Παρουσίαση/Προβολή

Καλώς ήρθες Φθινόπωρο
(9060015102) - ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Έφτασε το Φθινόπωρο! Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε τις αλλαγές που φέρνει στη φύση, στα ζώα, στον καιρό, στους ανθρώπους...
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024
-
Μαθησιακοί στόχοι
-βιωματική προσέγγιση της έννοιας (παρατήρηση της φύσης, φθινοπωρινά φρούτα, καιρός κλπ)
-εμπλουτισμός προσληπτικού και εκφραστικού λεξιλογίου (προφορικός λόγος, νοήματα, εικόνες)
-εξάσκηση λεπτής κινητικότητας και οπτικο-κινητικού συντονισμού
-εκμάθηση χρωμάτων και συσχέτισή τους με συγκεκριμένα αντικείμενα/φρούτα
-εξάσκηση προ-αναγνωστικών δεξιοτήτων (ταύτιση εικονο-λέξεων)
-εκμάθηση σχετικών τραγουδιών (συμμετοχή με προφορικό λόγο, νοήματα ή κινήσεις)
-εξάσκηση προ-μαθηματικών δεξιοτήτων (ομαδοποιήσεις, αντιστοιχίσεις, ταυτίσεις, απαρίθμηση, σειροθέτηση αριθμών)
-συνεργασία – ανταπόκριση σε οδηγίες
-ενίσχυση δημιουργικότητας και επαφή με ποικίλα υλικά και υφές
Μέθοδοι διδασκαλίας
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης είναι μια οργανωμένη, προγραμματισμένη εμπειρία μάθησης, η οποία δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα μιας ενοποιημένης γνώσης που συνδέεται με ένα συγκεκριμένο θέμα.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
Η βιωματική μάθηση στηρίζεται στο παιδοκεντρικό μοντέλο μάθησης, που τοποθετεί το παιδί στο κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας δίνοντας του την ευκαιρία να αναπτύξει μέσα από το παιχνίδι, την επικοινωνία, τη συνεργασία και δεξιότητες, κοινωνικές, νοητικές, αισθητηριακές, κίνησης και λόγου.
Η βιωματική μέθοδος επιδιώκει την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη μάθηση θεωρώντας σημαντικές τις συναισθηματικές αντιδράσεις, τις ερωτήσεις και απορίες των παιδιών που συζητιούνται ελεύθερα στην τάξη.
Τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες, επικοινωνούν τα βιώματά τους, επεξεργάζονται από κοινού τις αντιδράσεις τους, θέτουν τους δικούς τους στόχους, εκφράζονται και δημιουργούν. Μαθαίνουν να προβληματίζονται και να αναρωτιούνται για την εμπειρία τους και να αναπτύσσουν την ικανότητα για κριτικό αναστοχασμό
ΠΑΙΓΝΙΩΔΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το παιχνίδι είναι το μέσο που προσφέρει τη δυνατότητα στα παιδιά να εξερευνούν τον περιβάλλοντα χώρο, να πειραματίζονται, να ανακαλύπτουν προβλήματα και να προσπαθούν να τα λύσουν, να αξιοποιούν την περιέργεια και τη δημιουργικότητά τους, να κάνουν επιλογές και να προβαίνουν σε εφαρμογή των δικών τους ιδεών με το δικό τους τρόπο και ρυθμό.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
Η ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας προωθεί την ανάπτυξη των ικανοτήτων για επιχειρηματολογία και διαπραγμάτευση. Η λειτουργία ομάδων στο σχολείο αποτελεί φορέα αγωγής και συμβάλλει στην ανάπτυξη ποιοτικής διά βίου μάθησης, στην προώθηση των υψηλών επιδόσεων και, γενικότερα, στη διαδικασία ανάπτυξης του παιδιού. Ευνοεί την ενεργοποίηση των μαθητών και τη μεταξύ τους συνεργασία, απομακρύνοντας, σταδιακά, το παιδί από την εγωκεντρική σκέψη. Οι διαπροσωπικές σχέσεις που δημιουργούνται κυρίως μέσα από τις ευκαιρίες για συζήτηση, προβληματισμό, διαφωνία, λήψη απόφασης και η υλοποίηση κοινού στόχου συμβάλλουν στην ωρίμανση των ικανοτήτων για αυτενέργεια, πρωτοβουλία και δημιουργικότητα.
Διδάσκοντες
Αγγελική Αδαμοπούλου
Προτεινόμενα συγγράμματα
-Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ.
(2021). Πρόγραμμα Σπουδών Προσχολικής ΕκπαίδευσηςΝηπιαγωγείου. Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των
Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού
Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» " του ΙΕΠ με MIS
5035542-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ, ΑΘΗΝΑ 2022Οδηγός Νηπιαγωγού - Υποστηρικτικό Υλικό
ΠΥΞΙΔΑ
Θεωρητικό και Μεθοδολογικό Πλαίσιο - Πρακτικές Εφαρμογές
και
Διδακτικοί ΣχεδιασμοίΕμπειρογνώμονες Εκπόνησης του Προγράμματος Σπουδών και του Οδηγού Νηπιαγωγού
Επόπτρια
Πεντέρη Ευθυμία
Εκπονήτριες
Χλαπάνα Ελισάβετ, Μέλλιου Κυριακή, Φιλιππίδη Ανδρομάχη, Μαρινάτου Θεοδώρα
Εισηγητική Επιτροπή
Γελαστοπούλου Μαρία, Μάνου Αγγελική, Χωλίδη Σοφία
Υπεύθυνες Γνωστικού Πεδίου
Κατσαγάνη Γεωργία, Μπίλλα ΠολυξένηΠεριεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα περιέχει δραστηριότητες που αφορούν όλα τα γνωστικά θεματικά πεδία ( Παιδί και Επικοινωνία, Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία, Παιδί και Θετικές Επιστήμες, Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση)ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την εποχή του Φθινοπώρου με τις αλλαγές που φέρνει στη φύση, στα ζώα, στον καιρό, στους ανθρώπους.