Περιγραφή Μαθήματος

Μαθησιακοί στόχοι :
- Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία διερεύνησης και αξιολόγησης ιστορικών πληροφοριών
- Να προσεγγίσουν κριτικά πρωτογενείς πηγές και να αντλήσουν από αυτές πληροφορίες, για να ερμηνεύσουν ιστορικά γεγονότα
- Να καλλιεργήσουν αναλυτική και συνθετική ικανότητα στο να παρουσιάζουν με τρόπο ολοκληρωμένο και διεξοδικά ιστορικά θέματα
- Να κατανοήσουν ότι η Ιστορία είναι ανακατασκευή του παρελθόντος ότι βασίζεται σε πηγές και συνιστά επιλεκτική διαδικασία
- Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι ο κόσμος στον οποίο ζουν είναι αποτέλεσμα μιας εξελικτικής πορείας με υποκείμενα δράσης τους ανθρώπους
- Να οικοδομήσουν μέσα από τη μελέτη του δικού τους πολιτισμού την εθνική και πολιτιστική τους ταυτότητα...
Μαθησιακοί στόχοι:
- οι μαθητές επιδιώκεται να μάθουν ότι κατά την 3η χιλιετία π. Χ. αναπτύχθηκε στις Κυκλάδες ένας αξιόλογος πολιτισμός
- να γνωρίσουν ότι οι Κυκλαδίτες, κατά την ίδια περίοδο κυριάρχησαν στο Αιγαίο
- να νιώσουν τη γοητεία της κυκλαδικής γλυπτικής , που τόσο κοντά βρίσκεται στη σύγχρονη αφηρημένη τέχνη
Μαθησιακοί στόχοι:
- να μάθουν οι μαθητές τα κύρια χαρακτηριστικά της οργάνωσης του μυκηναϊκού κόσμου
- να κατανοήσουν το πνεύμα αυτού του πολιτισμού
- να συλλάβουν τι ενώνει και τι χωρίζει τον μυκηναϊκό και τον κρητικό πολιτισμό
- να συλλάβουν τη σημασία της επινόησης της Γραμμικής γραφής Β΄και την αξία της ως ιστορική πηγής...
Μαθησιακοί στόχοι:
- να γνωρίσουν οι μαθητές το ιστορικό περίγραμμα του μινωικού κόσμου
- να μάθουν τα κύρια χαρακτηριστικά του
- να κατανοήσουν τους λόγους της ανάπτυξης και εξάπλωσης ενός ευφάνταστου και λαμπρού πολιτισμού
Μαθησιακοί στόχος: η γνωριμία και η εξοικείωση των μαθητών με τις τέχνες, ώστε να μπορούν να μπορούν να αναγνωρίζουν τις τυπικές δημιουργίες κάθε εποχής...
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της περιόδου
- να μάθουν για τις νέες συνθήκες που αναπτύσσονται στην Ελλάδα μετά τη μόνιμη εγκατάσταση των ελληνικών φύλων
- να κατανοήσουν τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον κόσμο των ομηρικών επών και τον κόσμο της ιστορικής πραγματικότητας
- να μάθουν όλα τα σχετικά με τον α΄ελληνικό αποικισμό
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- επιδιώκεται οι μαθητές να συλλάβουν την κεφαλαιώδη σημασία για την ανάπτυξη του πολιτισμού της εφεύρεσης του ελληνικού αλφαβήτου
- να μάθουν ότι το ελληνικό αλφάβητο δεν είναι μίμηση του φοινικικού, αλλά ριζική μετεξέλιξη του
- να νιώσουν την ιδιότυπη ομορφιά της γεωμετρικής τέχνης
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- οι μαθητές επιδιώκεται να εκτιμήσουν τα αίτια που οδήγησαν τους Έλληνες στη δημιουργία αποικιών και να προβληματιστούν πάνω στην έλλειψη πρώτων υλών
- να γνωρίσουν τις προϋποθέσεις που έπρεπε να πληροί ένας τόπος για την ίδρυση αποικίας
- να αξιολογήσουν τις σχέσεις μητρόπολης- αποικίας
- να γνωρίσουν τις συνέπειες που είχε η δημιουργία αποικιών στη ζωή των ανθρώπων
Μαθησιακοί στόχοι:
- να γνωρίσουν οι μαθητές τις συνέπειες που οδήγησαν στη δημιουργία της πόλης- κράτους
- να κατανοήσουν τις μεταβολές που επέφερε η οπλιτική φάλαγγα στις κοινωνικές σχέσεις
- να αξιολογήσουν τις διεργασίες , μέσω των οποίων δρομολογήθηκε η πολιτειακή μεταβολή, από την αριστοκρατία στην ολιγαρχία
- να προβληματιστούν πάνω στις συνθήκες που οδήγησαν στην τυραννίδα
Μαθησιακοί στόχοι:
- να γνωρίσουν οι μαθητές τις συνθήκες που οδήγησαν τη σπαρτιατική κοινωνία στην πολιτική της απομόνωσης
- να εξηγήσουν την κοινωνική διαστρωμάτωση του κράτους
- να αξιολογήσουν τον παραδοσιακό χαρακτήρα του σπαρτιατικού πολιτεύματος μέσω των πολιτειακών θεσμών
- να συσχετίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα με τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες
Μαθησιακοί στόχοι:
- να προβληματιστούν οι μαθητές ,με βάση την κατανομή του πληθυσμού στην Αττική , πάνω στη σχέση του γεωγραφικού και του ανθρώπινου παράγοντα
- να κατανοήσουν τη μετάβαση από τη βασιλεία στην αριστοκρατία
- να αξιολογήσουν τη λειτουργικότητα των θεσμών
- να κατανοήσουν τη δυναμική των λαϊκών διεκδικήσεων και να προβληματιστούν πάνω στον κίνδυνο παροχέτευσης τους, προκειμένου να υπηρετηθούν ιδιοτελείς σκοποί
Μαθησιακοί στόχοι:
- να εκτιμήσουν οι μαθητές τη συμβολή του Σόλωνα στην αντιμετώπιση του κοινωνικού και πολιτικού προβλήματος της Αθήνας
- να προβληματιστούν πάνω στους κινδύνους πολιτικής εκτροπής
- να αξιολογήσουν τις συνθήκες , μέσω των οποίων δρομολογήθηκε η πορεία προς τη δημοκρατία
- να διακρίνουν διαφορές ανάμεσα στην κοινωνική και πολιτική δομή Αθήνας- Σπάρτης
Μαθησιακοί στόχοι:
- να γνωρίσουν οι μαθητές τα στοιχεία που ένωναν τους Έλληνες και τους λόγους που οδήγησαν τους ίδιους να παίρνουν μέρος σε εκδηλώσεις πανελλήνιου χαρακτήρα
- να γνωρίσουν τον θεσμό των Ολυμπιακών αγώνων και να διαπιστώσουν διαφορές από τον αντίστοιχο σύγχρονο θεσμό
- να προβληματιστούν πάνω στην ανθρώπινη επιθυμία για παρέμβαση στο μέλλον
- να εκτιμήσουν τους λόγους που ωθούν τους ανθρώπους στη σύνδεση τους με ιερούς τόπους
Μαθησιακοί στόχοι:
- να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις για το περσικό κράτος
- να αντιληφθούν τους λόγους που ωθούν τους Πέρσες στην επεκτατική πολιτική
- να συνειδητοποιήσουν τα αίτια της Ιωνικής επανάστασης
- να εκτιμήσουν τη δυναμική της περσικής επιβουλής
- να αξιολογήσουν την εισφορά των Αθηναίων στην απόκρουση της περσικής εισβολής
Μαθησιακοί στόχοι:
- να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη δυναμική του περσικού κινδύνου
- να αξιολογήσουν τη θυσία των υπερασπιστών του στενού των Θερμοπυλών
- να εκτιμήσουν τη σημασία του γεωγραφικού παράγοντα στην εξέλιξη των συγκρούσεων στις Θερμοπύλες και τη Σαλαμίνα
- να εκτιμήσουν τις ψυχικές δυνάμεις που επιστρατεύουν οι άνθρωποι σε περιπτώσεις έσχτου κινδύνου
- να εκτιμήσουν τις συνέπειες της μεγάλης σύγκρουσης
Μαθησιακοί στόχοι:
- να διακρίνουν οι μαθητές τη διαφορά επικής και διδακτικής ποίησης
- να γνωρίσουν και να εκτιμήσουν τον χαρακτήρα της λυρικής ποίησης, σε συνδυασμό με τις κρατούσες οικονομικο-κοινωνικές συνθήκες
- να γνωρίσουν τον δωρικό και τον ιωνικό ρυθμό και να επισημάνουν τις βασικές διαφορές τους
- να κατανοήσουν τη σημασία της απεικόνισης των ανθρώπινων μορφών σε τύπους, τους νόμους που διέπουν τις αρχαίκές δημιουργίες: τυποποίηση, μετωπικότητα, σχηματοποίηση, διακοσμητικότητα και την ερμηνεία των τύπων της αρχαϊκής πλαστικής
- να συσχετίσουν την καλλιτεχνική ανάπτυξη με τις συντελούμενες οικονομικο-κοινωνικές μεταβολές
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκε η Συμμαχία της Δήλου
- να κατανοήσουν την οργάνωση της
- να συλλάβουν την πορεία της Συμμαχίας, η οποία από συνασπισμό ελευθέρων πόλεων, μεταβλήθηκε σε όργανο επιβολής του αθηναϊκού επεκτατισμού
- να κατανοήσουν τη συμβοιλή της προσωπικότητας στη διαμόρφωση και εξέλιξη της Συμμαχίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές την πορεία της εξέλιξης του αθηναϊκού πολιτεύματος από τη λήξη των Περσικών πολέμων , μέχρι την εποχή του Περικλή
- να συλλάβουν τη σημασία της προσωπικότητας στη διαμόρφωση αυτού του πολιτεύματος
- να κατανοήσουν πλήρως την έννοια της Δημοκρατίας
- να κατανοήσουν τα κύρια χαρακτηριστικά της πολιτικής του Περικλή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- οι μαθητές επιδιώκεται να γνωρίσουν τη λειτουργία του αθηναϊκού πολιτεύματος
- να κατανοήσουν τον δεσπόζοντα ρόλο της Εκκλησίας του Δήμου
- να κατανοήσουν τους θεσμούς των 10 στρατηγών και της Ηλιαίας
- να γνωρίσουν τον μηχανισμό των λειτουργιών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- επιδιώκεται οι μαθητές να μάθουν τη συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας
- να συνειδητοποιήσουν τη θέση των Αθηναίων πολιτών, των μετοίκων και των δούλων στη δομή της αθηναϊκής κοινωνίας
- να κατανοήσουν τη θέση της γυναίκας μέσα στο πλαίσιο της αθηναϊκής κοινωνίας
- να κατανοήσουν τον τρόπο ανατροφής των παιδιών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- επιδιώκεται οι μαθητές να μάθουν το σύστημα παιδείας που επικρατούσε στην αθηναϊκή κοινωνία
- να κατανοήσουν τον ρόλο του πενυματικού κλίματος στην ολοκλήρωση του παιδευτικού έργου στην αρχαία Αθήνα
- να κατανοήσουν τον ρόλο του εμπορίου στην οικονομική ανάπτυξη της Αθήνας
- να μάθουν για τις σπουδαιότερες αθηναϊκές γιορτές
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- οι μαθητές επιδιώκεται να γνωρίσουν τις αιτίες της μεγάλης διαμάχης ανάμεσα στην Αθήνα και στη Σπάρτη
- να προβληματιστούν πάνω στις αφορμές που κατέστησαν τη σύγκρουση αναπόφευκτη
- να διακρίνουν σημασιολογικά τις έννοιες αιτία- αφορμές
- να γνωρίσουν την πρώτη φάση του πολέμου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- οι μαθητές επιδιώκεται να προβληματιστούν πάνω στην αλαζονεία της δύναμης
- να γνωρίσουν στοιχεία από τη δράση μιας αμφιλεγόμενης προσωπικότητας , του Αλκιβιάδη
- να γνωρίσουν τις συνέπειες της ατυχούς για τους Αθηναίους έκβασης της Σικελικής εκστρατείας
- να συνειδητοποιήσουν την αγριότητα του πολέμου και τις συνθήκες υπό τις οποίες προσέρχεται στη διαδικασία ειρήνευσης ο ηττημένος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- επιδιώκεται οι μαθητές να αποκτήσουν άποψη για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώθηκε στον ελληνικό χώρο μετά τη νίκη της Σπάρτης
- να γνωρίσουν την κατάσταση στην οποία βρισκόταν το περσικό κράτος, ύστερα από την εμπερία " της Κύρου Αναβάσεως"
- να γνωρίσουν τους λόγους αποτυχίας της εκστρατείας του Αγησιλάου
- να συσχετίσουν την κυριαρχία της Θήβας με τη δράση του Πελοπίδα και του Επαμεινώνδα
- να γνωρίσουν τη σημασία που είχε η μάχη στα Λεύκτρα (371π. Χ.) για τη Σπάρτη
- να κατανοήσουν την κατάσταση που επικράτησε στην Ελλάδα μετά τη μάχη στη Μαντίνεια (362 π. Χ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές τα στοιχεία από τη δράση των Μακεδόνων
- να εκτιμήσουν τη σημασία της απόκρουσης των ποικίλων επιδρομών
- να αξιολογήσουν τη συμβολή του Αλέξανδρου Α΄και του Αρχελάου στην ανάπτυξη της Μακεδονίας και την παράλληλη προσπάθεια τους για αναβάθμιση των σχέσεων με τους νότιους Έλληνες
- να γνωρίσουν τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Φιλίππου , καθώς και τον τρόπο με τον τρόπο επιδόθηκε ο ίδιος στην υλοποίηση τους
- να σχηματίσουν άποψη για την προσωπικότητα του Φιλίππου
- να εκτιμήσουν την κατάσταση που είχε διαμορφωθεί στη νότια Ελλάδα με τη δυναμική εμφάνιση στο προσκήνιο του Φιλίππου
- να προβπληματστούν πάνω στο τέλος της ελληνικής πόλης, το οποίο ουσιαστικά σηματοδότησε η μάχη στη Χαιρώνεια
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- επιδιώκεται οι μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία που έπαιξε η ελληνική παιδεία στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του Αλεξάνδρου
- να μάθουν τα σπουδαιότερα πολεμικά γεγονότα που σφράγισαν την εκστρατεία του Μακεδόνα ηγεμόνα
- να συλλάβουν τη σημασία της ίδρυσης της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο
- να κατανοήσουν τι ακριβώς σημαίνει η μυθοποίηση ενός ανθρώπου και γιατί ο Αλέξανδρος μυθοποιείται
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να κατανοήσουν στο σύνολο του το πολιτισμικό έργο του Αλέξανδρου
- να συλλάβουν τη σημασλια της ίδρυσης των νέων πόλεων και τη διάδοση, δια μεσου αυτών, του ελληνικού τρόπου ζωής
- να κατανοήσουν την αντιρατσιστική πολιτική του Αλεξάνδρου και να μάθουν τα κύρια σημεία εφαρμογής της πολιτικής αυτής
- να κατανοήσουν τη σημασία της ελεύθερης διακίνησης ανθρώπων και αγαθών για τη σταθεροποίηση και ανάπλαση του νέου κράτους
- να αξιολογήσουν τη σημασία της ανεξιθρησκίας
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -