Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

«Διατροφή και σωματική δραστηριότητα: Τα θεμέλια της υγιεινής ζωής»

(0601052235) -  ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΕΤΤΑΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο απευθύνεται στη Α τάξη  του Γυμνασίου, καθώς η  διδασκαλία της υγιεινής διατροφής και της άσκησης σε μαθητές μέσω της μεθόδου της Ανεστραμμένης τάξης προάγει την αυτο-εκπαίδευση, τη συνεργατική μάθηση και την απόκτηση κρίσης για τη λήψη σημαντικών αποφάσεων όσον αφορά την  διατροφή τους.

Το σενάριο υλοποιείται με τη μορφή σύγχρονης και ασύγχρονης εργασίας η οποία ανατίθεται στους μαθητές και εκπονείται μέσω της  ανεστραμμένης τάξης και της εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-class. (Δίνεται και εναλλακτική λύση ενημέρωσης μέσω Webex).

Η ανάπτυξη ενός υγιεινού τρόπου ζωής είναι ζωτικής σημασίας για τους αθλητές και όχι μόνο, καθώς η σωστή διατροφή μπορεί να έχει άμεση επίδραση στην απόδοσή αλλά και στη καθημερινότητα  τους. Μια αποτελεσματική μέθοδος διδασκαλίας είναι η Ανεστραμμένη τάξη, όπου οι μαθητές προσκαλούνται να συμμετάσχουν ενεργά στη διαδικασία μάθησης.

Μέσω της ανεστραμμένης τάξης, οι μαθητές μπορούν να μάθουν τις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής, την αξία των θρεπτικών ουσιών και τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής για την απόδοσή τους στον αθλητισμό ,αλλά και γενικότερα για την ενασχόληση τους με την άσκηση. Επιπλέον, οι μαθητές μπορούν να μάθουν για τους κατάλληλους τρόπους προετοιμασίας γευμάτων πριν και μετά από προπονήσεις και αγώνες, για την  ανάπτυξη ενός υγιεινού τρόπου ζωής, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας , καθώς η σωστή διατροφή μπορεί να έχει άμεση επίδραση στην απόδοσή αλλά και στη καθημερινότητα  τους.

Οργάνωση της τάξης

Η τάξη έχει ήδη χωριστεί σε 4 ομάδες των έξι μαθητών, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια , ώστε να υπάρχει ένας τουλάχιστον μαθητής που να μπορεί να διαχειριστεί  την πρόσβαση στο διαδίκτυο και να είναι ο ίδιος συνεργάτης της κάθε ομάδας.

Οι ομάδες αναλαμβάνουν με την καθοδήγηση του καθηγητή συγκεκριμένες εργασίες .

Το διδακτικό αυτό σενάριο περιλαμβάνει τρεις (3) φάσεις:

 

Α ΦΑΣΗ -ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΤΑΞΗ

Από το χώρο μελέτης του σπιτιού σας ανά ομάδα επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους και ιστότοπους , ιστοσελίδες( Wikipedia, you tube), .Εδώ μπορούμε να συνδεθούμε και μέσω πλατφόρμας e-class ( Webex) προκειμένου να δείτε ανά ομάδα το υλικό που θα επεξεργασθείτε με δραστηριότητες μέσα στην τάξη . Παρακολουθείστε προσεκτικά το υλικό και στην συνέχεια επικοινωνήστε με τους συμμαθητές της ομάδας  σας με όποιο μέσο εσείς επιλέξετε, σύγχρονο ή ασύγχρονο(  βιντεοκλήσεις, μήνυμα,   ομαδική στο viber , chat κ.λ.π) συζητώντας.

          Α ΟΜΑΔΑ:

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 

Οι μαθητές θα μεταβούν στην ιστοσελίδα  1) της Βικιπαίδειας:

 

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A5%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%AE_%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE

     2)  και στο  πιάτο της Υγιεινής Διατροφής (βίντεο )

           Β ΟΜΑΔΑ:

  ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 

https://www.youtube.com/watch?v=cGR-chVKiV8

Οι μαθητές εδώ θα επισκεφθούν 1) την ιστοσελίδα  ΕΥ ΤΡΟΦΙΑ https://eutrofia.gr/services/athlitiki-diatrofi/

2) ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΕΥ ΖΗΝ                            

 https://youtu.be/v-vOZxQd3XU

3) το τι  πρεπει  να φάω πριν και μετά την άσκηση

    

                      Γ ΟΜΑΔΑ:

                   ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

 

https://foodforhealth.gr/diatrofi/gia-athlites#ti-na-fao-prin-tin-askisi

 

 

 

Θα επισκεφθείτε το you tube και  θα δείτε το βίντεο με :

 

 

 

 
 

   Δ ΟΜΑΔΑ:

      ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ

 

 

 

 

 

 

1)Μεταβείτε στο σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=5jps5Sm9nzU

και δείτε το βίντεο για το Δείκτη Μάζας Σώματος

  • Επίσης μεταβείτε και στην ιστοσελίδα της Βικιπαίδειας:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B5%CE%AF%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%BC%CE%AC%CE%B6%CE%B1%CF%82_%CF%83%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82

Ενημερωθείτε για τον Δείκτη Μάζας Σώματος, τον υπολογισμό του και τις κατηγορίες που κατατάσσονται οι άνθρωποι βάση αυτού.

Στην συνέχεια μεταβείτε στον παρακάτω σύνδεσμο :

https://www.mednutrition.gr/portal/efarmoges/leksiko-diatrofis/15202-energeiako-isozygio

για να διαβάσετε για το ενεργειακό-θερμιδικό ισοζύγιο(Θετικό κ΄ Αρνητικό).

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

  • Μαθησιακοί στόχοι

    • Μαθησιακοί στόχοι • Να εφαρμόζουν βασικές δεξιότητες αυτοδιαχείρισης σε προγράμματα άσκησης και διατροφής για καλύτερη υγεία με ιδιαίτερη έμφαση στην αυτοπαρακολούθηση των συμπεριφορών τους και τον καθορισμό στόχων για προσωπική βελτίωση. • •Να αξιοποιούν εφαρμογές των νέων τεχνολογιών για καταγραφή των επιπέδων της ΦΔ και τη βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης. • Να αξιολογούν στοιχεία της διατροφής τους και να καθορίζουν στόχους βελτίωσης σε συνδυασμό με κατάλληλη άσκηση.

    Τρόπος διδασκαλίας

    Μικτή διδασκαλία

    Στοιχεία μαθήματος

    • Αριθμός Εκπαιδευόμενων: 24 μαθητές/τριες της Α ` Τάξης
    • Αριθμός Μαθημάτων: 1
    • Χρόνος Μαθήματος: 1
    • Χρόνος στο σπίτι: 1
    • Συνολικός χρόνος: 2