Μάθημα : Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία

Κωδικός : G390110

G390110  -  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Μάθημα

Ανακεφαλαιωτικό μάθημα προκειμένου να κατανοήσουν βασικούς σταθμούς στη βυζαντινή περίοδο π. Χ. Διαταγμα των Μεδιολανων, Ιουστινιανεια νομοθεσία, Θεσμός των θεματων,εκχριστιανισμος Ρώσων, Βουλγάρων, πολιτική των Μακεδόνων προς προστασία αγροτών... 

Ενότητες

από 26/3/20 έως 3/4/20

  • Στόχοι: να γνωρίσουν το έργο του Μ. Κωνσταντίνου, του Ιουστινιανού και του  Ηρακλείου. Να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα του διατάγματος των Μεδιολάνων.,του νομοθετικού έργου του Ιουστινιανού, καθώς και την προσωπικότητα του Ηρακλείου και το σημαντικό θεσμό των θεματων. 

Μαθησιακοί στοχοί :να κατανοήσουν οι μαθητές τον όρο κακώσεις, να θυμηθούν τις κυριότερες από το σχετικό παράθεμα, να συνειδητοποιήσουν τους παράγοντες της εικονομαχίας, τους πρωτεργάτες της, τη σημασία της νίκης των Ελλήνων, τα επιχειρήματα των εικονομαχων και των εικονολατρων και τις συνέπειες της... 

Μαθησιακοί στοχοι:να θυμηθούν οι μαθητές τους πρωταγωνιστές της Μακεδονικής Δυναστείας, τις οικονομικές συνέπειες των πολέμων, τη διαφορά του εκχριστιανισμου Μοραβών - Βουλγάρων, την εθνογενεση των Ρώσων, τις συνέπειες εκχριστιανισμού των Ρώσων, να συγκρίνουν την Εθνογενεση Ρώσων - Βουλγάρων  . Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της προστασίας  της αγροτικής κοινότητας από τις καταχρήσεις των δυνατών, να θυμηθούν τους νόμους που εξέδωσε η Μακεδονική δυναστεία, για να τους προστατεύσει... 

Μαθησιακοί στόχοι :

1.να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τους παράγοντες που οδήγησαν στην πολύπλευρη κρίση το Βυζάντιο και που σχετίζονται με τον οικονομικό-στρατιωτικό-κοινωνικό-πολιτικό τομέα. Επίσης να προβληματιστούν με τα αίτια των Βυζαντινών στη μάχη του Ματζικέρτ....

2.να γνωρίσουν το έργο των σημαντικότερο αυτοκρατόρων της περιόδου 1081-1185 και να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες τους για την αποκατάσταση της αυτοκρατορίας. Να επισημαίνουν ότι η στρατιωτική ανασυγκρότηση της αυτοκρατορίας βασίστηκε στο θεσμό της πρόνοιας. Να διαπιστώσουν ότι η ήττα των Βυζαντινών στο Μυριοκέφαλο της Φρυγίας, εδραίωσε την κυριαρχία των Σελτζούκων Τούρκων στη Μ Ασία και καθόρισε τη φυσιογνωμία της περιοχής...

3.να συνειδητοποιήσουν το πλήγμα που υπέστη η αυτοκρατορία μετά την παραχώρηση του χρυσόβουλου στους Βενετούς και τις προσπάθειες που έγιναν κατόπιν, για να αντιδράσουν. Να διαπιστώσουν τις διαφορές που χώριζα τις δύο εκκλησίες, την αιτία και τις συνέπειες του σχίσματος...

4.να κατανοήσουν τους παράγοντες που οδήγησαν στις σταυροφορίες και να γνωρίσουν τα άτομα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση τους, καθώς και το χαρακτήρα, τα αίτια και την εξέλιξη τους. Να γνωρίσουν την κατάληξη των τριών πρώτων σταυροφοριών, τα κίνητρα της 4ης και τις συνέπειες της για το Βυζάντιο. Να γνωρίσουν τις συνθήκες πραγματοποίησης της πρώτης Άλωσης της Πόλης... 

5.να γνωρίσουν τα ελληνικά και τα λατινικά κράτη στα οποία διαιρεθηκε η αυτοκρατορία μετά την Άλωση της το 1204 από τους σταυροφόρος, καθώς και της προσπάθειες ανασύσταση της...

6.να συνειδητοποιήσουν τους παράγοντες που οδήγησαν στην κατάλυση της αυτοκρατορίας από τους Οθωμανούς, να γνωρίσουν το θεσμό των γαζήδων, του παιδομαζώματος και των γενίτσαρων. Να προβληματιστούν με τους παράγοντες της Οθωμανικής επέκτασης... 

7.να παρακολουθήσουν και να βιώσουν την Άλωση της Πόλης και την πτώση του Βυζαντίου. Να κατανοήσουν τη σημασία της Άλωσης για τον Ελληνισμό και την Ευρώπη, να γνωρίσουν τα σπουδαιότερα γεγονότα που σημάδεψαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία, καθώς και τους εξωτερικούς εχθρούς που απειλούσαν τα σύνορα του Βυζαντινού κράτους. Να γνωρίσουν το πως επιτεύχθηκε η ένωση των δύο εκκλησιών, καθώς και τις αντιδράσεις του λαού. Να διαβάσουν τους θρήνους που γράφτηκαν για την Άλωση της Πόλης και να ακούσουν τραγούδια. Τέλος να δραματοποιήσουν το διάλογο Παλαιολόγου - Μωάμεθ... Τι ζήτησε ο Μωάμεθ και τι απάντησε ο Παλαιολόγος... 

Στόχος της παρούσας θεματικής είναι μέσω διαδραστικών ασκήσεων τύπου Σωστού - Λάθους και Ταίριασματος να γίνει επανάληψη σε βασικά σημεία των ενοτήτων των τριών πρώτων κεφαλαίων που διδάχθηκαν οι μαθητές... 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -