Μάθημα : Εξοικειώνομαι με το πληκτρολόγιο (Γ' τάξη)

Κωδικός : 9240009171

9240009171  -  ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ

Μάθημα

Το μάθημα αφορά την Γ' Δημοτικού για μία διδακτική ώρα (45 λεπτά)

"Εξοικειώνομαι με το Πληκτρολόγιο"
Το μάθημα στοχεύει στη γνωριμία των μαθητών με το πληκτρολόγιο και τη βασική χρήση του υπολογιστή. Μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξασκούνται στη σωστή τοποθέτηση των χεριών, στη χρήση των πλήκτρων και στη δακτυλογράφηση απλών λέξεων.

Σκοπός Μαθήματος:

Να ενισχυθεί η εξοικείωση των μαθητών με τη χρήση του πληκτρολογίου, καλλιεργώντας δεξιότητες που θα τους φανούν χρήσιμες στην καθημερινότητά τους και στη μελλοντική εκπαιδευτική τους πορεία.

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το μάθημα αυτό στοχεύει στη γνωριμία των μαθητών με το πληκτρολόγιο και τη βασική χρήση του υπολογιστή. Μέσα από διασκεδαστικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξασκούνται στη σωστή τοποθέτηση των χεριών, στη χρήση των πλήκτρων και στη δακτυλογράφηση απλών λέξεων. Σκοπός είναι να ενισχυθεί η εξοικείωση των μαθητών με τη χρήση του πληκτρολογίου, καλλιεργώντας δεξιότητες που θα τους φανούν χρήσιμες στην καθημερινότητά τους και στη μελλοντική εκπαιδευτική τους πορεία.

    Μαθησιακοί στόχοι

    Στόχοι Μαθήματος:

    1. Να κατανοήσουν οι μαθητές τη δομή του πληκτρολογίου (γράμματα, αριθμοί, ειδικοί χαρακτήρες).
    2. Να μάθουν τη σωστή τοποθέτηση των χεριών στο πληκτρολόγιο.
    3. Να εξασκηθούν στη χρήση βασικών πλήκτρων (Enter, Space, Backspace, Shift).
    4. Να διασκεδάσουν και να εξοικειωθούν με την τεχνολογία μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια δακτυλογράφησης.

    Προαπαιτούμενα

    Για την υλοποίηση του μαθήματος, απαιτούνται τα παρακάτω:

    • Υπολογιστές ή λάπτοπ (ένας ανά δύο μαθητές, εάν δεν υπάρχει δυνατότητα για προσωπικό υπολογιστή).
    • Προβολή παρουσίασης ή βίντεο για την τοποθέτηση χεριών.
    • Εκπαιδευτικά παιχνίδια δακτυλογράφησης (π.χ. online εργαλεία όπως το "Typing Club").

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Οι μέθοδοι διδασκαλίας πρέπει να είναι διαδραστικές, παιγνιώδεις και προσαρμοσμένες στις ηλικιακές ανάγκες των μαθητών. Ακολουθούν μερικές προτάσεις όπως:
     

    Άμεση Διδασκαλία (Direct Instruction):

      • Παρουσίαση του πληκτρολογίου και εξήγηση της δομής του (γράμματα, αριθμοί, ειδικοί χαρακτήρες).
      • Επιδεικνύεται η σωστή τοποθέτηση των χεριών και η λειτουργία βασικών πλήκτρων (π.χ., Enter, Space, Backspace).

    Μάθηση μέσα από το Παιχνίδι (Game-Based Learning):

      • Χρήση ψηφιακών παιχνιδιών δακτυλογράφησης (π.χ. "Typing Club" ή παρόμοιες εφαρμογές) για εξάσκηση.
      • Διαγωνισμοί όπως "Ποιος θα γράψει γρηγορότερα;" ή "Βρες τα γράμματα στο πληκτρολόγιο".

    Συνεργατική Μάθηση (Collaborative Learning):

      • Οι μαθητές εργάζονται σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες, βοηθώντας ο ένας τον άλλον να ολοκληρώσουν δραστηριότητες δακτυλογράφησης.
      • Συζήτηση μεταξύ των παιδιών για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

    Αυτές οι μέθοδοι μπορούν να συνδυαστούν, δημιουργώντας ένα ποικιλόμορφο και ενδιαφέρον περιβάλλον μάθησης.

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Σελίδες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εξάσκηση στο πληκτρολόγιο είναι οι παρακάτω: 

    Παρουσίαση για το πληκτρολόγιο

    Εξοικείωση με το πληκτρολόγιο

    Λεξηδρομίες

    wordwall

    Κουίζ για το πληκτρολόγιο

Ενότητες

  • Συζήτηση και Παρουσίαση:
    • Τι είναι το πληκτρολόγιο; Γιατί είναι χρήσιμο;
    • Παρουσίαση βασικών τμημάτων του πληκτρολογίου:
      • Γράμματα
      • Αριθμοί
      • Ειδικοί χαρακτήρες (π.χ., @, !)
      • Βασικά πλήκτρα (Enter, Space, Backspace).
  • Ερωτήσεις:
    • "Μπορείτε να βρείτε το πρώτο γράμμα του ονόματός σας στο πληκτρολόγιο;"

Επίδειξη της σωστής τοποθέτησης των χεριών:

Χρησιμοποιώντας εικόνες ή διαδραστικό πίνακα, δείχνουμε πώς τοποθετούνται τα δάχτυλα στις σειρές του πληκτρολογίου (Home Row Keys).

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ | ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

 

 

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -