Παρουσίαση/Προβολή

(Προθέρμανση) - ΜΑΡΙΝΑ ΜΟΥΡΑΤΙΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Η φυσική αγωγή ή γυμναστική όπως έχει μείνει να λέγεται, είναι ένα από τα πιο ελκυστικά και ευχάριστα μαθήματα του σχολείου. Η ίδια η κίνηση και το παιχνίδι αποτελούν βασική ανάγκη του ανθρώπου και ιδιαίτερα των παιδιών και των εφήβων. Σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΠΟΥ (παγκόσμιος οργανισμός υγείας) στις ηλικίες αυτές τα νεαρά άτομα χρειάζεται να ασκούνται περίπου 60΄την ημέρα με μέτριας ως υψηλής έντασης άσκηση. Άρα είναι αναγκαία η φυσική αγωγή (άσκηση, αθλητισμός, παιχνίδι, φυσική δραστηριότητα) μέσα και έξω από το σχολείο.
Τα οφέλη της άσκησης είναι αποδεδειγμένα και τεκμηριωμένα. Η βελτίωση της υγείας, η αυξημένη ενεργητικότητα, η αίσθηση ευεξίας, η θετική αυτοεκτίμηση, η ψυχική ισορροπία είναι πολύ - πολύ περιληπτικά οι παράγοντες που βελτιώνονται μέσω της φυσικής δραστηριότητας.
ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ κάθε μέρα και για όλη μας τη ζωή!
Προθέρμανση
Στο μάθημα αυτό θα διαπραγματευτούμε την προθέρμανση. Η προθέρμανση γνωρίζουμε ότι είναι απαραίτητη πριν από κάθε μορφή άσκησης. Θα μάθουμε λοιπόν τους λόγους που την κάνουν απαραίτητη, τα είδη πρόθέρμανσης ανάλογα με το είδος της άθλησης που ακολουθεί και τις καιρικές συνθήκες, καθώς και μορφές ασκήσεων που χρησιμοποιούμε στην προθέρμανση. Το συγκεκριμένο μάθημα είναι συμπληρωματικό στο διαζώσης και πρακτικό μάθημα που κάνουμε στο σχολείο και αφορά όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η προθέρμανση είναι άκρως απαραίτητη πριν από κάθε άσκηση ή προπόνηση. Οι λόγοι που την καθιστούν απαραίτητη είναι επιγραμματικά:
1. Προετοιμάζει τις λειτουργίες του οργανισμού για την επιβάρυνση που θα ακολουθήσει (αυξάνει η θερμοκρασία του σώματος και των μυών, λιπαίνονται οι αρθρώσεις (αυξάνεται η έκκριση του αρθρικού υγρού, το νευρικό σύστημα "ξυπνάει" από τεντώματα κ την κίνηση..)
2. Βελτιώνει την προσαρμοστική ετοιμότητα για απόδοση (αναπνευστική ικανότητα, αιμάτωση μυϊκού ιστού, νευρική ενεργοποίηση).
3. Προετοιμάζει ψυχολογικά τον ασκούμενο.
4. Βοηθά σε μεγάλο βαθμό στην πρόληψη των τραυματισμών, εξαιτίας των παραπάνω πρόσκαιρων προσαρμογών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2021
-
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχοι μαθήματος: 1.Να αναγνωρίσουμε την αναγκαιότητα της προθέρμανσης 2. Να είμαστε σε θέση να κρίνουμε ποιο είδος προθέρμανσης είναι κατάλληλο για αντίστοιχες μορφές άθλησης και τις ανάλογες καιρικές συνθήκες. 3.Να βελτιώσουμε τις θεωρητικές μας γνώσεις σχετικά με τις αλλαγές (προσαρμογές) που παρατηρούνται στον οργανισμό κατά την προθέρμανση.
Περιεχόμενο μαθήματος
Γενική και ειδική προθέρμανση
Συνήθως πριν από κάποιο είδος άσκησης που είναι χαμηλής ή μέτριας έντασης (πεζοπορία, κολύμβηση, ποδηλασία, αεροβική γυμναστική, χορός κλπ), χρειάζεται να προηγηθεί μια γενική προθέρμανση. Αυτή αφορά σε όλο το σώμα και γενικά στις μεγάλες μυϊκές ομάδες. Γίνεται συνήθως με ενεργητικό τρόπο: δυναμικές ασκήσεις, τρέξιμο και διατάσεις ή με παθητικό (στατικές ασκήσεις, παθητικές διατάσεις) ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τη μορφή της άσκησης που ακολουθεί. Διαρκεί 10-15 λεπτά).Η ειδική προθέρμανση είναι αναγκαία όταν ακολουθεί εξάσκηση - προπόνηση ή αγώνας με επιβαρύνσεις ενός συγκεκριμένου αθλήματος (ποδόσφαιρο, βόλεϊ ενόργανη γυμναστική, άρση βαρών, τένις κλπ).
Η ειδική προπόνηση είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες (τεχνικής, τακτικής) του κάθε αθλήματος, και ακολουθεί πάντα τη γενική προθέρμανση. Για παράδειγμα αν το άθλημα στο οποίο θα προπονηθεί κάποιος είναι η σφαιροβολία, μετά τη γενική προθέρμανση ακολουθεί ειδική που θα προετοιμάσει όλους τους μυς και τις αρθρώσεις που συμμετέχουν στη σφαιροβολία (ισχία, γόνατα, ώμοι, αγκώνες, καρποί και οι μυϊκές ομάδες που σχετίζονται με τις συγκεκριμένες αρθρώσεις). Για κάθε άθλημα πρέπει να σχεδιαστεί ειδική και προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε ασκούμενου προθέρμανση. Η διάρκεια της μπορεί να κυμαίνεται από 10-30 λεπτά.Βιβλιογραφία
Θεοδωράκης Ι., Τζιαμούρτας Αθ., Νάτσης Π., ΚοσμίδουΕ., Φυσική αγωγή, ΙΤΥΕ, Διόφαντος
Μέθοδοι διδασκαλίας
Πρακτικό στυλ και στυλ αυτοελέγχου του μαθητή.
Διδάσκοντες
Μουρατίδου Μαρίνα