Μάθημα : ΜΟΥΣΙΚΗ Α' ΚΑΙ Β' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κωδικός : 9240105109
machaira - ΑΡΕΤΗ ΜΑΧΑΙΡΑ
Περιγραφή Μαθήματος

Αγαπημένα μου παιδιά!!!
Καλώς ήρθατε στο μάθημα της Μουσικής.
Ελπίζω να περάσετε ευχάριστες στιγμές στην ηλεκτρονική μας τάξη, εφόσον δεν μπορούμε να βρεθούμε στην κανονική...
Περισσότερα θα χαρώ πολύ να λέμε στον ΤΟΙΧΟ που βλέπουμε όλοι και στα προσωπικά μας ΜΗΝΥΜΑΤΑ.
Σας περιμένω!
Ταρανδάκια παίζουν χριστουγεννιάτικα!
Πατώντας στον παραπάνω σύνδεσμο, θα οδηγηθείς σε μια ομάδα ταράνδων που αν καθοδηγήσεις με το ποντίκι το χέρι πάνω στις μυτούλες τους, θα παίξεις τρία χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Ποιες όμως μυτούλες θα ζουλήξεις; Μην αγχώνεσαι, σου δείχνει από πάνω τα νούμερα!
Το τραγούδι αυτό είναι παραδοσιακό λαϊκό των Μαορί, των ντόπιων της Νέας Ζηλανδίας.
Στίχοι:
Epo i tai tai e… Έπο ι τάι τάι ε
Epo i tai tai epo i tuki tuki, Έπο ι τάι τάι έπο ι τούκι τούκι
Epo i tuki tuki e. Έπο ι τούκι τούκι ε.
Μετάφραση:
Αυτός είναι ένας δυνατός άντρας
Ο δυνατός άντρας παλεύει σαν ταύρος.
Πάτησε τον παρακάτω σύνδεσμο και διασκέδασε με το τραγούδι.
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα παλικάρι, ο Λάμπρος, ο οποίος το μόνο που ήθελε στη ζωή του ήταν να παίζει καλά τη λύρα. Τον έστειλε ο πατέρας του στον καλύτερο λυράρη, μα ο Λάμπρος γρήγορα ξεπέρασε τον δάσκαλο κι ήθελε να μάθει παραπάνω.
Σαν μεγάλωσε λιγάκι, ο πατέρας του τον έστειλε και στον δάσκαλο της πολιτείας, μα ούτ’ εκείνος ήταν αρκετός για τον Λάμπρο. Ο πατέρας του θύμωσε και του είπε πως έπρεπε να βρει μια δουλειά και να αφήσει τη λύρα, μα ο Λάμπρος απάντησε πως θα γίνει λυράρης, αλλά ακόμα δεν ξέρει να παίζει όπως θέλει η καρδιά του. Έφυγε λοιπόν για να μάθει την τέχνη του.
Μετά από μέρες συνάντησε έναν γέροντα, που του είπε πως μόνο οι νεράιδες μπορούσαν να τον μάθουν να παίζει λύρα έτσι όπως ήθελε. Έπρεπε να πάει νύχτα στο δάσος, να βρει ένα σταυροδρόμι, εκεί να χαράξει έναν κύκλο, να σταθεί μέσα του και να μη βγει με τίποτα μέχρι το πρωί. Πράγματι, αυτό έκανε αμέσως. Όταν ήρθαν μεσάνυχτα, εμφανίστηκαν οι νεράιδες που χόρευαν και τραγούδαγαν. Ο Λάμπρος έπαιζε τη λύρα του και κρατιότανε να μη βγει να χορέψει μαζί τους. Εκείνες προσπαθούσαν να τον παρασύρουν κι αυτός έπαιζε αγέρωχος λύρα. Η πιο μικρή νεράιδα του ζήτησε τη λύρα για να παίξει. Έπαιξε, κι ο Λάμπρος μαγεύτηκε, μα δεν την άκουσε όταν τον προέτρεψε να βγει έξω από τον κύκλο, για να του μάθει την τέχνη της λύρας. Λίγο πριν ξημερώσει, οι νεράιδες το πήραν απόφαση κι εκεί που ετοιμάζονταν να φύγουν, η μικρή ζήτησε ένα αντάλλαγμα, για να τον μάθει να παίζει τη λύρα. Εκείνος έβγαλε έξω το μικρό του δαχτυλάκι. Η νεράιδα το έκοψε και έφυγε.
Ο Λάμπρος τότε άρχισε να παίζει και η πλάση γύρω του μαγεύτηκε. Από τότε έχουν να λένε, για όποιον παίζει επιδέξια τη λύρα, πως έμαθε την τέχνη στο σταυροδρόμι με τις νεράιδες.
Στα πολυμέσα θα βρεις ηχητικά αποσπάσματα με λύρα από την Κρήτη, τον Πόντο και την Κωνσταντινούπολη.
Θα βρεις και μια μικρή κι εύκολη άσκηση αριστερά στη στήλη που είναι και τα πολυμέσα.
Αυτό το παιχνίδι το βρήκα χτες το βράδυ και από τότε μου έχει κολλήσει στο μυαλό.
Τώρα, πάμε στοίχημα ότι θα κολλήσει και στο δικό σας μυαλό;
Λοιπόν, εσείς -κατά βάση- θα προσέχετε τις εικόνες από πάνω.
- Όταν είναι κόκκινο και λέει bim, θα χτυπάτε παλαμάκια. (clap)
- Όταν είναι πράσινο και λέει bum, θα κάνετε στράκες. (snap)
- Όταν είναι μπλε και λέει biddy biddy, θα χτυπάτε τα γόνατα. (pat)
*Στράκες είναι αυτό που "τρίβουμε" τον αντίχειρα με τον μέσο του χεριού, όταν χορεύουμε, ας πούμε, παραδοσιακά.
Θα αρχίσει αργά και μετά θα πηγαίνει όλο και πιο γρήγορα, αλλά μην ανησυχείτε! Θα σας προετοιμάσει.
Εγώ, πάντως, στο τέλος μπερδεύτηκα!
Για να δούμε εσείς!
Για να παίξετε, πατήστε εδώ.
Μακριά μας να φύγει αυτή η γρίπη!!!
Το τσιφτετέλι είναι ένας χορός που πήρε το όνομά του από το "τσιφτε" που σημαίνει διπλή και το "τελι" που σημαίνει χορδή.
Άρα, παιζόταν κάποτε από δυο χορδές βιολιού. Έχουν γραφτεί πολλά και διάφορα τσιφτετέλια, αλλά εμείς σήμερα θα γνωρίσουμε το τσιφτετέλι της γρίπης. Για να το ακούσεις, πάτησε εδώ.
Και τώρα, για να το συνοδεύσεις ρυθμικά, πήγαινε στα έγγραφα και προσπάθησε να παίξεις, μαζί με τη μουσική, με παλαμάκια ή με κάποιο κρουστό που έχεις στο σπίτι (ακόμα και οικιακά σκεύη) τα ρυθμικά σχήματα. Αν σου φαίνεται εύκολο το 1ο, κάνε το 2ο και μετά το 3ο και καλύτερο! Θυμίσου ότι το τα είναι διπλάσιο σε χρόνο από το τι. Για να ακούσεις πώς παίζονται αυτά τα ρυθμικά σχήματα, πήγαινε στα πολυμέσα και θα τα βρεις.
Είμαι μία Ασιατική γρίπη
έρχομαι απ' την ανατολή,
ταξιδεύοντας μέρα και νύχτα
πάνω σ' ένα μαγικό χαλί.
Μια πενικιλίνη προτιμάω (έλα-έλα)
δυο κινίνα δίκταμο ζεστό
κι αν σας βρίσκεται καμιά ασπιρίνη,
θα την πάρω σας ευχαριστώ.
Είμαι μία Ασιατική γρίπη
πάω πίσω στην ανατολή,
με αξέχαστες εντυπώσεις
από την πανέμορφή σας Λιλιπούπολη.
Δες το κι ακουσέ το εδώ.
Σαν έμαθε τη λέξη «καλησπέρα»
ο παπαγάλος, είπε ξαφνικά:
«Είμαι σοφός, γνωρίζω ελληνικά.
Τι κάθομαι εδώ πέρα;»
Την πράσινη ζακέτα του φορεί
και στο συνέδριο των πουλιών πηγαίνει
για να τους πει μια γνώμη φωτισμένη.
Παίρνει μια στάση λίγο σοβαρή,
ξεροβήχει, κοιτάζει λίγο πέρα,
και τους λέει: «Καλησπέρα».
Ο λόγος του θαυμάστηκε πολύ.
«Τι διαβασμένος, λένε, παπαγάλος!
Θα' ναι σοφός αυτός πολύ μεγάλος
αφού μπορεί κι ανθρώπινα μιλεί.
Απ' τις Ινδίες φερμένος, ποιος ξέρει
πόσα βιβλία μαζί του να 'χει φέρει,
με τι σοφούς εμίλησε και πόσα
να ξέρει στων γραμματικών τη γλώσσα!
— Κυρ παπαγάλε, θα 'χουμε την τύχη
ν' ακούσουμε τι λες και παραπέρα;»
Ο παπαγάλος βήχει, ξεροβήχει,
μα τι να πει, ξανάπε «Καλησπέρα».
Αυτός είναι ο παπαγάλος. Κάποιοι το έχετε κάνει ήδη στο Ανθολόγιο, κάποιοι θα το κάνετε αργότερα. Πάντως, αν θυμάστε, σας έχω πει στην τάξη ότι αρκετά μαθήματα της Μουσικής έχουν κοινά στοιχεία με το Ανθολόγιό σας.
Αν λοιπόν θέλετε να δείτε την ενότητα στο Ανθολόγιο, πατείστε ΕΔΩ.
Αν θέλετε να δείτε το διαδραστικό βιβλίο της Μουσικής, πατείστε ΕΔΩ.
Έχει στο τέλος της σελίδας εννιά μικροφωνάκια κι ένα σηματάκι για βίντεο. Όλα είναι σχετικά με τον παπαγάλο και τα πουλάκια γενικότερα. Το 5ο μικροφωνάκι είναι το τραγούδι που ακούσατε παραπάνω.
Κι επειδή όλοι μου είπατε πόσο σας άρεσαν τα παζλ, κάντε και τους παπαγάλους ΕΔΩ.
Αγαπητά μου παιδιά, εύχομαι Καλό Πάσχα σε εσάς και τις οικογένειές σας, με υγεία πάνω απ΄όλα.
Σας έχω προσθέσει τρία έγγραφα για χρωμάτισμα. Τα μουσικά αυγά, το παπάκι και μια πασχαλινή κάρτα για να τη χαρίσετε στους αγαπημένους σας. Όλα αυτά είναι -βέβαια- προαιρετικά και μόνο το πρώτο είναι σχετικό με το μάθημά μας.
Καλά να περάσετε!
Ανυπομονώ να τα ξαναπούμε σε μια εβδομάδα!
Βρισκόμαστε στο δάσος της Πασχαλινοχώρας. Οι χωρικοί πιστεύουν πως μια κακιά μάγισσα ζει στο δάσος τους και κάθε Πάσχα ξυπνάει για να πάρει όλες τις λαμπάδες και τα κόκκινα αυγά !Η μάγισσα ζει σε ένα τεράστιο πηγάδι. Τα παιδιά (ή εσείς στο σπίτι), κάνοντας κύκλο γύρω από το "πηγάδι"και χοροπηδώντας τραγουδάνε: "Μάγισσα, μάγισσα βγες απ΄το πηγάδι". Αυτή, απαντά; "Ω,ω,ω! Σε λίγο θε να βγω. Κι αν θα βγω και θα με δείτε, τότε πως θα φοβηθείτε"! Ω,ω,ω! Σε λίγο θε να βγω"!
Τα παιδιά συνεχίζουν "Μάγισσα, πλησίασε κοντά, μάγισσα δε σε φοβάμαι πια"! Κι εκείνη, επαναλαμβάνοντας τη φράση που είπε και πριν, σηκώνεται αργά, αρπάζει ένα παιδί και το βάζει στο πηγάδι, όπου παίρνει τη θέση της και οι ρόλοι αλλάζουν.
Για να ακούσεις τη μουσική του τραγουδιού, πάτα εδώ: Τραγούδι μάγισσας-παιδιών.
Μετά προσπάθησε να ταιριάξεις τα λόγια.
Τέλος, αν υπάρχει κάποιος στο σπίτι που παίζει μουσική, πες του να σε βοηθήσει. Για να δεις την παρτιτούρα, άνοιξε τα έγγραφα!
Αγαπημένα μου παιδάκια, έρχονται οι διακοπές του Πάσχα (από την Μεγάλη Τετάρτη μέχρι και την Τετάρτη μετά το Πάσχα για φέτος) κι ακόμα και τα διαδικτυακά σας μαθήματα θα είναι λιγότερα. Οπότε, αν θέλετε, παίξτε κάποιο από τα μουσικά παιχνίδια που σας βάζω. Είναι τέλεια! Ελπίζω να σας αρέσουν όσο αρέσουν και σ'εμένα.
Στη χώρα των ήχων, θα σε ξεναγήσει ο Νίκος. Ρίξε μια ματιά.
Εδώ πρέπει να αναγνωρίσεις τα συναισθήματα και να τους βάλεις μουσική.
Σε αυτό το παιχνίδι, θα κάνεις μια βόλτα στο δάσος και θα ξαναδείς κάτι που έχεις κάνει και στην τάξη.
Αυτά προς το παρόν.
Καλή διασκέδαση!
Μιας κι είναι Σαββατοκύριακο, σας βάζω παζλ για να χαλαρώσετε. Όχι ότι σας είχα κουράσει ιδιαίτερα στις προηγούμενες ενότητες.
Ελπίζω να σας αρέσουν. Αν σας φανούν εύκολα, να μου το πείτε, ώστε την επόμενη φορά να βάλω πιο δύσκολα!
Καλή διασκέδαση!
Για το πρώτο παζλ, πάτα ΕΔΩ.
Για το δεύτερο παζλ, πάτα ΕΔΩ.
Αυτό που θα ακούσεις (ίσως όχι για πρώτη φορά) είναι ένα από τα πιο γνωστά έργα του Camille Saint Saens.
Το συνέθεσε το 1886, περισσότερο για πλάκα, και επειδή νόμιζε ότι θα θάμπωνε την εικόνα του ως σοβαρού συνθέτη, απαίτησε να παιχθεί μόνο μετά τον θάνατό του. Αυτό συνέβη το 1922. Όσο ζούσε, ωστόσο, παιζόταν "ο κύκνος".
Κάνε δεξί κλικ στον σύνδεσμο και άνοιξε νέα καρτέλα. Θα σε οδηγήσει στο αντίστοιχο βίντεο στο youtube, όπου θα μπορείς να δεις παράλληλα και την παρτιτούρα.
Προσπάθησε να μαντέψεις ποιο ζωάκι ακούς κάθε φορά, είτε η μελωδία σου θυμίζει τη φωνή του, είτε τον τρόπο που κινείται, είτε ακόμα και το περιβάλλον στο οποίο ζει.
Αν δεν έχεις καταλάβει ακόμα, σε λίγο θα σου μαρτυρήσω τις απαντήσεις.
Ήρθε η ώρα!!! Αν θες να μάθεις ποια είναι τα ζώα ή να ακούσεις κάποιο συγκεκριμένο, κάνε κλικ αριστερά στα έγγραφα και θα βρεις τις απαντήσεις.
Μαθαίνω τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας.
Για να ακούσεις το μουσικό παραμύθι, κάνε δεξί κλικ πάνω σε κάθε σύνδεσμο και άνοιξε νέα καρτέλα. Θα σε οδηγήσει στο αντίστοιχο βιντεάκι στο you tube.
'Ακουσε προσεκτικά. Σε λίγο θα διασκεδάσεις περισσότερο, είτε κάνοντας μια δραματοποίηση της ιστορίας, είτε κάνοντας τις ασκήσεις-παιχνίδια που ακολουθούν.
Μετά από αυτό, θα είσαι σε θέση να αναγνωρίζεις κάποια από τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας. Γιούπι!!!
Το έκανες κιόλας; Τέλεια
Πήγαινε τώρα αριστερά στα "έγγραφα" και δες τις διασκεδαστικές ασκήσεις που σου ανέβασα. Θα ξετρελαθείς. Αν χρειάζεσαι βοήθεια, ζήτησε από κάποιον μεγαλύτερο που είναι μαζί σου.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Ανακυκλωμένη Μουσική. Πώς να κατασκευάσεις μουσικό όργανο από μικρές συσκευασίες.
Ώρα για δημιουργία .
Σας παραθέτω εικόνες με οδηγίες από την ενότητα του βιβλίου που μας δείχνει πώς να φτιάξουμε το όργανο της 1ης φωτογραφίας.
Ο δημιουργός κ. Δημήτρης Σαρρής, το ονόμασε tube drum και πρότεινε να το παίξουμε ως κρουστό με μια αυτοσχέδια μπαγκετούλα. Επίσης, μας ευχήθηκε καλή επιτυχία στην κατασκευή μας! Εγώ προτείνω να το χρησιμοποιήσουμε ως πνευστό (αυλό του Πάνα).
Θα χρειαστείτε καλαμάκια (κατά προτίμηση χοντρά γρανίτας), ξυλάκια από σουβλάκια, χαρτοπετσέτες και αρκετά λαστιχάκια, καθώς και χάρακα και ψαλιδάκι. Τώρα που το ξανασκέφτομαι ίσως χρειαστείτε και λίγη βοήθεια στο μέτρημα με τον χάρακα.
Στα έγγραφα θα βρείτε πληροφορίες για το τι είναι ο αυλός του Πάνα.
Όταν με το καλό ολοκληρώσετε την κατασκευή και φυσήξετε μέσα στα καλαμάκια από μικρή απόσταση, θα διαπιστώσετε ότι ακούγεται μια αληθινή μείζονα κλίμακα. Απαραίτητη προυποθεση ότι έχετε μετρήσει και κόψει σωστά τα καλαμάκια.
Καλή διασκέδαση!
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -