Μάθημα : Κωνσταντίνου Θεοτόκη, Η τιμή και το χρήμα

Κωδικός : G1175173

Μάθημα

το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή

Η εργασία μας

Οι σκοποί μας:

  • Να διαβάσουμε ένα ολόκληρο  μυθιστόρημα στην τάξη
  • Να μπούμε στον κόσμο του Θεοτόκη και μέσα από αυτό το ταξίδι να γνωρίσουμε την ιστορία του τόπου μας.

Ο τρόπος που θα δουλέψουμε: Με αφορμή το μυθιστόρημα του Θεοτόκη "Η τιμή και το χρήμα" θα ερευνήσουμε με τη μέθοδο της συνέντευξης και της επιτόπιας έρευνας θέματα σχετικά με τον έρωτα και το γάμο

Πολύ σημαντικό: Να καταγράψουμε προσωπικές μας εμπειρίες από αυτό το ταξίδι: Τι πραγματικά άρεσε στον καθένα ξεχωριστά, τι εκτιμήσαμε, τι μας εντυπωσίασε, τι κερδίσαμε; 

Το κυριότερο: Να απολαύσουμε, να γνωρίσουμε και να μάθουμε να αναζητούμε.

 

Ενότητες

Αναζητούμε καλλιτέχνες, παλιότερης εποχής ή σύγχρονους, οι οποίοι έχουν εμπνευστεί από το έργο του Θεοτόκη  και παρουσιάζουμε τα έργα τους.

 

 

  1. Αναζήτησε πληροφορίες για την οικονομική και πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Κέρκυρα στις αρχές του εικοστού αιώνα. (αγροτική παραγωγή, βιοτεχνία-βιομηχανία, εμπόριο, επαγγέλματα). Σύγρινε με το παρόν.
  2. Κατάγραψε τα κτίσματα που έχουν απομείνει από τις παλιές βιομηχανικές εγκαταστάσεις στην πόλη της Κέρκυρας και διερεύνησε τη σημερινή τους κατάσταση. Αξιοποιούνται με κάποιο τρόπο;
  3. Αναζήτησε στοιχεία για την μοναδική βιοτεχνία που έχει επιβιώσει.
  1. Αναζήτησε στοιχεία για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα της εποχής του Θεοτόκη
  2.  Αναζήτησε στοιχεία  για την πολιτική κατάσταση στο νησί της Κέρκυρας μέσα από το μυθιστόρημα.
  3. Σε ποιες κοινωνικές τάξεις ανήκουν οι ήρωες του έργου και κάτω από ποιες συνθήκες ζουν;
  4. Ποια κοινωνικά προβλήματα προβάλλει ο συγγραφέας και ποια είναι η πρότασή του για τη λύση τους;

 

  1. Πώς παρουσιάζεται η καθημερινή ζωή στο νησί μας και ιδιαίτερα στην πόλη της Κέρκυρας κατά τις αρχές του εικοστού αιώνα;
  • κατοικία
  • ενδυμασία
  • διασκέδαση
  • ιδιαίτερες ασχολίες
  • γιορτές
  • κοινωνικές εκδηλώσεις
  • τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Κερκυραίου

 

      (πολεοδομία, αρχιτεκτονική, μνημεία, οχυρώσεις…)

  1.  Κατάγραψε τις λέξεις της Κερκυραϊκής ντοπιολαλιάς που χρησιμοποιεί ο Θεοτόκης σε αυτό το μυθιστόρημα και αναζήτησε τις σημασίες τους. Από ποιες γλώσσες έχει δανειστεί στοιχεία;Πόσες από αυτές γνωρίζεις και πόσες χρησιμοποιείς; Ξεχώρισε αυτές που σου αρέσουν και εξήγησε το λόγο.
  2. Κατάγραψε παροιμίες και χαρακτηριστικές φράσεις
  3. Με τη βοήθεια του κινητού ή κάποιου άλλου ηλεκτρονικού μέσου προσπάθησε να ηχογραφήσεις κάποιον/αν που νομίζεις ότι χρησιμοποιεί ακόμα το κερκυραϊκό ιδίωμα.
  4. Κάνε μια διαδικτυακή και βιβλιογραφική έρευνα για να διαπιστώσεις κατά πόσο η τοπική κοινωνία ενδιαφέρεται για το ντόπιο ιδίωμα.
  5. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για τον σημερινό Κερκυραίο μαθητή να καταλάβει τη γλώσσα του Θεοτόκη; 
  6. Κατά πόσο επιζεί σήμερα;
  7. Κρίνεις σκόπιμο να διατηρούνται τα ιδιώματα;
  1. Ποιο ρόλο παίζουν: α)η τιμή και β) η ντροπή για τη γυναίκα και για τον άνδρα στο έργο του Θεοτόκη; Να λάβεις υπόψη σου τον τρόπο με τον οποίο την αντιλαμβάνονται οι βασικοί ήρωες του έργου. Εντόπισε χαρακτηριστικές φράσεις ή αποσπάσματα και ανάλυσέ τα.
  2. Τι σημαίνει για τη δική σου γενιά η τιμή και τι η ντροπή; Σύνταξε ένα ερωτηματολόγιο για τους συμμαθητές σου και συγκέντρωσε τα αποτελέσματά του. Κατάγραψε τα συμπεράσματά σου.
  • Ποια στοιχεία μας παραδίδει το μυθιστόρημα του Θεοτόκη για την τεχνολογία της εποχής και για τη χρήση τους; 
  • Ποια στοιχεία μπορούμε να βρούμε για την τεχνολογία στο νησί μας στις αρχές του εικοστού αιώνα;
  • Βρίσκουμε εικόνες με τεχνολογικά στοιχεία της εποχής ( άμαξες,αυτοκίνητα, μηχανές εργοστασίων...)
  • Πώς χρησιμοποιούνται και από ποιούς; 

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

Σε αυτή την εργασία κάνουμε έρευνα παίρνουμε συνεντεύξεις και αναζητούμε οποιαδήποτε στοιχεία θα μας δώσουν μια εικόνα για το θέμα του έρωτα και του γάμου στην παράδοση της περιοχής μας.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -