Μάθημα : Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία
Κωδικός : G385112
G385112 - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Ανακεφαλαιωση βασικών γεγονότων της Νεότερης Ιστορίας τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.... Επανάληψη των ιδεών του Διαφωτισμού και το πως επηρέασαν τόσο την Αμερικανική όσο και τη Γαλλική ακόμα και την Ελληνική Επανάσταση... Να εξοικειωθουν με τα γεγονότα που ευνόησαν την έκρηξη της ελληνικής επανάστασης,την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας, αλλά και να γνωρίσουν τα πρώτα Συντάγματα και το κίνημα του φιλελληνισμού, όπως και τα πρώτα εργατικά κινήματα και τους παράγοντες της αποικιοκρατιας....
Μαθησιακοί στόχοι:να θυμηθούν οι μαθητές το κίνημα του Διαφωτισμού, τις βασικές του θέσεις, τους εκπροσώπους, τα έργα τους, το πως επηρέασε κατόπιν μεγάλα κινήματα, όπως την Αμερικανική και Γαλλική επανάσταση, τα αίτια αυτών, την πολιτειακή οργάνωση των ΗΠΑ, τη σημασία της Γαλλικής Επανάστασης...
Μαθησιακοί στοχοι:να κατανοήσουν οι μαθητές τους όρους ουτοπικός σοσιαλισμός, αποικιοκρατία, τη θέση του Μαρξ και του Ενγκελς για την εργατική τάξη, τα αίτια της αποικιοκρατιας, την κοινωνική της βάση, την εξάπλωση της, τους παράγοντες εμφάνισης του συνδικαλισμό, τις διαστάσεις του εργατικού κινήματος....
Μαθησιακοί στοχοι:να γνωρίσουν μια τόσο σημαντική προσωπικότητα, όπως αυτή του Ι. Καποδίστρια. Να κατανοήσουν την κατάσταση που επικρατούσε στην Ελλάδα την εποχή που έφτασε στο Ναύπλιο, το πολύπλευρο έργο του στον εκπαιδευτικό, οικονομικό, στρατιωτικό τομέα.. Να προβληματιστούν με την πορεία που θα είχε η εξέλιξη των ελληνικών πραγμάτων, εάν ο Καποδίστριας ολόκληρωνε την επταετη θητεία του...
Μαθησιακοί στόχοι :να κατανοήσουν οι μαθητές τους λόγους ίδρυσης της Φιλικής Εταιρείας, τους παράγοντες που δυσχεραιναν και ευνόησαν το έργο της, που απευθύνονταν, τους ιδρυτές, το οργανωτικό της πρότυπο. Επίσης τους λόγους που ευνοούσαν την επανάσταση στη Ν. Ελλάδα, τις περιοχές εδραίωση, το κλίμα μεταξύ των Ελλήνων, τα αίτια του εμφυλίου πολέμου, τις παρατάξεις. Ακόμη το κλίμα σύγκλησης και τις αποφάσεις των Εθνοσυνελευσεων, καθώς και τις επιδράσεις του Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επανάστασης στα Συντάγματα του Αγώνα...
Στόχος της παρούσας θεματικής είναι να γίνει επανάληψη των κυρίων σημείων των 15 ενοτήτων που διδάχθηκαν οι μαθητές μέσω διαδραστικών κυρίως ερωτήσεων του τύπου Σωστού - Λάθους ή αντιστοίχισης που προσφέρουν άμεση ανατροφοδότηση...
Μαθησιακοί στόχοι
Ενότητα 18: να γνωρίσουν οι μαθητές τις συνθήκες υπό τις οποίες αναδείχθηκε ο Όθωνας απόλυτος μονάρχης της Ελλάδας. Να μάθουν για την περίοδο της Αντιβασιλείας και τις προσπάθειες που έγιναν κατά τη διάρκεια της για την οικοδόμηση κρατικών θεσμών. Να πληροφορηθούν σχετικά με την περίοδο προσωπικής διακυβέρνησης του Όθωνα και τις διεργασίες που οδήγησαν στην 3η Σεπτεμβρίου 1843.
Ενότητα 19: να κατανοήσουν την πολιτειακή μεταβολή που ακολούθησε την 3η Σεπτεμβρίου 1843, καθώς και τον χαρακτήρα του συντάγματος του 1844. Να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας του κοινοβουλευτισμού στην Ελλάδα μετά τη θέσπιση του συντάγματος του 1844.Να αφομοιώσουν τους όρους Μεγάλη Ιδέα και αλυτρωτισμός. Να γνωρίσουν τις διεργασίες που οδήγησαν στην έξωση του Όθωνα.
Ενότητα 20: να μάθουν για την άνοδο στον Ελληνικό θρόνο του Γεωργίου Α' και την ενσωμάτωση της Επτανήσου στο ελληνικό κράτος. Να γνωρίσουν τα κύρια χαρακτηριστικά του συντάγματος του 1864,να πληροφορηθούν σχετικά με τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα την περίοδο 1864-1881.Να κατανοήσουν το σύστημα του δικομματισμού, το πολιτικό πρόγραμμα του Χ. Τρικούπη και τις πολιτικές θέσεις του Θ. Δηλιγιάννη.Να γνωρίσουν τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1890-1908, με έμφαση στον ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 και στην επιβολή του ΔΟΕ...
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -