Παρουσίαση/Προβολή

ΟΡΓΩΜΑ - ΣΠΟΡΑ
(9060609101) - ΕΙΡΗΝΗ ΧΕΙΜΩΝΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Ο Νοέμβρης είναι ο μήνας του οργώματος της γης και της σποράς, γι' αυτό και ονομάζεται και ΜΕΣΟΣΠΟΡΙΤΗΣ... Το μήνα αυτό οι γεωργοί έχουν πολλές δουλειές... Στο επόμενο τραγούδι αναφέρονται...
Στη συνέχεια ακούμε ξανά το τραγούδι προσπαθώντας να δείξουμε τις δουλειές του με κινήσεις...
Ακούμε το τραγούδι και προσπαθούμε να το μάθουμε σιγά-σιγά κάνοντας παράλληλα τις κινήσεις αυτές...
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024
-
Μαθησιακοί στόχοι
-Να αναγνωρίζουν απλά παραγλωσσικά στοιχεία (κινήσεις σώματος, χεριών, προσώπου).
-Να διατυπώνουν διευκρινιστικές ερωτήσεις στο/στη νηπιαγωγό, τους συμμαθητές τους ή γονείς τους για το είδος των πληροφοριών που δεν κατανοούν, ώστε να διασφαλιστεί η επικοινωνία
-Να παραγάγουν αφηγηματικά κείμενα
-Να κατακτούν βασικό λεξιλόγιο της ελληνικής γλώσσας για θέματα που επεξεργάζονται στο νηπιαγωγείο
-Να εμπλουτίζουν το γραπτό λεξιλόγιό τους και να φτιάχνουν πίνακες αναφοράς για θέματα που επεξεργάζονται στην τάξη
-Να χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία γραφής ή να γράφουν στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και να χρησιμοποιούν το ποντίκι.
-Να συγκρίνουν και διατάσσουν ποσότητες και αριθμούς και παριστούν στην αριθμογραμμή
-Να αναλύουν και να συνθέτουν ποσότητες μέχρι το 10
-Να προσεγγίζουν τις πράξεις πρόσθεση και αφαίρεση
-Να ομαδοποιούν αντικείμενα σε δυάδες, τριάδες, τετράδες και πεντάδες
-Να μοιράζουν αντικείμενα σε δυάδες και τριάδες
-Να εντοπίζουν, να περιγράφουν και να αναπαριστούν θέσεις, διευθύνσεις και διαδρομές σε τετραγωνισμένα περιβάλλοντα
-Να ανταποκρίνονται σε εκτελεστικές οδηγίες
-Να τραγουδούν τραγούδια κατάλληλα για την ηλικία τους
-Να γνωρίζουν τις κινητικές δυνατότητες των μελών και των αρθρώσεων του σώματος
-Να αναγνωρίζουν τις εκφραστικές δυνατότητες των μελών του σώματος
-Να εξοικειωθούν και σταδιακά να αυτονομηθούν στην εκτέλεση απλών βασικών λειτουργιών στις διάφορες ψηφιακές συσκευές
-Να μπορούν να πληροφορούνται με εκπαιδευτικά λογισμικά κλειστού τύπου (λογισμικά καθοδήγησης κ.ά) και εφαρμογές υπερμέσων (ιστοσελίδες, μηχανές αναζήτησης, λογισμικά κ.ά.)
Μέθοδοι διδασκαλίας
Οι μέθοδοι διδασκαλίας που θα εφαρμοστούν σχετικά με το θέμα είναι :
1. Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, η οποία προωθεί την ανάπτυξη των ικανοτήτων για επιχειρηματολογία και διαπραγμάτευση, συμβάλλει στην ανάπτυξη ποιοτικής διά βίου μάθησης και στη διαδικασία ανάπτυξης του παιδιού και ευνοεί την ενεργοποίηση των μαθητών και τη μεταξύ τους συνεργασία.
2. Η μέθοδος της θεματικής προσέγγισης, καθώς η πορεία των δραστηριοτήτων έχει προσχεδιαστεί και έχει καθοριστεί η χρονική τους διάρκεια.
3. Η διαθεματική προσέγγιση των δραστηριότητων, η οποία δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα μιας ενοποιημένης γνώσης που συνδέεται με ένα συγκεκριμένο θέμα και προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα να αντιληφθούν τη σφαιρική διάσταση της γνώσης, να συνδέουν διαφορετικές εμπειρίες μεταξύ τους και να ασκηθούν στην παρατήρηση, τη διερεύνηση και την αναπαράσταση φαινομένων του περιβάλλοντος.
Διδάσκοντες
Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιούνται με την συμβολή της εκπαιδευτικού του Νηπιαγωγείου, Ειρήνης Χειμώνα
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Το σκιάχτρο ο Παρδαλός κι ο σπόρος ο παλιός – Βαγγέλης Ηλιόπουλος – Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ
- Φυτρώνει, φυτρώνει ο σπόρος – Σαμ Γκόντουιν – Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ