Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ Λογοτεχνία Γ' Γ υμνασίου
Κωδικός : G390177
G390177 - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να καλλιεργήσουν την ικανότητα αξιολόγησης των προσφερόμενων πληροφοριών όσον αφορά τη χρησιμότητα τους
- να ενεργοποιήσουν με την επεξεργασία των λογοτεχνικών κειμένων την κρίση τους και βάσει αυτής να αυτενεργήσουν και εν τέλει να οικοδομήσουν νέα βιωματική μάθηση
- να καλλιεργήσουν μέσα από προσωπικές εμπειρίες και βιώματα, ατομικές και κοινωνικές αξίες και αρχές
- να καλλιεργήσουν τις εκφραστικές τους δεξιότητες στον προφορικό ,αλλά κσι στον γραπτό λόγο και να επικοινωνούν μεταξύ τους, οικοδομώντας κώδικες επικοινωνίας, ώστε να γίνονται αντιληπτοί από όλους
- να καταστούν αποδέκτες της αισθητικής απόλαυσης του λογοτεχνικού κειμένου και να το προσεγγίσουν προσωπικά
- να κινητοποιήσουν τη δημιουργική τους φαντασία
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές μια από τις καλύτερες και πιο γνωστές παραλογές και να μελετήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους
- να κατανοήσουν τις θυσίες που απαιτούνται για τα μεγάλα έργα, το συναίσθημα εύθυνης του πρωτομάστορα, τη δύναμη της κατάρας και της αδελφικής αγάπης
Μαθησιακοί στόχοι:
να γνωρίσουν οι μαθητές το αντιπροσωπευτικότερο και καλύτερο έργο της κρητικής λογοτεχνίας, σε συνδυασμό με κοινωνικά ήθη και αντιλήψεις που ίσχυαν στις τοπικές κοινωνίες της εποχής. Στο β΄απόσπασμα ερχόμαστε σε επαφή με τον επικό χαρακτήρα του έργου
ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ:
- οι αξίες της γνώσης και της αρετής
- η ανυπέρβλητη κοοινωνική διαφορά ως εμπόδιο στο γάμο των δύο νέων
- το αποτυχημένο προξενιό και η δύναμη της βασιλικής βίας
- η πολεμική ορμή και ο επικός χαρακτήρας του Ερωτόκριτου...
Μαθησιακοί στόχοι: να αναδεχτεί η ιστορική σημασία του εθνογερτικού ποίηματος στην ιδεολογική προετοιμασία της ελληνικής επανάστασης. Να αναφερθούμε γενικότερα στις κοινωνικοπολιτικές ιδέες του Ρήγα
ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ:
- ελευθερία ή θάνατος
- κοινός όρκος και αγώνας των Ελλήνων για την ελευθερία
- συλλογική ευθύνη για την τύχη της Ελλάδας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να κατανοήσουν οι μαθητές τις επιδιώξεις που ομολογεί ο Μακρυγιάννης στο ξεκίνημα του αυτοβιογραφικού του εγχειρήματος και να ελέγξουν τους τρόπους με τους οποίους επιχειρεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του αναγνώστη του, ώστε να τον πείσει για την αξιοπιστία του έργου του...
ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ:
- πείνα & απόγνωση των υπερασπιστών του Μεσολογγίου
- η φύση, η άνοιξη και ο έρωτας
- η χαρά της ζωής και ο πειρασμός
- ο εσωτερικός διχασμός των πολιορκημένων
Θεματικά κέντρα:
- ασυδοσία και διασπάθιση δημοσίου χρήματος
- πολιτική εύνοια των ισχυρών και ηθικός αμοραλισμός των επιτήδειων
Μαθησιακός στόχος: να γνωρίσουν ένα αντιπροσωπευτικό διήγημα του Παπαδιαμάντη
Μαθησιακός στόχος: να γνωρίσουν οι μαθητές ένα καβαφικό παραινετικό ποίημα, που αφορά τόσο τη διαμόρφωση βιοθεωρητικής στάσης όσο και τη διαφύλαξη της ξεχωριστής φυσιογνωμίας του ατόμου από την απειλή της μαζοποίησης...
Μαθησιακός στόχος: να εκτιμήσουν οι μαθητές τις δυνατότητες του ρεαλιστικού διηγήματος μέσα από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα από την πααραγωγή του Α. Τσέχωφ...
Μαθησιακοί στόχοι:
- προσέγγιση της ειδικής ποιητικής σχέσης που ανέπτυξε ο Καβάφης με την ιστορία
- ανάδειξη της ιστορικής και πολιτισμικής ακμής του ελληνισμού,χάρη στην πανελλήνια εκστρατεία του Μ. Αλεξάνδρου
- αξιολόγηση της στάσης που κράτησαν οι Λακεδαιμόνιοι και αναφορά στους ιστορικοπολιτικούς και άλλους λόγους που αποτρέπουν ορισμένες κοινωνικές ομάδες ή λαούς από τη συμμετοχή τους σε συλλογικούς αγώνες...
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές ένα σημαντικό αυτοβιογραφικό κείμενο και να προβληματιστούν γύρω από τις συμβάσεις του αυτοβιογραφικού λόγου
- να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη του άλλου, τις σχέσεις γονιών - παιδιών, την εικόνα του πατέρα που προκαλεί φόβο, αλλά και γοητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές ένα αντιπροσωπευτικό ποίημα του Καρυωτάκη και την ερωτική ατμόσφαιρα που δημιουργεί ένα όμορφο καλοκαιρινό βράδυ και η δυσκολία του ποιητικού υποκειμένου να ανταποκριθεί θετικά σε αυτήν
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές ένα δείγμα αντιπολεμικής πεζογραφίας που απεικονίζει με ωμό ρεαλισμό την αγριότητα και το παράλογο του πολέμου.
- να δοθεί έμφαση στη σχέση ανθρώπου με τα ζώα, σχολιάζοντας θετικά ( εργασία, συναισθηματικοί δεσμοί) και αρνητικά παραδείγματα ( κακομεταχείριση, εξόντωση)
- να εστιάσουν στην αγριότητα και το παράλογο του πολέμου, στην αδυναμία του ανθρώπου να αντιδράσει μπροστά στη βαρβαρότητα και να δοθεί έμφαση στη φύση ως παράγοντα σωματικής και ψυχικής εκτόνωσης
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές ένα από τα πιο γνωστά και αξιόλογα δείγματα της ποίησης του Γ. Σεφέρη
- να σχηματίσουν μια εικόνα για το στοχαστικό χαρακτήρα, τον ιστορικό και κοινωνικό προβληματισμό της ποίησης του
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με ένα από τα πιο σημαντικά δημιουργήγματα του Ελύτη και να γνωρίοσυν χαρακτηριστικά στοιχεία της θεματολογίας του
- να εξοικειωθούν με μια μοντέρνα ποιητική γραφή που βασίζεται στην εικόνα και στη λέξη
ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ: η ατομική & συλλογική ευθύνη, το ορεινό τοπίο που σηματοδοτεί την ιδέα της ελληνικής ιθαγένειας, ο συνδυασμός ιστορίας & μύθου
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
- να γνωρίσουν οι μαθητές ένα αντιπροσωπευτικό μεταπολεμικό διήγημα του Αντώνη Σαμαράκη
ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ: το γενικό αίσθημα φόβου & ανασφάλειας στη δεκαετία του ΄50, η διαταραγμένη ανθρώπινη ψυχολογία και η ιδεολογική σύγχυση της εποχής, η αναζήτηση ελπίδας
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -