Μάθημα : Ιστορία Α' Γυμνασίου

Κωδικός : 2401070301

2401070301  -  Υλικό μελέτης

Μάθημα

Καλώς ήρθατε στον υπέροχο κόσμο της Αρχαίας Ιστορίας 

Το ταξίδι μας θα ξεκινήσει από τις Κυκλάδες,

θα περάσει από την Κρήτη και τις Μυκήνες,

θα συνεχίσει με την Αθήνα, τη Σπάρτη και τη Μακεδονία,

φτάνοντας μέχρι τα βάθη της Ανατολής!

 

Παρουσιάσεις, βίντεο, κριτικά σκεψεδάκια και πολλά πολλά

ιστοριοπαιχνιδίσματα μας περιμένουν!

 

Το σχολικό βιβλίο :

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/

 

Και για τους ακουστικούς τύπους:

Ακούστε τα κεφάλαια του βιβλίου από το Έτσι μαθαίνω:

https://etsimathainw.gr/Audiobook/%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CE%84-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-audiobook

 

ή δείτε αντίστοιχα βιντεομαθήματα από την κ. Δ. Παπαχρήστου:

https://www.youtube.com/watch?v=t2Mc70Qyqb4&list=PLD8FUQzmiwTAkPSZcShkuGmFVxfxkOKXy&ab_channel=M%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%80%CF%8E%CF%82%CE%BD%CE%B1%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CF%89%7C%CE%94%CE%AE%CE%BC%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85

 

Για τον τρόπο σχολιασμού των ιστορικών πηγών διαβάστε τα σχετικά παραδείγματα εδώ :

https://e-didaskalia.blogspot.com/2019/01/blog-post_295.html

Ενότητες

Ας δούμε λοιπόν, πόσα ήδη γνωρίζουμε από την Αρχαία Ιστορία!

Βίντεο μας έχει το SchoolForAll – Πάμε Γυμνάσιο 

Ιστορία / Α΄ μέρος (Όσα μάθαμε στο Δημοτικό…) https://youtu.be/avNrIuhg7lc

 

Γραφικός, Smiley Emoticon, Έκπληκτος

Εδώ πετάμε για το πρώτο μας Ιστοριοπαιχνίδισμα  με τον κ. Ε.Ξαφάκο

 

Ας δούμε τώρα πόσα θα μάθουμε φέτος, με άλλο βιντεάκι του SchoolForAll – Πάμε Γυμνάσιο 

Ιστορία / Β΄ μέρος (Ύλη Α’  Γυμνασίου) https://youtu.be/Xe2uF_yuUiA

 

 

Σχεδιαγράμματα, ερωτήσεις και πολλές πολλές εικόνες μας περιμένουν εδώ :

 

Πάμε να γνωρίσουμε τον Κυκλαδικό πολιτισμό;

 

 

Ας ανοίξουμε το βιβλίο μας:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_02.html

 

Ξεφυλλίζουμε όσα ήδη γνωρίζουμε για τη ζωή στις Κυκλάδες σε ένα διαδραστικό βιβλίο από τον κ. Α. Μελιόπουλο, με παρουσιάσεις, διαδραστικά βίντεο και αυτοαξιολογούμενα κουιζάκια χάρμα:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=719255

 

Ακολουθεί το διαδραστικό του βιβλίο για την Κυκλαδική τέχνη!

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=719393

 

Ώρα για παιχνίδι με την Κυκλαδική Τέχνη

https://learningapps.org/watch?v=pmfopgem220

 

Ποιο να είναι άραγε αυτό το μυστηριώδες νησί;

Η Κρήτη φυσικα! 

Ας ανοίξουμε το βιβλίο μας, για να το εξερευνήσουμε! 

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_03.html

Ας επισκεφτούμε την Κνωσό διαδραστικά με το ΕΔΙΒΕΑ:

http://chamilo.datacenter.uoc.gr/metchamilo/courses/HKNWSOS/

Το διαδραστικό μας βιβλίο με τον κ. Α Μελιόπουλο:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=720716

 

To κανάλι filognosia αποκαλύπτει τα μυστικά του Μίνωα σε διαδραστικό βίντεο - έκπληξη :

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1069082

Θα καταφέρουμε να αποκρυπτογραφήσουμε τον δίσκο της Φαιστού;

http://www.ime.gr/chronos/02/crete/gr/achievments/index2a.html

Η γραφή στη μινωική Κρήτη

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos3.htm

Tα μυστικά των μινωικών πόλεων ...διαδραστικά με τον κ. Χ. Λεμονιά

https://www.thinglink.com/scene/1720933686251094502

Οι μινωικές πόλεις από την κ. Cathyrokaki

https://wordwall.net/resource/901951

Ας εμπεδώσουμε με τον Ελληνικό Πολιτισμό τα μινωικά ανάκτορα

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos2.htm

 

Το διαδραστικό μας βιβλίο για την Κνωσό

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=721721

και για την καθημερινή ζωή των Μινωιτών

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=721895

Και μετά την επίσκεψή μας, η φαντασία μας εν δράσει! 

Πώς φαντάζεστε τη ζωή και την κίνηση σε ένα κρητικό ανάκτορο μια ημέρα γιορτής;

 

Παίζουμε ανακεφαλαιιώνοντας με τον λεξότοιχο Kgousi: Η Μινωική Κρήτη:

https://wordwall.net/resource/1750914

 

Και η εμπέδωση του κεφαλαίου με τον Ελληνικό Πολιτισμό 

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos1.htm

 

 

Το σοφό μας βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_04.html

Ας απολαύσουμε το θέμα μας διαδραστικά από την κ. Α. Κομνηνού:

https://spark.adobe.com/page/1PEYKHXuOyUIg/

 

Το διαδραστικό μας βιβλίο για την τέχνη από τον κ. Α. ΜΕλιόπουλο

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=723209

 

Ιστοριοπαιχνιδίσματα για τον Μινωικό πολιτισμό:

Η θρησκεία στη μινωική Κρήτη από τον Ελλ.Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos4.htm

Η τέχνη των Μινωιτών με τον λεξοτοιχο Stylkokkinou:

https://wordwall.net/resource/16200311

 

Κι αν η διπλανή εικόνα, τα ταυροκαθάψια, σας θυμίζει τις σύγχρονες ταυρομαχίες, δείτε αυτό το βίντεο με τα σίγουρα, αναίμακτα, φυσικά ταυροκαθάψια:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1210757&fbclid=IwAR3Xwsj2QcX8mZeAAzVHF--t3drkzYyAqFr70vbYDWYb8C1wHRemra5vJuc

 

Εμπεδώνουμε τον Μινωικό πολιτισμό με τον Ελληνικό Πολιτισμό και τον κ. Μεντεκίδη:

Επανάληψη βασικών γνώσεων

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos1.htm

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=686117

 

και δια χειρός κ. Despoinanikol

https://wordwall.net/resource/1348964

Το σκεψεδάκι της ημέρας:

Ποια, κατά τη γνώμη σου, είναι η σχέση ανάμεσα στο μύθο για το λαβύρινθο και το μινωικό ανάκτορο; Με ποιες σημασίες χρησιμοποιούμε σήμερα τη λέξη λαβύρινθος; Βοηθός μας το λεξικό :)

https://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?page=2&lq=%CE%9B%CE%B1&dq=.

Κεφ. B5. O Μυκηναϊκός κόσμος

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_05.html

 

Πάμε μια βόλτα στις Μυκήνες σε τρισδιάστατη αναπαράσταση; ξεναγός μας ο ANASTASIOS NTINOS:

https://youtu.be/4bcG9NIksgQ

Κι άλλη μια με τον κ. Α. Μελιόπουλο:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=724112

Ας αποκαλυφθούν τα μυστικά με τη διαδραστική παρουσίαση από την κ. Α. Κομνηνού:

https://spark.adobe.com/page/msSfhOk0OFgoT/

 

Ας εμπλουτίαουμε τις γνώσεις μας με το βίντεο

«Μυκηναϊκή κοινωνία και διοίκηση»,

http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/517

 

Ήρθε η ώρα να χτίσουμε την πυραμίδα της μυκηναϊκής κοινωνίας...

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos2.htm

...και να γνωρίσουμε τους Μυκηναίους στην καθημερινότητά τους:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=724844

Κριτκό σκεψεδάκι: Η πηγή του βιβλίου μας

Ο ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΥΚΗΝΑΙΟΥΣ

Μετά τη γοργή ανοδική πορεία περί το 1550, οι Μυκήνες είναι, πολιτικά και καλλιτεχνικά, ένα κέντρο πλούσιο και με επιρροή και η δύναμή τους θα βαίνει αυξανόμενη, σε αντίστροφη αναλογία με την παρακμή της Κρήτης. Οι σχέσεις με το νησί, εμπορικές στην αρχή, πρέπει κάποια στιγμή να εκτράπηκαν σε λεηλασίες, γιατί οι Μυκηναίοι δελεάστηκαν από τη λάμψη του κρητικού πολιτισμού. Το αποτέλεσμα ήταν μια γενικευμένη αφομοίωση του μινωικού πολιτισμού από τους Μυκηναίους, ένας εκμινωισμός που περιλαμβάνει τόσο πτυχές υλικές και εξωτερικές, με μινωικά αντικείμενα και διακοσμητικές τεχνικές που δημιουργήθηκαν σε μυκηναϊκό έδαφος, όσο και οργανωτικές, μεταξύ των οποίων πρέπει να συγκαταλεχθεί η υιοθέτηση της μινωικής γραφής για τα ελληνικά.

Martin S. Ruiperez – José L. Melena, Οι Μυκηναίοι Έλληνες, Μετ. Μελ. Παναγιωτίδου (Καρδαμίτσα), σ. 17

 

Αφού συνδυάσουμε όσα αναφέρονται στην παραπάνω πηγή και όσα ήδη έχουμε μάθει από την Ιστορία, ας αναφέρουμε στοιχεία που μας δείχνουν αν ο μινωικός πολιτισμός άσκησε μεγάλη επιρροή στον μυκηναϊκό ή όχι.

 

 Η ώρα της εμπέδωαης με τον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos1.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos-ni.htm

 

Γράφουμε το όνομά μας σε Γραμμική Β:

http://games.mthv.gr/mth-names/?fbclid=IwAR3dy4KX8Og3vXENqIyD_N1N_cWAB-PWuJczoeYLB86DKhaFPMLI_l55b0Uω

Κεφ. Β6. Μυκηναϊκή Θρησκεία και τέχνη

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_06.html

 

Διαδραστική παρουσίαση από την κ. Α. Κομνηνού:

https://spark.adobe.com/page/6RZWA5BKecoLO/

 

Ξεφυλλίζουμε το διαδραστικό βιβλίο του κ Μελιόπουλου για την τέχνη των Μυκηναίων:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=725036

 

Κριτικό σκεψεδάκι:

 

Πηγή εικόνας: http://gym-vergina-lar.schools.ac.cy/data/uploads/istoria/a-taksi/-tou-calko-mukenaks-politisms.pd

Η Κνωσός

https://youtu.be/NEpJTxpRYpQ

 

Το ανάκτορο του Νέστορα στην Πύλο:

https://youtu.be/7tfEhfX1EBo

 

Διαδραστική σύγκριση μινωικού και μυκηναϊκού ανακτόρου:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1211898

Διαδραστικές δραστηριότητες για τον Μυκηναϊκό πολιτισμό από τον Ελληνικό Πολιτισμό 

1.Σταυρόλεξο από την κ. Σ. Γαλημιτάκη

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/myk-galim.html

 2. Ας διαπιστώσουμε πόσα μάθαμε:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos-4.htm

3. Παίζουμε με τις τοιχογραφίες και τα έργα τέχνης;

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos/mikinaikos-paixnidia.htm

 4.Εμπεδώνουμε τη θρησκεία και την τέχνη

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos3.htm

 

Παίζουμε με τον Μυκηναϊκό πολιτισμό με τον κ. Μεντεκίδη, τον λεξότοιχο Eleninikoloudak:και Angelarak

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=686300

https://wordwall.net/resource/2248361

https://wordwall.net/resource/3068644

 

Παίζουμε με τους τρεις μεγάλους πολιτισμούς του...χαλκού;

 

211px-Young_boxers_fresco%2C_Akrotiri%2C_Greece.jpg

 

Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι περιμένουν να κουιζάρουμε μαζί τους

στο quizizz του κ. Δημήτρη Καμόπουλου:

https://quizizz.com/join/pregame/running/U2FsdGVkX19xGbsFzTfCF4f0e3prcEfTZKmvt9D1C9Pew7YUk8Sq4d7hiDgIaUmWVq%252FJ%252BXwZ5q2ekAthETr9ZA%253D%253D/start

 

Ναός, Παλάτι, Στήλες, Ορόσημο, Κρήτη

 

Οι Κυκλάδες, οι Μυκήνες και ο Μίνωας στο gamifiedspteaching:

https://wordwall.net/resource/1670259

 

MaskeAgamemnon.JPG

 

Κυκλαδικός – Μινωικός – Μυκηναϊκός πολιτισμός στο Akastrinaki

https://wordwall.net/resource/5667000

Από το 1100 π.Χ. μέχρι περίπου το 950 π.Χ. -  η Ελλάδα σε κρίση

Μια μεταβατική εποχή...

 

Το σχολικό μας  βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_03_01.html

 

Σχετικό βίντεο:

 https://www.youtube.com/watch?v=h-V5jCVoLxo

Πλούσιο υλικό προς ανακάλυψη στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-03-01.htm

Ας δούμε αν εμπεδώσαμε τον α' αποικισμό

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/metavatika-apoikismos.htm

 

 

 

Τα ιστοριοπαιχνιδίσματα, δια χειρός Kalisperakits και Ι. Φίλη:

https://wordwall.net/resource/6664907

https://quizizz.com/join/quiz/5ed20bc32c3753001df16ec4/start?studentShare=true

 

Κριτικό σκεψεδάκι : Ιστορική πηγή βιβλίου

Τότε δεν υπήρχε ούτε εμπόριο ούτε ασφάλεια στις χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές και επικοινωνίες και οι κάτοικοι καλλιεργούσαν τόση μόνο γη, όση τους ήταν απαραίτητη για να ζουν. Δε δημιουργούσαν απόθεμα από χρήματα ούτε φύτευαν δένδρα γιατί, μη έχοντας τείχη για προστασία, δεν ήξεραν ποτέ αν και πότε θα εμφανιζόταν κάποιος να τους τα αρπάξει.

Θουκυδίδης, Ιστορία, Α, 2 (Μετ. Αγγ. Βλάχου)

Τι λέτε; Οι μνήμες του Θουκυδίδη συμπίπτουν με την ιστορική πραγματικότητα που σήμερα αποδέχεται η επιστήμη;

Η εποχή της... γεωμετρικότητας

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_03_02.html

 

Κι αυτά τα μυστικά θα αποκαλυφθούν στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-03-02.htm

 

Βίντεο μας έχει  το Μουσείο Μπενάκη:

https://youtu.be/ADbgfxW0hyQ

ΕΙκονικό μουσείο από τον κ. Αρτινό:

https://youtu.be/izCF93PgY5A

Πάμε να τα εμπεδώσουμε διαδραστικά με τον κ. Α. Μελιόπουλο:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=744416

 

Ιστοριοπαιχνιδίσματα: Η τέχνη και η γραφή - Γεωμετρικά χρόνια δια χειρός Emantalia

https://wordwall.net/resource/5168267

 

Σκεψεδάκι: Από το φοινικικό στο λατινικό αλφάβητο. Με γέφυρα το ελληνικό (βλέπε και σελίδα 19) Ποια η ομοιότητα ανάμεσα στα δύο αλφάβητα;

 

Τα Γεωμετρικά χρόνια παίζοντας, με την κ. Ι. Σταμούλη:

https://wordwall.net/resource/3279554

 

Πανέτοιμοι/ες για επανάληψη στην περίοδο από το 1100 π.Χ. ως το 800 π.Χ. με τη βοήθεια του κ. Ν. Κετσετζόγλου:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/1100-800.htm

Ο β΄ αποικισμός, από τη  Δύση ως την Ανατολή

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_01.html

Ακούστε το μάθημα στο: https://www.youtube.com/watch?v=ad5epwm_Fnc

 

και... διαδραστικός χάρτης από το Φωτόδεντρο:

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2822

 

Εξερευνούμε τη ζωή των τολμηρών αποίκων με τον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-01.htm

 

Η Μεγάλη Ελλάδα του τότε, σήμερα, μέσα από τη μουσική της :

https://youtu.be/2q-siWtBd7w?si=7EDHrgIWY08QlVLm

https://youtu.be/y5FoAzUKD-E?si=4wEQ-OgCN8xnd3_g

Το σχετικό βίντεο από την κ. Β. Παπαδοπούλου:

https://youtu.be/ad5epwm_Fnc

 
Δείτε την εξέλιξη του Β΄ αποικισμού στο: https://mappinghistory.uoregon.edu/english/EU/EU05-01.html
 
Ταξιδέψτε εικονικά στην αρχαία Μίλητο, αποικία στη Μ. Ασία και μετέπειτα μητρόπολη: https://www.youtube.com/watch?v=SczY5mo2vfE
 
Οι μητροπόλεις και οι αποικίες τους: http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2822

 

Ξεφυλλίζουμε το διαδραστικό βιβλίο κσι τα δωράκια του από τον κ. Α. Μελιόπουλο:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=744551

 

Ιστορικό σκεψεδάκι :  πηγή σχολικού βιβλίου:

Οι Λυδοί έχουν παραπλήσια έθιμα με τους Έλληνες. Πρώτοι αυτοί, όσο ξέρουμε από τους ανθρώπους, έκοψαν και έθεσαν σε κυκλοφορία νομίσματα σε χρυσό και ασήμι, κι αυτοί πάλι πρώτοι έγιναν μεταπράτες.

Ηροδότου, Ιστορία, 1. 94 (μετ. Δ. Μαρωνίτη)

Για ποια εφεύρεση του ανθρώπου κάνει λόγο η συγκεκριμένη ιστορική πηγή; ποια η χρησιμότητά της κατά τη γνώμη σας την εποχή που μας απασχολεί;

 

Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-4-1.htm

 

Κουιζοπαίζουμε; δια χειρός Kalisperakits:

https://wordwall.net/resource/7095670 

Όταν μία πόλη = ένα κράτος! Τα πολιτεύματα

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_02.html

 

 

Ο κόσμος τους... στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-02.htm

Η Αθήνα της αρχαϊκής εποχής με τον Εκατόμπεδο ναό, που χτίστηκε πριν τον Παρθενώνα και ήταν επίσης αφιερωμένος στη θεά Αθηνά: https://www.youtube.com/watch?v=meGitOKcunQ&t=5s
 
Τα πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα:
 
Η αρχαία Δίολκος σε 3d animation:
 

Το βίντεο από την κ. Ηλέκτρα:

https://youtu.be/qZGFEOsicpc

 

Διαδραστική παρουσίασηαπό την κ. Α. Κομνηνού:

https://spark.adobe.com/page/tK3yNLqdbhPWX/

 

Ιστοριο-σκεψεδάκι: πηγή του βιβλίου

ΕΚΟΒΕ ΤΑ ΣΤΑΧΥΑ ΠΟΥ ΕΞΕΙΧΑΝ

Ο Περίανδρος αρχικά δεν ήταν τόσο σκληρός όσο ο πατέρας του. Από τότε όμως που ήλθε σε επαφή με τον τύραννο της Μιλήτου Θρασύβουλο, έγινε πιο σκληρός από τον πατέρα του τον Κύψελο. Έστειλε λοιπόν κήρυκα στον Θρασύβουλο και ζήτησε να μάθει ποιο πολιτικό καθεστώς έπρεπε να εγκαταστήσει για να έχει ασφάλεια και να κρατήσει την πόλη υπό την εξουσία του. Ο Θρασύβουλος πήρε τον κήρυκα έξω από την πόλη και μπήκε σε ένα σπαρμένο χωράφι. Προχωρώντας μέσα στα σπαρτά ρωτούσε επίμονα να μάθει το σκοπό της άφιξης του κήρυκα από την Κόρινθο. Συγχρόνως έκοβε τα στάχυα που έβλεπε να ξεπερνούν τα άλλα και τα έριχνε κάτω, μέχρι που, κάνοντας αυτό, κατέστρεψε τα ωραιότερα και ψηλότερα στάχυα του χωραφιού…

Από τη διήγηση του κήρυκα ο Περίανδρος κατανόησε τη σημασία της πράξης του Θρασύβουλου… Από τότε έδειξε όλη του την κακία απέναντι στους πολίτες.

Ηρόδοτος, Ιστορία, 5.92

Αφού λάβετε υπόψη και το παραπάνω παράθεμα, αναλογιστείτε τι σήμαινε τότε και τι σημαίνει σήμερα η λέξη τύραννος; Γιατί;

 

Ιστοριοπαιχνιδίσματα, παρακαλώ!!!

 Το παιχνίδι της πόλης κράτους, Elgeorgiadou123 και

Τα πολιτεύματα στην αρχαϊκή Ελλάδα κουίζ, δια χειρός Kalisperakits:

https://wordwall.net/resource/17361693

https://wordwall.net/resource/7569221

 

Το κουίζ της πόλης κράτους και των πολιτευμάτων από τον λεξότοιχο Tmantzioura

https://wordwall.net/resource/7882210

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_03.html

 

 

Ας γνωρίσουμε τη Σπάρτη και τον πολιτισμό της στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-03.htm

Διαδραστικές παρουσιάσεις από την κ. Α. Κομνηνού:

https://spark.adobe.com/page/gpTm7LC4z9ive/

και τον κ. Α. Μελιόπουλο για την κοινωνία και το πολίτευμα:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=746267

 

Ένας χάρτης ακόμη:

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1

_%CE%A3%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7#/media/File:Sparta_territory.jpg

 

Ακολουθούμε το Δέντρο του Φωτός:

«Κοινωνική οργάνωση αρχαίας Σπάρτης», 

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8829

«Πολιτειακή οργάνωση της Σπάρτης»

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8828

Σπάρτη: Η κοινωνία και το πολίτευμα!, βίντεο από το κανάλι SchoolForAll:

https://youtu.be/o9MmQIcC_T8

Η κοινωνία της Σπάρτης: https://www.youtube.com/watch?v=g3JWsqmNPMo
 
Η εκπαίδευση στην αρχαία Σπάρτη: https://www.youtube.com/watch?v=N9qDltCJSpQ και https://www.youtube.com/watch?v=id0b8T3MT4U
 

Παιχνιδο-εξάσκηση!!!

Η ζωή στην αρχαία Σπάρτη από τον λεξότοιχο Kadizoal:

https://wordwall.net/resource/2122575

Η Αρχαία Σπάρτη by Athinav9

https://wordwall.net/resource/1322643

 

 

Σπάρτη: Η ζωή στην πόλη by Tzotziar

https://wordwall.net/resource/6945435

Η Σπάρτη by Akastrinaki

https://wordwall.net/resource/8372295

 

Ιστοριο-σκεψεδάκι:  «Δουλεύει σαν είλωτας».

Τι σημαίνει η φράση αυτή που και σήμερα ακούμε να λέγεται;

Εξηγήστε το περιεχόμενό της με βάση τις γνώσεις σας.

 

Εμπεδώνουμε με εξάσκηση στον Ελληνικό Πολιτισμό και τον κ. Μεντεκίδη: 

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Sparti1.htm

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=685538

Ένα ταξίδι... πολιτευμάτων

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_04.html

 

Ας δούμε τις περιπέτειές τους στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-04.htm

 

Και τη διαδραστική παρουσίαση από την κ. Α. Κομνηνού:

https://spark.adobe.com/page/Pt2IvCQ4J6L4I/

 

 

Πνευματική εξάσκηση από τον Ελληνικό πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Athina1a.htm

 

Ο κ. Α. Μελιόπουλος μας έχει βιβλιαράκι θαυμαστό, με βίντεο, κουιζάκια, παρουσίαση και παιχνίδι φοβερό!

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=746737

 

Κριτικό σκεψεδάκι: 

 Τι εννοούμε σήμερα όταν λέμε ότι η κυβέρνηση πρέπει να πάρει δρακόντεια μέτρα; Μπορείτε να εξηγήσετε το νόημα ιστορικά;

 

 

Η ώρα της εμπέδωσης με Ιστοριοπαίχνιδα:

Το παλιό πολίτευμα της Αθήναςαπό τους Raniatsitserake και Hisotoryd

https://wordwall.net/resource/7198813

https://wordwall.net/resource/1763092

 

 

 

 

Μια πορεία με πολύ μακρύ δρόμο...

Το βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_05.html

 

Ας μας δείξει τον δρόμο αυτό η παρουσίαση από την κ. Α. Κομνηνού:

https://spark.adobe.com/page/3cZffJQSMxuHY/

 

Μερικές ιδέες ακόμη από την κ.  Ν. Τζομπανάκη

https://katoikonistoria.wordpress.com/2017/12/06/athina_politeyma2/

 

 

Ιστοριο-σκεψεδάκι με την πηγή μας:

Όταν ολοκληρώθηκαν αυτά, το πολίτευμα έγινε πολύ πιο δημοκρατικό από το αντίστοιχο του Σόλωνα. Πολλοί από τους νόμους του Σόλωνα είχαν αχρηστευθεί από το τυραννικό πολίτευμα, επειδή δεν εφαρμόζονταν. Ο Κλεισθένης, στην προσπάθειά του να ενισχύσει τη λαϊκή δύναμη, ψήφισε και τον νόμο του οστρακισμού. Ο νόμος αυτός τέθηκε σε ισχύ εξαιτίας της καχυποψίας που προκαλούσαν όλοι όσοι κατείχαν ισχυρές θέσεις. Ο Πεισίστρατος λόγου χάρη από δημοφιλής ηγέτης της και στρατηγός έγινε τύραννος.

Αριστοτέλης, Αθηναίων πολιτεία, 22. 1-3

Αφού μελετήσετε το παραπάνω κείμενο σκεφτείτε γιατί ψηφίστηκε ο νόμος του οστρακισμού.

 

 

Μαθαίνουμε παίζοντας;

Οι νόμοι του Σόλωνα από το Μandritsou1991

https://wordwall.net/resource/9844959

 

Oι νόμοι του Σόλωνα. O Πεισίστρατος γίνεται τύραννος, της Raniatsitserake

https://wordwall.net/resource/7238113

Ο Κλεισθένης και η πορεία προς τη δημοκρατία στην αρχαία Αθήνα δια χειρός Μandritsou1991

https://wordwall.net/resource/10006488

 

 

Εμπεδώνουμε με τον Ελληνικό πολιτισμό και τον κ. Μεντεκίδη:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Athina2a.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Athina2c.htm

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=686300

 

Η ώρα της επανάληψης...

...στην αρχαϊκή εποχή © Νίκος Κετσετζόγλου

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/epan-arxaiki-kets.htm

 

...στα ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ: ΑΘΗΝΑ-ΣΠΑΡΤΗRaniagavani

https://wordwall.net/resource/8651375

 

Από την Ολυμπία μέχρι τους Δελφούς...

 

Το βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_06.html

 

Όλο το σχετικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-06.htm

 

 

Το διαδραστικό βιβλίο από τον κ. Α ΜΕλιόπουλο:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=745308

 

 

Σκεψεδάκι: Με βάση το προτεινόμενο υλικό, παρουσιάστε με τη σειρά σας την ιστορία ενός ολυμπιονίκη:

http://www.fhw.gr/olympics/ancient/gr/ariston.html.

 

Η εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-4-6.htm

 

 

Εικονική περιήγηση στους Δελφούς:
 
Εικονική περιήγηση στην Ολυμπία:
 

Ώρα για παιχνιδοεξάσκηση!

Oι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες από την Ιφιγένεια Σταμούλη

https://wordwall.net/resource/3282452

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_07.html

 

«Οι περσικοί πόλεμοι με μια ματιά», Μαθησιακά αντικείμενα, Φωτόδεντρο:

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9548

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-07.htm

 

Το κράτος των Περσών, διαδραστικά στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/ionikiEpanastasi-Marathonas.htm

 

Διαδραστική άσκηση για την ενότητα στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Persikoi2.htm

 

 

Επιλογή αποσπασμάτων από το βιβλίο Ηροδότου Ιστορίες:

Ενότητα 11: Η μάχη του Μαραθώνα:

(http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A113/349/2341,8928/

 

«Η μάχη του Μαραθώνα: Η περσική επέκταση στη Δύση», Εκπαιδευτικά βίντεο,

Φωτόδεντρο: http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/467

 

Η μάχη του Μαραθώνα, το κουίζ, by Vasoulames

https://wordwall.net/resource/2588717

https://learningapps.org/watch?v=p4yegike321&fbclid=IwAR06wtYP7O3dflhgq7gTHDcli99oq1GiA9cLZrtBDK7NVf_Zn_tFxfUTECU

άσκηση...συρσίματος:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=84045&fbclid=IwAR0TFcikJdFNYsnpH6i0k-pMIf76TI4oaiuB7TF_X25ILbDeuFO0WtmhYU4

και διαδραστικό σταυρόλεξο Ntinapalaio

https://wordwall.net/el/resource/34134781

Κριτικό σκεψεδάκι :

Με βάση όσα γνωρίζετε για τη μάχη του Μαραθώνα, επιλέξτε ποιοι από τους παρακάτω χαρακτηρισμούς μπορούν να αποδοθούν στο Μιλτιάδη, αιτιολογώντας την επιλογή σας:

άβουλος, αποφασιστικός, πειστικός, άμυαλος, φιλόδοξος,  δειλός, στρατιωτική ιδιοφυία, φιλόπατρις, διορατικός.

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_08.html

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-08.htm

 

Βρες το ιστορικό λάθος, διαδραστικά στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Persikoi5.htm

 

Επιλογή αποσπασμάτων από το βιβλίο Ηροδότου Ιστορίες:

Ενότητα 13: Η μάχη των Θερμοπυλών:

(http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A113/349/2342,8931/

Η μάχη των Θερμοπυλών, το βίντεο από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού:

https://youtu.be/PX5bT3LZaqo

Η μάχη των Θερμοπυλών, κουίζ, Tritsek73

https://wordwall.net/resource/9327677

https://learningapps.org/watch?v=p5eoirrdk21&fbclid=IwAR0q5sZsGabtmXlMuvShWnIUlQAsLoWxdnJiv9sA9PYLFfN4hRs9sWmjFqY

 

Ηρόδοτος, Ενότητα 15: Η ναυμαχία της Σαλαμίνας:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2230/Irodotou-Istories_A-Gymnasiou_html-empl/index8_2.html

 

Η ναυμαχία της Σαλαμίνας, το βίντεο του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών από το κανάλι του κ. Η. Φωλιά:

https://youtu.be/3T7bmYTk304

 

Η ναυμαχία της Σαλαμίνας, το τηλεπαιχνίδι, Kleopatra

https://wordwall.net/resource/14392434

 

Ηρόδοτος, Ενότητα 15: Η μάχη των Πλαταιών. Το τέλος...:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A113/349/2344,8937/

 

H μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης, το κουίζ, Dclass

https://wordwall.net/resource/1257791

https://learningapps.org/watch?v=pmsw7u3mk21&fbclid=IwAR3vQiiMiM7oUPkeZ--KNFdcHA2-pY5Y-IZcveoLV_0JSIPJD-mKJW_eyXo

και η αντιστοίχιση, Mathdiaforetika

https://wordwall.net/resource/9371165

Εμπεδώνουμε τους Περσικούς πολέμους με το κουίζ των κ. Μεντεκίδη, Mania7:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=685847

https://wordwall.net/el/resource/33245579

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=81848&fbclid=IwAR0mCMzVQNUFwTyZGSMSAojwTWDmxTRNz5pGHKxab-8QVSJf4nQbcRvdshA

Κριτικό σκεψεδάκι :

Ι. O χαρακτήρας του Θεμιστοκλή (σελ.  61)

Αφού διαβάσετε την ιστορική πηγή , σε ποια συμπεράσματα καταλήγετε σχετικά με το χαρακτήρα του Θεμιστοκλή;

ΙΙ. Τώρα που ολοκληρώσατε τη μελέτη των Περσικών πολέμων, ποια προσωπικότητα που γνωρίσατε θα ξεχωρίζατε και για ποιους λόγους;

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_10.html

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-10.htm

 

Η παρουσίαση Kvarnalis75

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/10-11081765

 

-«Ο αρχαίος ελληνικός ναός», Μαθησιακά αντικείμενα, Φωτόδεντρο:

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8816

 

Ο ναός και τα μέρη του, διαδραστική άσκηση από τον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Paixnidia/parthenonas/parthenonas.htm

 

Ο δωρικός ρυθμός, βίντεο από το κανάλι Ancient Athens 3D

https://youtu.be/NSaABwNZlWI

 

Ο Ιωνικός ρυθμός, βίντεο από το κανάλι Ancient Athens 3D

https://youtu.be/hNGzukT3TEo

 

Βίντεο για τις κόρες και τους κούρους: https://www.youtube.com/watch?v=9csY0DZ6ms0
 
Βίντεο με μελανόμορφο και ερυθρόμορφο αγγείο: https://www.youtube.com/watch?v=h44wRlAGcjY

 

Ώρα για παιχνίδι!!!

Δωρικός ή ιωνικός ρυθμός; - το παιχνίδι by Akastrinaki

https://wordwall.net/resource/10814953

 

 

Κούροι και κόρες, από το κανάλι tsoura100

https://youtu.be/9csY0DZ6ms0

 

Τα αγγεία αφηγούνται ιστορίες στο κανάλι G.Thanopoulos

https://youtu.be/vQfDIVQDBSU

 

Τα είδη των αγγείων, παίζοντας με τον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/AR/ar.ag/aggeia/aggeia1.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/AR/ar.ag/aggeia/aggeia2.htm

 

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_05_02.html

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-05-02.htm

 

Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:

https://drive.google.com/file/d/1yL8vdKKmzYqnCXMhnca6nqx5rsw5GGd_/view

 

Η παρουσίαση από τον κ. Α. Μελόπουλο:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=731918

 

Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf9aiYQKRBeaJCygJrXJvCxoOVNHFOFcZ1IeLuWLgNv7lC8Rg/viewform

 

Μαθαίνουμε παίζοντας με την κ. Des Nikol:

https://quizizz.com/join/quiz/605d74904ea030001f622e68/start?studentShare=true

Η περίοδος πριν την κατασκευή του Παρθενώνα: http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/441
 
Ο Εφιάλτης ο Αθηναίος: https://www.youtube.com/watch?v=FzFa_YCb2wQ&t=31s
 
Βίντεο 3D: Η Αθήνα στην Κλασσική Εποχή: https://www.youtube.com/watch?v=Ft-K5ysqlPc
 
Διάδραση, παρακαλώ !
 
Κουιζιζάρουμε με την κ. Nikol:

 

Είμαστε πανέτοιμοι και πανέτοιμες να αποδράσουμε από την Αθήνα του Περικλή;

Η περιπέτεια αρχίζει με τον κ. Δημήτρη Καμόπουλο να μας φωτίζει τον δρόμο!!!

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1095167&fbclid=IwAR2hJ4sxulA69wyqvYL0BUnGsEl9b0y8-EgedKy83WhrFkyO-y0GYfHeDqg

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_05_04.html

 

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-05-04.htm

 

Η παρουσίαση Kvarnalis75

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/4-11633158

 

«Εισαγωγή στην κοινωνία της κλασικής Αθήνας», Ελληνική ιστορία στο διαδίκτυο,

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού:

http://www.fhw.gr/chronos/05/gr/society/index.html

 

Λέων και Μελίτη. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Αθήνα, Εκπαιδευτικά

προγράμματα, Ίδρυμα Ν.Π. Γουλανδρή-Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης:

http://www.cycladic.gr/appdata/documents/ekpaideysh_pdfs/leon%20&%20meliti_32pp.df

Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-5-4.htm

 

Το κουίζ από την κ. Ε. Κρητικού:

https://quizizz.com/join/quiz/603e56372537ba001ba9aa87/start?studentShare=true

 

Προτεινόμενη δραστηριότητα:

Επιλέξτε έναν εκπρόσωπο της αθηναϊκής κοινωνίας της κλασικής περιόδου (π.χ. έναν μικρό Αθηναίο, μία Αθηναία δέσποινα, έναν μέτοικο, έναν Αθηναίο πολίτη που ασκεί κάποιο επάγγελμα, έναν δούλο παιδαγωγό) και προσπαθήστε να αναπαραστήσετε με βάση τις πληροφορίες των ενοτήτων και πρόσθετο υλικό από ον/την εκπαιδευτικό μία μέρα από τη ζωή του.

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_05_05.html

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-05-05.htm

 

Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:

https://drive.google.com/file/d/1dlddPOp-hASuzjzwLiGh99EPGUf_NrfD/view

Η παρουσίαση Kvarnalis75

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/5-11724228

 

«Εκπαίδευση», Κλασική περίοδος, Ελληνική ιστορία στο διαδίκτυο, Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: http://www.ime.gr/chronos/05/gr/culture/index_100.html

 

Το κουίζ για την εκπαίδευση, στον λεξότοιχο  Α1026909

https://wordwall.net/resource/10761716

 

«Εορτές των αρχαίων Ελλήνων», Μαθησιακά αντικείμενα, Φωτόδεντρο:

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8957

Μόρφωση και γιορτές ο αναγραμματισμός, Kadizoal

https://quizizz.com/join/quiz/603e56372537ba001ba9aa87/start?studentShare=true

 

Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-5-5.htm

 

Παίζουμε με την κ. Β. Σερδάκη και την κ. Ε.Κρητικού:

https://quizizz.com/join/quiz/6073509e769685001bf030ce/start?studentShare=true

https://quizizz.com/join/quiz/603e4c7f20b5ae001e0fee61/start?studentShare=true

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_06_01.html

 

-Διαδραστικός χάρτης, «Πελοποννησιακός Πόλεμος (οι συμμαχίες)», Φωτόδενδρο :

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9314

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-06-01.htm

 

Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:

https://drive.google.com/file/d/11uOxxSzwiiYag6SuSWkcl373f54tAgf5/view

 

Η παρουσίαση Kvarnalis75

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/1-11789691

Διαδραστικές ασκήσεις από τον Ελληνικό Πολιτισμό

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/peloponnisiakos-a.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/peloponnisiakos1.htm

Θεωρία και παιχνίδι μαζί με τον κ. Α. Βαβαγιάννη:

https://quizizz.com/join/presentation/603c9b7ff4eeb9001bdea718/start?studentShare=true

 

Παιχνιδοεξάσκηση!!!

Το τηλεπαιχνίδι, by Skossyva

https://wordwall.net/resource/11726257

 

Αίτια και αφορμές: Σωστό ή λάθος; Η ταχύτητα μετράει!!! By kalisperakits

https://wordwall.net/resource/11897896

 

 

Με ποια σειρά συνέβησαν; Πόλεις-πράξεις. Κρυπτόλεξο, δια χειρός του κ. Π. Χατζησάββα

https://learningapps.org/watch?v=pwpb7yiaj21

https://learningapps.org/watch?v=pzwp7on0v21

https://learningapps.org/watch?v=pdaupbu5k21

https://learningapps.org/watch?v=pu6caeawj21&fbclid=IwAR1eKBsgBNWPZH4vKwTRjxCsb7NQhcaiLtCl7OrP53cnZBHBZAFw8kFBqWQ

 

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_06_02.html

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-06-02.htm

 

Οι τοποθεσίες του πολέμου, από τον κ. Π. Χατζησάββα

https://learningapps.org/watch?v=pcse5pqa521

 

Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:

https://drive.google.com/file/d/1Ot6Z7c3lq_HDbtnF8WjbhXiZtsqZjm1e/view

 

Η παρουσίαση Kvarnalis75

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/2-11894328

 

Διαδραστικές ασκήσεις από τον Ελληνικό Πολιτισμό

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/peloponnisiakos3.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/peloponnisiakos5.htm

 

Ο Πελοποννησιακός πόλεμος – η ώρα των  παιχνιδοασκήσεων!!!

 

Κατά σειρά από τους: Τ. Ράπτη, Α. Σπανού, Mantovro, Kalisperakits

https://quizizz.com/join/quiz/600c152cc9573a001b28c642/start?studentShare=true

https://quizizz.com/join/quiz/602d12b198a80b001c627fba/start?studentShare=true

https://wordwall.net/resource/10870189

https://wordwall.net/resource/12881935

 

Το κρυπτόλεξο και η κρεμάλα, από τον κ. Π. Χατζησάββα

https://learningapps.org/watch?v=p1vm18cwn21

https://learningapps.org/watch?v=p1zodymaj21

 

Ανοίγουμε τα κουτιά έκπληξη κ.ά, παιχνίδια των

 Ιφιγένειας Σταμούλη, Annaggelakou, Antoineandreou,Elenkant

https://wordwall.net/resource/19628009

https://wordwall.net/el/resource/11869066

https://wordwall.net/el/resource/2926879

https://wordwall.net/el/resource/1339430

 

Ελέγχουμε τις γνώσεις μας ηια τον Πελοποννησιακό πόλεμο με το κουίζ του κ. Μεντεκίδη:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=685847

https://learningapps.org/view12904669?fbclid=IwAR18-bL1YhRvlsCDnyA7Oq9EeQreo9t6qC7vWLpuEbJULLQdvcOcpcCdIkw

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_07_03.html

 

«Διαδραστικός χάρτηςχρονολόγιο της εκστρατείας του Μ. Αλεξάνδρου», Φωτόδενδρο:

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9315

 

Βάζουμε τα γεγονότα στη σωστή σειρά, μας ζητά ο κ. Π. Χατζησάββας

https://learningapps.org/watch?v=pxqb5sr0c21

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-07-03.htm

 

Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:

https://drive.google.com/file/d/1PyPmweJBxfFGx0d6kVU37e7nGuwtp0l7/view

 

Η παρουσίαση Kvarnalis75

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/3-12227644

Διαδραστική άσκηση από τον Ελληνικό Πολιτισμό

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-7-3.htm

 

Μαθαίνουμε παίζοντας!!!

Παίζουμε με τις περιοχές από τις οποίες πέρασε ο Μ. Αλέξανδρος; μας ρωτά η κ. Δ. Παπαζώη

https://wordwall.net/resource/11935991

 

Πρόσωπα και περιοχές, από τον κ. Π. Χατζησάββα

https://learningapps.org/watch?v=p3za7fegt21

Quizizz, λοιπόν!  δια χειρός του κ. Γ. Τάτση

https://quizizz.com/join/quiz/6065f3694e79db001c2f8ed5/start?studentShare=true

 

 

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_07_04.html

 

Χρονοδιάγραμμα από την κ. Ε. Κοσμάτου

https://www.timetoast.com/timelines/2001171

 

Βίντεο: «Ο Μ. Αλέξανδρος στην Ινδία» (03.44 ́), Εκπαιδευτικά Βίντεο, Φωτόδεντρο:

http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/510

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-07-04.htm

 

Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:

https://drive.google.com/file/d/1S8De8d7yqACcCXKhcKCfHirOg3Kno_l5/view

 

 

Η παρουσίαση Kvarnalis75

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/4-12761767

 

Διαδραστική άσκηση από τον Ελληνικό Πολιτισμό

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-7-4.htm

 

Παίζουμε;;;

Μ. Αλέξανδρος, βιογραφικά παιχνίδια, με τους κ. Β. Γιωτοπούλου και Mandritsou1991

https://wordwall.net/resource/14939021

https://wordwall.net/resource/17255640

 

Το κρυπτόλεξο, από τον κ. Π. Χατζησάββα

https://learningapps.org/watch?v=pxkbqcpma21

 

Και το Quizizz - K. Koutoula

https://quizizz.com/join/quiz/607df307c54c3c001d0439cc/start?studentShare=true

Το σχολικό βιβλίο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_08_03.html

 

 

Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-08-03.htm

Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:

https://drive.google.com/file/d/13NN1Qz0FCnIzseWNI-AiTw0grN5DVGPF/view

Η παρουσίαση Kvarnalis75

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/3-18698439

 

 Κορινθιακός ρυθμός, βίντεο, Ancient Athens 3d

https://youtu.be/9ewDSeQmlrw

 

Οι τρεις αρχιτεκτονικοί ρυθμοί από το κανάλι dionisosb

https://youtu.be/KTWUnWbIeBs

 

 

Κλασική Αθήνα, βίντεο από "drone", Ancient Athens 3d

https://youtu.be/ulAxMLJ7O7M

 

 Παρθενώνας, βίντεο του καναλιού  Ancient Athens 3d

https://youtu.be/PWPCZ1UjYmI

Η ζωφόρος του Παρθενώνα, την εξερευνούμε διαδικτυακά: 

https://www.parthenonfrieze.gr/?fbclid=IwAR2LMFWXt7hkxAfitepZqTZyXlOFemyL6g5dRI7YA8Tp7b2rtOh9CrJWvgw&sn=3

 

Αρχαία ελληνικά θέατρα:

 http://www.diazoma.gr/200-Stuff-03-Diazoma/TheatroPedia-004.pdf

 

Διαδραστικές ασκήσεις στον Ελληνικό Πολιτισμό:

Κατανόησης:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-8-3.htm

 

Τα μέρη του ναού (Παρθενώνας) :

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Paixnidia/parthenonas/parthenonas.htm

 

Τα μέρη του θεάτρου:

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/theatro-meri.htm

 

Το κρυπτόλεξο, η κρεμάλα, προσφορά του κ. Π. Χατζησάββα

https://learningapps.org/watch?v=pteo18xsn21

https://learningapps.org/watch?v=psbaoz57k21

 

 

Σηκώστε το γάντι και κερδίστε τον ιστοριο-μαραθώνιο

 

 

https://quizizz.com/join/quiz/6459f01a09d2ca001de8990b/start?studentShare=true

 

Κι ένα τηλεπαιχνίδι :

https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/04/istoria-a-gymnasiou.html

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -