρακτηριστικά.
    • Ερμηνεία απλών πινάκων και γραφικών παραστάσεων.
    • Μετρήσεις αντικειμένων και καταγραφή αποτελεσμάτων.

    5. Λογική Σκέψη και Επίλυση Προβλημάτων

    • Ασκήσεις λογικής ακολουθίας (π.χ. τι ακολουθεί).
    • Εύρεση λύσεων σε απλά προβλήματα (π.χ. «Έχω 5 μήλα, έφαγα 2. Πόσα έμειναν;»).
    • Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης μέσα από μαθηματικά παιχνίδια.

    Διδάσκοντες

    Ευάγγελος Ζιάκας

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    1. Βιωματική Μάθηση
    • Παιχνίδια με Αριθμούς
    • Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
    • Δραστηριότητες Ρόλων
    1. Οπτικοποιημένη Διδασκαλία
    • Χρήση Οπτικών Εργαλείων
    • Γραφικές Παραστάσεις και Διαγράμματα
    1. Ομαδοσυνεργατική Μάθηση
    • Εργασία σε Μικρές Ομάδες
    • Ανταλλαγή Ιδεών
    1. Διαδραστική Διδασκαλία
    • Τεχνολογία και Εκπαιδευτικό Λογισμικό
    1. Μάθηση μέσα από το Παιχνίδι
    • Κινητικά Παιχνίδια
    • Επιτραπέζια Παιχνίδια
    1. Εξερεύνηση και Ανακάλυψη
    • Ανακαλυπτική Μάθηση
    • Πειράματα με Μετρήσεις
    1. Εξατομικευμένη Διδασκαλία
    • Προσαρμογή στις Ανάγκες των Μαθητών
    1. Καλλιέργεια Δημιουργικότητας
    • Κατασκευές και Δημιουργίες
    • Αφήγηση Ιστοριών

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Τα βιβλία του σχολείου