Παρουσίαση/Προβολή

Μαθηματικά
(9150206339) - ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΙΑΚΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Σε αυτό το μάθημα θα μελετάμε θέματα που αφορούν την ποσότητα (αριθμούς), τη δομή (γεωμετρικά σχήματα) , το χώρο, τη μεταβολή, τις σχέσεις όλων των μετρήσιμων αντικειμένων της πραγματικότητας και της φαντασίας μας.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
-
Μαθησιακοί στόχοι
Αριθμοί και Πράξεις
- Αναγνώριση, ανάγνωση και γραφή αριθμών μέχρι το 100.
- Κατανόηση της έννοιας του αριθμού μέσω μετρήσεων, ομαδοποιήσεων και αντιστοιχίσεων.
- Εκτέλεση βασικών πράξεων πρόσθεσης και αφαίρεσης με αριθμούς έως το 20.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων στην επίλυση προβλημάτων καθημερινής ζωής που σχετίζονται με πρόσθεση και αφαίρεση.
Γεωμετρία
- Αναγνώριση και περιγραφή βασικών γεωμετρικών σχημάτων (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο).
- Κατανόηση εννοιών θέσης και προσανατολισμού στο χώρο (π.χ. πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά).
Μετρήσεις
- Αναγνώριση και χρήση βασικών μονάδων μέτρησης (μήκος, βάρος, χρόνος).
- Σύγκριση αντικειμένων ως προς το μήκος, το βάρος και τον όγκο.
Δεδομένα και Πιθανότητες
- Κατανόηση και ερμηνεία απλών γραφικών παραστάσεων ή εικόνων.
- Ομαδοποίηση αντικειμένων βάσει κοινών χαρακτηριστικών.
Δεξιότητες Λογικής Σκέψης
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης, κατηγοριοποίησης και σύγκρισης.
- Καλλιέργεια μαθηματικής λογικής μέσω παιχνιδιών και δραστηριοτήτων επίλυσης προβλημάτων.
Περιεχόμενο μαθήματος
1. Αριθμοί και Πράξεις
- Αναγνώριση και Κατανόηση Αριθμών:
- Αριθμοί από το 1 έως το 100.
- Σχέσεις αριθμών (π.χ. μεγαλύτερο, μικρότερο, ίσο).
- Απαρίθμηση και αρίθμηση.
- Πρόσθεση και Αφαίρεση:
- Πράξεις με αριθμούς έως το 20.
- Πρακτικές εφαρμογές σε προβλήματα καθημερινής ζωής.
- Κατανόηση της έννοιας του "μηδενός".
- Διαδοχή Αριθμών:
- Συμπλήρωση αριθμητικών σειρών.
- Εύρεση γειτονικών αριθμών (προηγούμενος και επόμενος).
2. Γεωμετρία
- Αναγνώριση βασικών σχημάτων (κύκλος, τετράγωνο, τρίγωνο, ορθογώνιο).
- Σχέσεις και θέσεις στο χώρο:
- Πάνω-κάτω, μπροστά-πίσω, δεξιά-αριστερά.
- Δημιουργία σχημάτων με βάση οδηγίες.
3. Μετρήσεις
- Βασικές έννοιες μέτρησης:
- Μήκος (π.χ. μακρύ, κοντό).
- Χρόνος (π.χ. ώρα, ημέρα, εβδομάδα).
- Χωρητικότητα και βάρος (π.χ. γεμάτο, άδειο, βαρύ, ελαφρύ).
- Ανάγνωση ώρας (απλές περιπτώσεις, π.χ. ακριβώς).
4. Δεδομένα και Πιθανότητες
- Ομαδοποίηση αντικειμένων με βάση κοινά χαρακτηριστικά.
- Ερμηνεία απλών πινάκων και γραφικών παραστάσεων.
- Μετρήσεις αντικειμένων και καταγραφή αποτελεσμάτων.
5. Λογική Σκέψη και Επίλυση Προβλημάτων
- Ασκήσεις λογικής ακολουθίας (π.χ. τι ακολουθεί).
- Εύρεση λύσεων σε απλά προβλήματα (π.χ. «Έχω 5 μήλα, έφαγα 2. Πόσα έμειναν;»).
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης μέσα από μαθηματικά παιχνίδια.
Διδάσκοντες
Ευάγγελος Ζιάκας
Μέθοδοι διδασκαλίας
- Βιωματική Μάθηση
- Παιχνίδια με Αριθμούς
- Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
- Δραστηριότητες Ρόλων
- Οπτικοποιημένη Διδασκαλία
- Χρήση Οπτικών Εργαλείων
- Γραφικές Παραστάσεις και Διαγράμματα
- Ομαδοσυνεργατική Μάθηση
- Εργασία σε Μικρές Ομάδες
- Ανταλλαγή Ιδεών
- Διαδραστική Διδασκαλία
- Τεχνολογία και Εκπαιδευτικό Λογισμικό
- Μάθηση μέσα από το Παιχνίδι
- Κινητικά Παιχνίδια
- Επιτραπέζια Παιχνίδια
- Εξερεύνηση και Ανακάλυψη
- Ανακαλυπτική Μάθηση
- Πειράματα με Μετρήσεις
- Εξατομικευμένη Διδασκαλία
- Προσαρμογή στις Ανάγκες των Μαθητών
- Καλλιέργεια Δημιουργικότητας
- Κατασκευές και Δημιουργίες
- Αφήγηση Ιστοριών
Προτεινόμενα συγγράμματα
Τα βιβλία του σχολείου