Μάθημα : Στα ίχνη της ελληνικής επανάστασης...

Κωδικός : G390174

G390174  -  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Μάθημα

Μαθησιακοί στόχοι : 

  • να γνωρίσουν οι μαθητές τα στοιχεία που ευνοούσαν την εδραίωση της ελληνικής επανάστασης στο νότιο ελλαδικό χώρο
  • να γνωρίσουν τα σχετικά με τους πρωταγωνιστές και τα κύρια στρατιωτικά γεγονότα της ελληνικής επανάστασης τόσο κατά τη φάση των επιτυχιών 1821-1824, όσο και κατά τη φάση της κάμψης 1824-1827
  • να κατανοήσουν τους λόγους  έναρξης της επανάστασης στην Πελοπόννησο
  • να παρουσιάσουν το κλίμα που επικρατεί κατά την έναρξη της επανάστασης
  • να εξοικειωθούν με την τοποθέτηση των γεγονότων σε χρονολογική σειρά
  • να ευαισθητοποιηθούν, γνωρίζοντας τις βιαιότητες των Τούρκων απέναντι στους έλληνες πολιορκημένους του Μεσολογγίου και του λαού της Χίου
  • να συνειδητοποιήσουν την απήχηση της ελληνικής επανάστασης και την επίδραση της σε πολλά είδη τέχνης
  • να συλλέξουν και να γνωρίσουν μνημεία , δρόμους και πλατείες που  πήραν το όνομα τους από την ελληνική επανάσταση
  • Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία αναζήτησης ιστορικών πληροφοριών στο διαδίκτυο και να κατανοήσουν ότι ο παγκόσμιος ιστός μπορεί να λειτουργήσει ως πηγή άντλησης πολύτιμων στοιχείων για την κατανόηση του παρελθόντος.
  • Να κατανοήσουν ότι οι ιστορικές πληροφορίες και τα στοιχεία που παρέχονται στο διαδίκτυο δεν είναι πάντα αξιόπιστα και κατ' επέκταση είναι αναγκαία η αξιολόγηση τους με βάση κάποια συγκεκριμένα κριτήρια κάθε φορά.
  • Να μελετήσουν πρωτογενείς πηγές και ιστοριογραφικά κείμενα προκειμένου να συγκεντρώσουν πληροφορίες για να ερμηνεύσουν ιστορικά γεγονότα.
  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση ποικιλίας πηγών: γραπτές, οπτικές, ηλεκτρονικές
    • ως προς το μάθημα της Γλώσσας
    • Να ασκηθούν στην παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.

    ως προς τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών

    • Να μάθουν να αξιοποιούν το Internet ως πηγή άντληση πληροφοριών.
    • Να εθιστούν, πιο συγκεκριμένα, στη διατύπωση ερωτημάτων τέτοιων που να μπορούν να λάβουν αξιοποιήσιμες απαντήσεις.
    • Να μάθουν να ενσωματώνουν τις Νέες Τεχνολογίες στις εργασίες τους: άντληση πληροφοριών από το Internet, αξιοποίηση του επεξεργαστή κειμένου για την παραγωγή γραπτού λόγου
    • Να εξοικειωθούν με τη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών και τη δημιουργία εννοιολογικών χαρτών και χρονογραμμών, καθώς και πολυμεσικών παρουσιάσεων

    ως προς τη μαθησιακή διαδικασία, γενικότερα

    • Να καλλιεργήσουν αναλυτική και συνθετική ικανότητα.
    • Να εκτιμήσουν μέσα από τη δράση τους σε ομάδες την αποτελεσματικότητα της συνεργατικής μάθησης.
    Να εξοικειωθούν με νέους τρόπους διδακτικής προσέγγισης και μαθησιακής διαδικασίας
  • Μαθησιακοί στόχοι

     

    Μαθησιακοί στοχοι: να κατανοήσουν οι μαθητές τις προϋποθέσεις για την επιτυχία της επανάστασης στο νότιο ελλαδικό χώρο, που ξέσπασε αρχικά η επανάσταση, τις φάσεις αναφοράς, τη φάση των επιτυχιών και της κάμψης... 

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Θα ασχοληθούμε με την ελληνική επανάσταση, τα σημαντικότερα γεγονότα και τους πρωταγωνιστές τους. 

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Διερευνητική μάθηση, συνεργατική, προβολή κυρίων σημείων, ασκήσεις διαδραστικές... 

    Διδάσκοντες

    Παπανικολάου Κωνσταντίνα 

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Το σχολικό εγχειρίδιο... Ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια Βικιπαίδεια, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, Ιστορία του Ελληνικού Έθνους.. 

Ενότητες

  • Μαθησιακοί στόχοι:

να γνωρίσουν οι μαθητές τα στοιχεία που ευνοούσαν την εδραίωση της ελληνικής επανάστασης στον νότιο ελλαδικό χώρο... Και τα σχετικά με τους πρωταγωνιστές και τα κύρια στρατιωτικά γεγονότα της ελληνικής επανάστασης τόσο κατά τη φάση των επιτυχιών (1821-1824) όσο και κατά τη φάση της κάμψης (1824-1827)...

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -