Μάθημα : ΜΟΥΣΙΚΗ Ε' ΚΑΙ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κωδικός : 9240105111
machaira - ΑΡΕΤΗ ΜΑΧΑΙΡΑ
Περιγραφή Μαθήματος

Αγαπητά μου παιδιά!!! Καλώς ήρθατε στο μάθημα της Μουσικής!!!
Εδώ θα βρείτε υλικό που θεωρώ ότι θα σας κρατήσει ευχάριστη συντροφιά όσο είμαστε μακριά.
Εύχομαι να βρεθούμε σύντομα. Έως τότε θα λέμε περισσότερα στον τοίχο που βλέπουμε όλοι και στα προσωπικά μας μηνύματα.
Καλή διασκέδαση !!!
Φέτος που τα Χριστούγεννα είναι κάπως διαφορετικά και τα κάλαντα μάλλον δεν επιτρέπονται όπως τα ξέραμε τόσα χρόνια, κάποιοι φρόντισαν να τα συγκεντρώσουν και να μας τα παρουσιάσουν για να μπούμε σε γιορτινό κλίμα. Αν πατήσεις στον παρακάτω σύνδεσμο, έχεις την ευκαιρία να ακούσεις κάλαντα από όλη την Ελλάδα.
Καλή ακρόαση και καλές γιορτές!!!!
Μπες στην παρακάτω εφαρμογή για να γίνεις μαέστρος για λίγο. Θα καθοδηγείς μια ορχήστρα κουνώντας τα χέρια σου. Όταν τα κουνάς γρήγορα
(allegro), η ορχήστρα θα παίζει γρήγορα. Όταν τα κουνάς αργά (adagio), η ορχήστρα θα παίζει αργά ενώ όταν σηκώνεις τα χέρια ψηλά θα παίζει δυνατά (forte) κι όταν τα κατεβάζεις χαμηλότερα θα παίζει σιγά (piano).
Κάνε μια δοκιμή, πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο.
Ξέρεις τι είναι αυτό που βλέπεις στην εικόνα; Το έχεις ξαναδεί; Είναι ένας μετρονόμος.
Πρόκειται για έναν μηχανισμό που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ταχύτητας μιας σύνθεσης. Για περισσότερες πληροφορίες, πάτησε τον καφέ σύνδεσμο πάνω.
Όπως έχουμε πει στην τάξη, η μουσική ορολογία είναι στην ιταλική γλώσσα. Έτσι, οι λέξεις που περιγράφουν την ταχύτητα είναι ιταλικές:
Άκουσε τρία ωραία τραγούδια και βάλε ενα Χ στο σωστό κουτάκι, λαμβάνοντας υπόψιν την ταχύτητά τους.
Άκουσε τα αποσπάσματα από τις 4 εποχές του Antonio Vivaldi και συμπλήρωσε το πινακάκι:
Άκουσε τώρα το τραγούδι "Η ποδηλάτισσα" και βρες πού αλλάζει η ταχύτητα, πατώντας εδώ.
Ο Ύμνος της Αγάπης, είναι το τμήμα εκείνο του 13ου Κεφαλαίου της Προς Κορινθίους Α’ Επιστολής του Αποστόλου Παύλου προς την παλαιοχριστιανική αδελφότητα της Αρχαίας Κορίνθου. Διασώζεται μέσω της Καινής Διαθήκης ως ένα από τα πιο αξιόλογα κείμενα της Αγίας Γραφής.
Σύμφωνα με την επιστολή του Αποστόλου Παύλου, το δώρο της αγάπης έχει τόσο μεγάλη αξία που ξεπερνά κάθε αρετή.
Υπάρχει στα Θρησκευτικά κάποιων τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου, και έχει μελοποιηθεί από τον Z. Preisner ως μουσική επένδυση σε μια ταινία (Μπλε). Η ταινία είναι η πρώτη της τριλογίας του Κισλόφσκι, "τρία χρώματα", τα οποία αντιστοιχούν στα χρώματα της γαλλικής σημαίας: μπλε: ελευθερία, λευκό: ισότητα και κόκκινο: αδελφοσύνη.
Η μουσική αυτή από τότε που την άκουσα πρώτη φορά, σε συνδυασμό με τους στίχους, έγινε πολύ αγαπημένη μου. Δες κι άκουσε και πες μου τη γνώμη σου εδώ
Η προφορά της χορωδίας θα σου φανεί κάπως περίεργη, αλλά λάβε υπόψη σου ότι είναι Πολωνοί. Και με αυτό το δεδομένο, είναι πολύ συγκινητικό που τραγουδούν αρχαία ελληνικά.
Στα έγγραφα, θα βρεις τη μετάφραση του ύμνου.
Αν τα καταφέρεις, κάνε το σταυρόλεξο από το γνωστό κι αγαπημένο μας Φωτόδεντρο εδώ.
Ή αν προτιμάς, κάνε την άσκηση πολλαπλής επιλογής στη στήλη αριστερά (στις ασκήσεις). Έχω βάλει μόνο 6 ερωτήσεις και τρία λεπτά για να απαντηθούν. Λογικά, σε 30 δευτερόλεπτα θα έχεις τελειώσει. Και η προθεσμία της μιας εβδομάδας είναι ενδεικτική.
*Μετά από μια εβδομάδα κι αφού έβαλα μυαλό, αφαίρεσα τον χρονικό περιορισμό και την προθεσμία ☺
Αυτό το παιχνίδι το βρήκα πριν λίγες μέρες και μου άρεσε πολύ. Το έχω ήδη ανεβάσει στις υπόλοιπες τάξεις και νομίζω ότι θα σας αρέσει κι εσάς πολύ.
Λοιπόν, εσείς -κατά βάση- θα προσέχετε τις εικόνες από πάνω.
- Όταν είναι κόκκινο και λέει bim, θα χτυπάτε παλαμάκια. (clap)
- Όταν είναι πράσινο και λέει bum, θα κάνετε στράκες. (snap)
- Όταν είναι μπλε και λέει biddy biddy, θα χτυπάτε τα γόνατα. (pat)
*Στράκες είναι αυτό που "τρίβουμε" τον αντίχειρα με τον μέσο του χεριού, όταν χορεύουμε, ας πούμε, παραδοσιακά.
Θα αρχίσει αργά και μετά θα πηγαίνει όλο και πιο γρήγορα, αλλά μην ανησυχείτε! Θα σας προετοιμάσει.
Εγώ, πάντως, στο τέλος μπερδεύτηκα!
Για να δούμε εσείς!
Για να παίξετε, πατήστε εδώ.
Αυτό είναι το "μαραμένο λουλούδι" της Ιωάννας Κοντογεώργη. Έμπνευση που προέκυψε από την ακρόαση της Βροχής. Μπράβο Ιωάννα!
Αυτή είναι η βροχή του Σπύρου Μαρίτσα. Μπράβο Σπύρο!!!
Η βροχή της Άννας Μαρίας Τσολακίδη.
Μπράβο Άννα Μαρία!
Θυμηθείτε τον χορό σε 11/8 του Μάνου Χατζηδάκι εδώ.
Περιμένω και των υπολοίπων για να τις ανεβάσω!
Αγαπητά μου παιδιά, εύχομαι σ΄εσάς και τις οικογένειές σας Καλό Πάσχα, με υγεία!
Σας έχω προσθέσει δυο έγγραφα: Τα μουσικά αυγά και μια πασχαλινή κάρτα για να τη φτιάξετε και να την χαρίσετε στους αγαπημένους σας. Σας συνιστώ να τη δώσετε τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας!
Καλά να περάσετε!
Ανυπομονώ να τα ξαναπούμε σε μια εβδομάδα!
Γεια σας και χρόνια πολλά!
Ελπίζω να περάσατε ωραία το Πάσχα.
Σε αυτό το διάστημα που παρακολουθούμε περισσότερες ώρες τηλεόραση, σίγουρα έχουμε ακούσει σε διαφήμιση το απόσπασμα με το οποίο θα ασχοληθούμε σήμερα.
Για να δεις περί τίνος πρόκειται, πάτησε εδώ!
Είναι, κατά τη γνώμη μου, ένα αριστούργημα του γνωστού συνθέτη Μάνου Χατζηδάκι. Το χαμόγελο της Τζοκόντας. Αποτελείται από διάφορα μέρη, ένα εκ των οποίων είναι Η βροχή.
Ο συνθέτης για κάθε ένα από αυτά τα μέρη, που δεν έχουν λόγια, έχει γράψει ένα κείμενο.
Για τη βροχή έχει γράψει το εξής:
Τότες με είδε ο ουρανός κι έκλαψε κι αυτός. Μια καταιγίδα ξέσπασε κραυγάζοντας κι ενώθηκε με τις κραυγές και τις δικές μου και καθενός που βρέθηκε σ΄ αυτή την πόλη μοναχός. Ίσαμε που ένα σφύριγμα σκίζει την πολιτεία στα δύο και ξεψυχάει στα πόδια μου, αφήνοντας να διαφανεί ο παλιός ήχος από ένα τσέμπαλο, που μεσ’ τη νύχτα με οδήγησε στο εσωτερικό ενός σιωπηλού σπιτιού ¬– ενός σπιτιού που κατοικεί η μητέρα μου.
Ακούγοντας αυτήν την συγκινητική μελωδία, θα ήθελα να συνεχίσεις την παραπάνω ιστορία ή να φτιάξεις μια ολοκαίνουρια δικιά σου και να μου τη στείλεις. Επειδή χτες ήταν παγκόσμια ημέρα δημιουργικότητας, δεν θα ήθελα να περιορίσω τη δική σου, οπότε -αν θες- αντί για κείμενο, μπορείς να φτιάξεις μια ζωγραφιά κατά τη διάρκεια αυτής της ενεργητικής μουσικής ακρόασης. Ο,τι κι αν επιλέξεις πάντως, μην το κάνεις παρά μόνο με οδηγό τη μουσική. Άλλωστε, πρέπει πια να σου είναι πολύ οικεία.
Περιμένω με χαρά να δω έργα σας!
(Το τσέμπαλο είναι πληκτροφόρο όργανο, πρόγονος του σημερινού πιάνου).
Έρχονται οι "διακοπές" του Πάσχα. Μπορεί να μην το πολυκαταλάβαμε φέτος, αλλά σημασία έχει να είμαστε όλοι καλά. Τα μαθήματα που σας απασχολούν το τελευταίο διάστημα, δεν θα σας απασχολούν το ίδιο για μια εβδομάδα. Για φέτος, αυτό θα είναι από την Μεγάλη Τετάρτη, μέχρι και την Τετάρτη μετά το Πάσχα. Σας βάζω λοιπόν κάποια παιχνίδια για να περνάτε δημιουργικά τον χρόνο σας και ελπίζω να σας αρέσουν όσο άρεσαν και σ'εμένα.
Το 1ο είναι για να δεις αν έχεις μνήμη ελέφαντα ή χρυσόψαρου. Ξεκινάει πολύ εύκολο και σταδιακά δυσκολεύει.
Παιχνίδι μνήμης με μουσικά όργανα.
Το 2ο είναι για να αναγνωρίσεις συναισθήματα και να δεις τη μουσική σου αντίληψη όταν σου ζητηθεί να τα εκφράσεις με επιλογή soundtrack.Τέλειο!
Κι άλλο ένα για τα συναισθήματα. Επίσης τέλειο!
Αυτά για τώρα. Πείτε μου αν σας άρεσαν!
Αγαπητά μου παιδιά,
για την περίπτωση που δεν καταλάβατε ότι ήρθε το Σαββατοκύριακο, μιας και οι μέρες είναι όλες ίδιες, σας το λέω εγώ!
Είναι Σαββατοκύριακο! Οπότε, αν και δεν σας έχω κουράσει στις προηγούμενες ενότητες, σας δίνω κάποια παζλ για να χαλαρώσετε.
Καλή διασκέδαση!
Για το πρώτο και πιο εύκολο παζλ, πάτα ΕΔΩ.
Για το δεύτερο παζλ, πάτα ΕΔΩ.
Και για το τελευταίο για τώρα, πάτα ΕΔΩ.
Άνοιξε τον παραπάνω σύνδεσμο και θα σε οδηγήσει στην ομώνυμη ενότητα του διαδραστικού βιβλίου της μουσικής της Ε'.
Κάθε φορά που βλέπεις το εικονίδιο του μικροφώνου, πάτα το για να ακούς το αντίστοιχο μουσικό απόσπασμα.
Θα βρεις -μεταξύ άλλων- πολύ ωραία κάλαντα του Λαζάρου. Επειδή όμως θέλω να σου μεταδώσω τον ενθουσιασμό μου για τα δικά μου αγαπημένα κάλαντα του Λαζάρου, σε προτρέπω να τα ακούσεις εδώ. Είναι κάπου κοντά σου, στην Επίσκεψη!!! Μήπως τα ξέρεις ήδη;
Και τώρα, σου δίνω τη συνταγή που έχει το βιβλίο για Λαζαράκια. ΠΡΟΣΟΧΗ! ΔΕΝ ΤΡΩΓΟΝΤΑΙ!
Είναι μια ζύμη που προορίζεται για να μοιάζει με πηλό όταν στεγνώσει.
Φυσικά, μπορείς να ακολουθήσεις την αγαπημένη σας συνταγή για κουλουράκια στο σπίτι και να τους δώσεις σχήμα Λαζάρου.
Αν δεν τη βλέπεις αρκετά καλά, θα την βρεις στα "έγγραφα".
Καλή επιτυχία!
Άνοιξε τον σύνδεσμο και θα σε οδηγήσει στον διαδραστικό χάρτη που βλέπεις στην εικόνα.
Με βάση τις πληροφορίες που σου παρέθεσα στα έγγραφα (ο γύρος του κόσμου 1, 2 και 3) ή ακόμα και με αυτά που μπορεί να έχουμε πει στην τάξη, άκουσε τα αποσπάσματα στα 8 νούμερα κάτω. Αν δεν τα ξέρεις ή δεν τα θυμάσαι όλα, πήγαινε με τη μέθοδο του αποκλεισμού.
Το 1ο όργανο πάνω αριστερά είναι η κιθάρα. Πού την άκουσες; Στο 8. Πάνω, λοιπόν, στο κενό της κιθάρας επιλέγεις το απόσπασμα 8. Όταν τα κάνεις όλα με αυτόν τον τρόπο, αντιστοίχισε το κάθε όργανο με την περιοχή του στον παγκόσμιο χάρτη.
Ακόμη, για να ολοκληρώσεις την ενότητα, υπάρχει ένα αριθμόλεξο στα "έγγραφα".
Καλή επιτυχία!
Σήμερα σας έχω κάτι το απίθανο!!! Αυτό το μουσικό χωριό σας περιμένει να το επισκεφτείτε!!!
Ανοίξτε τον σύνδεσμο που θα σας οδηγήσει στην Εμμέλεια και κάντε αρχικά μια περιήγηση όπου θέλετε.
Οι επιλογές είναι πολλές. Τι να σας πρωτοπώ;
Μουσικές του κόσμου (Αμερική, Ευρώπη, Αφρική, Ασία κι Ωκεανία), Εργαστήριο μουσικής με τρία επίπεδα, Μουσικά όργανα, Σχολείο, ήχοι της πλατείας, ήχοι της φύσης και ήχοι της θάλασσας.
Σας προτρέπω να κάνετε μια βόλτα (ευτυχώς εκεί δεν έχει πάει ο κορωνοϊός) και να μου στείλετε μήνυμα να μου πείτε τι κάνατε, τι σας άρεσε κτλ. Το επόμενο βήμα θα είναι να σας αναθέσω μια εργασία κάπου στο χωριό.
Εύχομαι να σας αρέσει όσο κι εμένα!!!
Καλή περιήγηση.
Ανακυκλωμένη Μουσική. Πώς να κατασκευάσεις μουσικό όργανο από μικρές συσκευασίες.
Ώρα για δημιουργία .
Σας παραθέτω εικόνες με οδηγίες από την ενότητα του βιβλίου που μας δείχνει πώς να φτιάξουμε το όργανο της 1ης φωτογραφίας.
Ο δημιουργός κ. Δημήτρης Σαρρής, το ονόμασε tube drum και πρότεινε να το παίξουμε ως κρουστό με μια αυτοσχέδια μπαγκετούλα. Επίσης, μας ευχήθηκε καλή επιτυχία στην κατασκευή μας! Εγώ προτείνω να το χρησιμοποιήσουμε ως πνευστό (αυλό του Πάνα).
Θα χρειαστείτε καλαμάκια (κατά προτίμηση χοντρά γρανίτας), ξυλάκια από σουβλάκια, χαρτοπετσέτες και αρκετά λαστιχάκια, καθώς και χάρακα και ψαλιδάκι.
Αν δεν διακρίνετε αρκετά καλά τις λεπτομέρειες των εικόνων, σας παραπέμπω αριστερά στις 3 γραμμούλες, όπου θα τις βρείτε στα "έγγραφα".
Επίσης, θα βρείτε πληροφορίες για το τι είναι ο αυλός του Πάνα.
Όταν με το καλό ολοκληρώσετε την κατασκευή και φυσήξετε μέσα στα καλαμάκια από μικρή απόσταση, θα διαπιστώσετε ότι ακούγεται μια αληθινή μείζονα κλίμακα. Απαραίτητη προυποθεση ότι έχετε μετρήσει και κόψει σωστά τα καλαμάκια.
Καλή διασκέδαση!
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -