Περιγραφή Μαθήματος

Καλώς ήρθατε στον υπέροχο κόσμο της Αρχαίας Ιστορίας
Το ταξίδι μας θα ξεκινήσει από τις Κυκλάδες,
θα περάσει από την Κρήτη και τις Μυκήνες,
θα συνεχίσει με την Αθήνα, τη Σπάρτη και τη Μακεδονία,
φτάνοντας μέχρι τα βάθη της Ανατολής!
Παρουσιάσεις, βίντεο, κριτικά σκεψεδάκια και πολλά πολλά
ιστοριοπαιχνιδίσματα μας περιμένουν!
Το σχολικό βιβλίο :
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/
Και για τους ακουστικούς τύπους:
Ακούστε τα κεφάλαια του βιβλίου από το Έτσι μαθαίνω:
ή δείτε αντίστοιχα βιντεομαθήματα από την κ. Δ. Παπαχρήστου:
Για τον τρόπο σχολιασμού των ιστορικών πηγών διαβάστε τα σχετικά παραδείγματα εδώ :
https://e-didaskalia.blogspot.com/2019/01/blog-post_295.html
Ας δούμε λοιπόν, πόσα ήδη γνωρίζουμε από την Αρχαία Ιστορία!
Βίντεο μας έχει το SchoolForAll – Πάμε Γυμνάσιο
Ιστορία / Α΄ μέρος (Όσα μάθαμε στο Δημοτικό…) https://youtu.be/avNrIuhg7lc
Εδώ πετάμε για το πρώτο μας Ιστοριοπαιχνίδισμα με τον κ. Ε.Ξαφάκο
Ας δούμε τώρα πόσα θα μάθουμε φέτος, με άλλο βιντεάκι του SchoolForAll – Πάμε Γυμνάσιο
Ιστορία / Β΄ μέρος (Ύλη Α’ Γυμνασίου) https://youtu.be/Xe2uF_yuUiA
Πάμε να γνωρίσουμε τον Κυκλαδικό πολιτισμό;
Ας ανοίξουμε το βιβλίο μας:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_02.html
Ξεφυλλίζουμε όσα ήδη γνωρίζουμε για τη ζωή στις Κυκλάδες σε ένα διαδραστικό βιβλίο από τον κ. Α. Μελιόπουλο, με παρουσιάσεις, διαδραστικά βίντεο και αυτοαξιολογούμενα κουιζάκια χάρμα:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=719255
Ακολουθεί το διαδραστικό του βιβλίο για την Κυκλαδική τέχνη!
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=719393
Ώρα για παιχνίδι με την Κυκλαδική Τέχνη
https://learningapps.org/watch?v=pmfopgem220
Ποιο να είναι άραγε αυτό το μυστηριώδες νησί;
Η Κρήτη φυσικα!
Ας ανοίξουμε το βιβλίο μας, για να το εξερευνήσουμε!
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_03.html
Ας επισκεφτούμε την Κνωσό διαδραστικά με το ΕΔΙΒΕΑ:
http://chamilo.datacenter.uoc.gr/metchamilo/courses/HKNWSOS/
Το διαδραστικό μας βιβλίο με τον κ. Α Μελιόπουλο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=720716
To κανάλι filognosia αποκαλύπτει τα μυστικά του Μίνωα σε διαδραστικό βίντεο - έκπληξη :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1069082
Θα καταφέρουμε να αποκρυπτογραφήσουμε τον δίσκο της Φαιστού;
http://www.ime.gr/chronos/02/crete/gr/achievments/index2a.html
Η γραφή στη μινωική Κρήτη
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos3.htm
Tα μυστικά των μινωικών πόλεων ...διαδραστικά με τον κ. Χ. Λεμονιά
https://www.thinglink.com/scene/1720933686251094502
Οι μινωικές πόλεις από την κ. Cathyrokaki
https://wordwall.net/resource/901951
Ας εμπεδώσουμε με τον Ελληνικό Πολιτισμό τα μινωικά ανάκτορα
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos2.htm
Το διαδραστικό μας βιβλίο για την Κνωσό
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=721721
και για την καθημερινή ζωή των Μινωιτών
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=721895
Και μετά την επίσκεψή μας, η φαντασία μας εν δράσει!
Πώς φαντάζεστε τη ζωή και την κίνηση σε ένα κρητικό ανάκτορο μια ημέρα γιορτής;
Παίζουμε ανακεφαλαιιώνοντας με τον λεξότοιχο Kgousi: Η Μινωική Κρήτη:
https://wordwall.net/resource/1750914
Και η εμπέδωση του κεφαλαίου με τον Ελληνικό Πολιτισμό
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos1.htm
Το σοφό μας βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_04.html
Ας απολαύσουμε το θέμα μας διαδραστικά από την κ. Α. Κομνηνού:
https://spark.adobe.com/page/1PEYKHXuOyUIg/
Το διαδραστικό μας βιβλίο για την τέχνη από τον κ. Α. ΜΕλιόπουλο
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=723209
Ιστοριοπαιχνιδίσματα για τον Μινωικό πολιτισμό:
Η θρησκεία στη μινωική Κρήτη από τον Ελλ.Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos4.htm
Η τέχνη των Μινωιτών με τον λεξοτοιχο Stylkokkinou:
https://wordwall.net/resource/16200311
Κι αν η διπλανή εικόνα, τα ταυροκαθάψια, σας θυμίζει τις σύγχρονες ταυρομαχίες, δείτε αυτό το βίντεο με τα σίγουρα, αναίμακτα, φυσικά ταυροκαθάψια:
Εμπεδώνουμε τον Μινωικό πολιτισμό με τον Ελληνικό Πολιτισμό και τον κ. Μεντεκίδη:
Επανάληψη βασικών γνώσεων
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/minoikos1.htm
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=686117
και δια χειρός κ. Despoinanikol
https://wordwall.net/resource/1348964
Το σκεψεδάκι της ημέρας:
Ποια, κατά τη γνώμη σου, είναι η σχέση ανάμεσα στο μύθο για το λαβύρινθο και το μινωικό ανάκτορο; Με ποιες σημασίες χρησιμοποιούμε σήμερα τη λέξη λαβύρινθος; Βοηθός μας το λεξικό :)
Κεφ. B5. O Μυκηναϊκός κόσμος
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_05.html
Πάμε μια βόλτα στις Μυκήνες σε τρισδιάστατη αναπαράσταση; ξεναγός μας ο ANASTASIOS NTINOS:
Κι άλλη μια με τον κ. Α. Μελιόπουλο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=724112
Ας αποκαλυφθούν τα μυστικά με τη διαδραστική παρουσίαση από την κ. Α. Κομνηνού:
https://spark.adobe.com/page/msSfhOk0OFgoT/
Ας εμπλουτίαουμε τις γνώσεις μας με το βίντεο
«Μυκηναϊκή κοινωνία και διοίκηση»,
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/517
Ήρθε η ώρα να χτίσουμε την πυραμίδα της μυκηναϊκής κοινωνίας...
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos2.htm
...και να γνωρίσουμε τους Μυκηναίους στην καθημερινότητά τους:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=724844
Κριτκό σκεψεδάκι: Η πηγή του βιβλίου μας
Ο ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΜΥΚΗΝΑΙΟΥΣ
Μετά τη γοργή ανοδική πορεία περί το 1550, οι Μυκήνες είναι, πολιτικά και καλλιτεχνικά, ένα κέντρο πλούσιο και με επιρροή και η δύναμή τους θα βαίνει αυξανόμενη, σε αντίστροφη αναλογία με την παρακμή της Κρήτης. Οι σχέσεις με το νησί, εμπορικές στην αρχή, πρέπει κάποια στιγμή να εκτράπηκαν σε λεηλασίες, γιατί οι Μυκηναίοι δελεάστηκαν από τη λάμψη του κρητικού πολιτισμού. Το αποτέλεσμα ήταν μια γενικευμένη αφομοίωση του μινωικού πολιτισμού από τους Μυκηναίους, ένας εκμινωισμός που περιλαμβάνει τόσο πτυχές υλικές και εξωτερικές, με μινωικά αντικείμενα και διακοσμητικές τεχνικές που δημιουργήθηκαν σε μυκηναϊκό έδαφος, όσο και οργανωτικές, μεταξύ των οποίων πρέπει να συγκαταλεχθεί η υιοθέτηση της μινωικής γραφής για τα ελληνικά.
Martin S. Ruiperez – José L. Melena, Οι Μυκηναίοι Έλληνες, Μετ. Μελ. Παναγιωτίδου (Καρδαμίτσα), σ. 17
Αφού συνδυάσουμε όσα αναφέρονται στην παραπάνω πηγή και όσα ήδη έχουμε μάθει από την Ιστορία, ας αναφέρουμε στοιχεία που μας δείχνουν αν ο μινωικός πολιτισμός άσκησε μεγάλη επιρροή στον μυκηναϊκό ή όχι.
Η ώρα της εμπέδωαης με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos1.htm
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos-ni.htm
Γράφουμε το όνομά μας σε Γραμμική Β:
http://games.mthv.gr/mth-names/?fbclid=IwAR3dy4KX8Og3vXENqIyD_N1N_cWAB-PWuJczoeYLB86DKhaFPMLI_l55b0Uω
Κεφ. Β6. Μυκηναϊκή Θρησκεία και τέχνη
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_02_06.html
Διαδραστική παρουσίαση από την κ. Α. Κομνηνού:
https://spark.adobe.com/page/6RZWA5BKecoLO/
Ξεφυλλίζουμε το διαδραστικό βιβλίο του κ Μελιόπουλου για την τέχνη των Μυκηναίων:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=725036
Κριτικό σκεψεδάκι:
Πηγή εικόνας: http://gym-vergina-lar.schools.ac.cy/data/uploads/istoria/a-taksi/-tou-calko-mukenaks-politisms.pd
Η Κνωσός:
Το ανάκτορο του Νέστορα στην Πύλο:
Διαδραστική σύγκριση μινωικού και μυκηναϊκού ανακτόρου:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1211898
Διαδραστικές δραστηριότητες για τον Μυκηναϊκό πολιτισμό από τον Ελληνικό Πολιτισμό
1.Σταυρόλεξο από την κ. Σ. Γαλημιτάκη
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/myk-galim.html
2. Ας διαπιστώσουμε πόσα μάθαμε:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos-4.htm
3. Παίζουμε με τις τοιχογραφίες και τα έργα τέχνης;
4.Εμπεδώνουμε τη θρησκεία και την τέχνη
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/mikinaikos3.htm
Παίζουμε με τον Μυκηναϊκό πολιτισμό με τον κ. Μεντεκίδη, τον λεξότοιχο Eleninikoloudak:και Angelarak
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=686300
https://wordwall.net/resource/2248361
https://wordwall.net/resource/3068644
Παίζουμε με τους τρεις μεγάλους πολιτισμούς του...χαλκού;
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι περιμένουν να κουιζάρουμε μαζί τους
στο quizizz του κ. Δημήτρη Καμόπουλου:
Οι Κυκλάδες, οι Μυκήνες και ο Μίνωας στο gamifiedspteaching:
https://wordwall.net/resource/1670259
Κυκλαδικός – Μινωικός – Μυκηναϊκός πολιτισμός στο Akastrinaki
Από το 1100 π.Χ. μέχρι περίπου το 950 π.Χ. - η Ελλάδα σε κρίση
Μια μεταβατική εποχή...
Το σχολικό μας βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_03_01.html
Σχετικό βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=h-V5jCVoLxo
Πλούσιο υλικό προς ανακάλυψη στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-03-01.htm
Ας δούμε αν εμπεδώσαμε τον α' αποικισμό
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/metavatika-apoikismos.htm
Τα ιστοριοπαιχνιδίσματα, δια χειρός Kalisperakits και Ι. Φίλη:
https://wordwall.net/resource/6664907
https://quizizz.com/join/quiz/5ed20bc32c3753001df16ec4/start?studentShare=true
Κριτικό σκεψεδάκι : Ιστορική πηγή βιβλίου
Τότε δεν υπήρχε ούτε εμπόριο ούτε ασφάλεια στις χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές και επικοινωνίες και οι κάτοικοι καλλιεργούσαν τόση μόνο γη, όση τους ήταν απαραίτητη για να ζουν. Δε δημιουργούσαν απόθεμα από χρήματα ούτε φύτευαν δένδρα γιατί, μη έχοντας τείχη για προστασία, δεν ήξεραν ποτέ αν και πότε θα εμφανιζόταν κάποιος να τους τα αρπάξει.
Θουκυδίδης, Ιστορία, Α, 2 (Μετ. Αγγ. Βλάχου)
Τι λέτε; Οι μνήμες του Θουκυδίδη συμπίπτουν με την ιστορική πραγματικότητα που σήμερα αποδέχεται η επιστήμη;
Η εποχή της... γεωμετρικότητας
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_03_02.html
Κι αυτά τα μυστικά θα αποκαλυφθούν στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-03-02.htm
Βίντεο μας έχει το Μουσείο Μπενάκη:
ΕΙκονικό μουσείο από τον κ. Αρτινό:
Πάμε να τα εμπεδώσουμε διαδραστικά με τον κ. Α. Μελιόπουλο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=744416
Ιστοριοπαιχνιδίσματα: Η τέχνη και η γραφή - Γεωμετρικά χρόνια δια χειρός Emantalia
https://wordwall.net/resource/5168267
Σκεψεδάκι: Από το φοινικικό στο λατινικό αλφάβητο. Με γέφυρα το ελληνικό (βλέπε και σελίδα 19) Ποια η ομοιότητα ανάμεσα στα δύο αλφάβητα;
Τα Γεωμετρικά χρόνια παίζοντας, με την κ. Ι. Σταμούλη:
https://wordwall.net/resource/3279554
Πανέτοιμοι/ες για επανάληψη στην περίοδο από το 1100 π.Χ. ως το 800 π.Χ. με τη βοήθεια του κ. Ν. Κετσετζόγλου:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/1100-800.htm
Ο β΄ αποικισμός, από τη Δύση ως την Ανατολή
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_01.html
Ακούστε το μάθημα στο: https://www.youtube.com/watch?v=ad5epwm_Fnc
και... διαδραστικός χάρτης από το Φωτόδεντρο:
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2822
Εξερευνούμε τη ζωή των τολμηρών αποίκων με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-01.htm
Η Μεγάλη Ελλάδα του τότε, σήμερα, μέσα από τη μουσική της :
https://youtu.be/2q-siWtBd7w?si=7EDHrgIWY08QlVLm
https://youtu.be/y5FoAzUKD-E?si=4wEQ-OgCN8xnd3_g
Το σχετικό βίντεο από την κ. Β. Παπαδοπούλου:
Ξεφυλλίζουμε το διαδραστικό βιβλίο κσι τα δωράκια του από τον κ. Α. Μελιόπουλο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=744551
Ιστορικό σκεψεδάκι : πηγή σχολικού βιβλίου:
Οι Λυδοί έχουν παραπλήσια έθιμα με τους Έλληνες. Πρώτοι αυτοί, όσο ξέρουμε από τους ανθρώπους, έκοψαν και έθεσαν σε κυκλοφορία νομίσματα σε χρυσό και ασήμι, κι αυτοί πάλι πρώτοι έγιναν μεταπράτες.
Ηροδότου, Ιστορία, 1. 94 (μετ. Δ. Μαρωνίτη)
Για ποια εφεύρεση του ανθρώπου κάνει λόγο η συγκεκριμένη ιστορική πηγή; ποια η χρησιμότητά της κατά τη γνώμη σας την εποχή που μας απασχολεί;
Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-4-1.htm
Κουιζοπαίζουμε; δια χειρός Kalisperakits:
Όταν μία πόλη = ένα κράτος! Τα πολιτεύματα
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_02.html
Ο κόσμος τους... στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-02.htm
Το βίντεο από την κ. Ηλέκτρα:
Διαδραστική παρουσίασηαπό την κ. Α. Κομνηνού:
https://spark.adobe.com/page/tK3yNLqdbhPWX/
Ιστοριο-σκεψεδάκι: πηγή του βιβλίου
ΕΚΟΒΕ ΤΑ ΣΤΑΧΥΑ ΠΟΥ ΕΞΕΙΧΑΝ
Ο Περίανδρος αρχικά δεν ήταν τόσο σκληρός όσο ο πατέρας του. Από τότε όμως που ήλθε σε επαφή με τον τύραννο της Μιλήτου Θρασύβουλο, έγινε πιο σκληρός από τον πατέρα του τον Κύψελο. Έστειλε λοιπόν κήρυκα στον Θρασύβουλο και ζήτησε να μάθει ποιο πολιτικό καθεστώς έπρεπε να εγκαταστήσει για να έχει ασφάλεια και να κρατήσει την πόλη υπό την εξουσία του. Ο Θρασύβουλος πήρε τον κήρυκα έξω από την πόλη και μπήκε σε ένα σπαρμένο χωράφι. Προχωρώντας μέσα στα σπαρτά ρωτούσε επίμονα να μάθει το σκοπό της άφιξης του κήρυκα από την Κόρινθο. Συγχρόνως έκοβε τα στάχυα που έβλεπε να ξεπερνούν τα άλλα και τα έριχνε κάτω, μέχρι που, κάνοντας αυτό, κατέστρεψε τα ωραιότερα και ψηλότερα στάχυα του χωραφιού…
Από τη διήγηση του κήρυκα ο Περίανδρος κατανόησε τη σημασία της πράξης του Θρασύβουλου… Από τότε έδειξε όλη του την κακία απέναντι στους πολίτες.
Ηρόδοτος, Ιστορία, 5.92
Αφού λάβετε υπόψη και το παραπάνω παράθεμα, αναλογιστείτε τι σήμαινε τότε και τι σημαίνει σήμερα η λέξη τύραννος; Γιατί;
Ιστοριοπαιχνιδίσματα, παρακαλώ!!!
Το παιχνίδι της πόλης κράτους, Elgeorgiadou123 και
Τα πολιτεύματα στην αρχαϊκή Ελλάδα κουίζ, δια χειρός Kalisperakits:
https://wordwall.net/resource/17361693
https://wordwall.net/resource/7569221
Το κουίζ της πόλης κράτους και των πολιτευμάτων από τον λεξότοιχο Tmantzioura
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_03.html
Ας γνωρίσουμε τη Σπάρτη και τον πολιτισμό της στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-03.htm
Διαδραστικές παρουσιάσεις από την κ. Α. Κομνηνού:
https://spark.adobe.com/page/gpTm7LC4z9ive/
και τον κ. Α. Μελιόπουλο για την κοινωνία και το πολίτευμα:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=746267
Ένας χάρτης ακόμη:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1
_%CE%A3%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7#/media/File:Sparta_territory.jpg
Ακολουθούμε το Δέντρο του Φωτός:
«Κοινωνική οργάνωση αρχαίας Σπάρτης»,
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8829
«Πολιτειακή οργάνωση της Σπάρτης»
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8828
Σπάρτη: Η κοινωνία και το πολίτευμα!, βίντεο από το κανάλι SchoolForAll:
Παιχνιδο-εξάσκηση!!!
Η ζωή στην αρχαία Σπάρτη από τον λεξότοιχο Kadizoal:
https://wordwall.net/resource/2122575
Η Αρχαία Σπάρτη by Athinav9
https://wordwall.net/resource/1322643
Σπάρτη: Η ζωή στην πόλη by Tzotziar
https://wordwall.net/resource/6945435
Η Σπάρτη by Akastrinaki
https://wordwall.net/resource/8372295
Ιστοριο-σκεψεδάκι: «Δουλεύει σαν είλωτας».
Τι σημαίνει η φράση αυτή που και σήμερα ακούμε να λέγεται;
Εξηγήστε το περιεχόμενό της με βάση τις γνώσεις σας.
Εμπεδώνουμε με εξάσκηση στον Ελληνικό Πολιτισμό και τον κ. Μεντεκίδη:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Sparti1.htm
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=685538
Ένα ταξίδι... πολιτευμάτων
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_04.html
Ας δούμε τις περιπέτειές τους στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-04.htm
Και τη διαδραστική παρουσίαση από την κ. Α. Κομνηνού:
https://spark.adobe.com/page/Pt2IvCQ4J6L4I/
Πνευματική εξάσκηση από τον Ελληνικό πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Athina1a.htm
Ο κ. Α. Μελιόπουλος μας έχει βιβλιαράκι θαυμαστό, με βίντεο, κουιζάκια, παρουσίαση και παιχνίδι φοβερό!
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=746737
Κριτικό σκεψεδάκι:
Τι εννοούμε σήμερα όταν λέμε ότι η κυβέρνηση πρέπει να πάρει δρακόντεια μέτρα; Μπορείτε να εξηγήσετε το νόημα ιστορικά;
Η ώρα της εμπέδωσης με Ιστοριοπαίχνιδα:
Το παλιό πολίτευμα της Αθήνας – από τους Raniatsitserake και Hisotoryd
https://wordwall.net/resource/7198813
https://wordwall.net/resource/1763092
Μια πορεία με πολύ μακρύ δρόμο...
Το βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_05.html
Ας μας δείξει τον δρόμο αυτό η παρουσίαση από την κ. Α. Κομνηνού:
https://spark.adobe.com/page/3cZffJQSMxuHY/
Μερικές ιδέες ακόμη από την κ. Ν. Τζομπανάκη
https://katoikonistoria.wordpress.com/2017/12/06/athina_politeyma2/
Ιστοριο-σκεψεδάκι με την πηγή μας:
Όταν ολοκληρώθηκαν αυτά, το πολίτευμα έγινε πολύ πιο δημοκρατικό από το αντίστοιχο του Σόλωνα. Πολλοί από τους νόμους του Σόλωνα είχαν αχρηστευθεί από το τυραννικό πολίτευμα, επειδή δεν εφαρμόζονταν. Ο Κλεισθένης, στην προσπάθειά του να ενισχύσει τη λαϊκή δύναμη, ψήφισε και τον νόμο του οστρακισμού. Ο νόμος αυτός τέθηκε σε ισχύ εξαιτίας της καχυποψίας που προκαλούσαν όλοι όσοι κατείχαν ισχυρές θέσεις. Ο Πεισίστρατος λόγου χάρη από δημοφιλής ηγέτης της και στρατηγός έγινε τύραννος.
Αριστοτέλης, Αθηναίων πολιτεία, 22. 1-3
Αφού μελετήσετε το παραπάνω κείμενο σκεφτείτε γιατί ψηφίστηκε ο νόμος του οστρακισμού.
Μαθαίνουμε παίζοντας;
Οι νόμοι του Σόλωνα από το Μandritsou1991
https://wordwall.net/resource/9844959
Oι νόμοι του Σόλωνα. O Πεισίστρατος γίνεται τύραννος, της Raniatsitserake
https://wordwall.net/resource/7238113
Ο Κλεισθένης και η πορεία προς τη δημοκρατία στην αρχαία Αθήνα δια χειρός Μandritsou1991
https://wordwall.net/resource/10006488
Εμπεδώνουμε με τον Ελληνικό πολιτισμό και τον κ. Μεντεκίδη:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Athina2a.htm
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Athina2c.htm
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=686300
Η ώρα της επανάληψης...
...στην αρχαϊκή εποχή © Νίκος Κετσετζόγλου
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/epan-arxaiki-kets.htm
...στα ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ: ΑΘΗΝΑ-ΣΠΑΡΤΗ – Raniagavani
https://wordwall.net/resource/8651375
Από την Ολυμπία μέχρι τους Δελφούς...
Το βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_06.html
Όλο το σχετικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-06.htm
Το διαδραστικό βιβλίο από τον κ. Α ΜΕλιόπουλο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=745308
Σκεψεδάκι: Με βάση το προτεινόμενο υλικό, παρουσιάστε με τη σειρά σας την ιστορία ενός ολυμπιονίκη:
http://www.fhw.gr/olympics/ancient/gr/ariston.html.
Η εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-4-6.htm
Ώρα για παιχνιδοεξάσκηση!
Oι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες από την Ιφιγένεια Σταμούλη
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_07.html
«Οι περσικοί πόλεμοι με μια ματιά», Μαθησιακά αντικείμενα, Φωτόδεντρο:
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9548
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-07.htm
Το κράτος των Περσών, διαδραστικά στον Ελληνικό Πολιτισμό:
Διαδραστική άσκηση για την ενότητα στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Persikoi2.htm
Επιλογή αποσπασμάτων από το βιβλίο Ηροδότου Ιστορίες:
Ενότητα 11: Η μάχη του Μαραθώνα:
(http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A113/349/2341,8928/
«Η μάχη του Μαραθώνα: Η περσική επέκταση στη Δύση», Εκπαιδευτικά βίντεο,
Φωτόδεντρο: http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/467
Η μάχη του Μαραθώνα, το κουίζ, by Vasoulames
https://wordwall.net/resource/2588717
άσκηση...συρσίματος:
και διαδραστικό σταυρόλεξο Ntinapalaio
https://wordwall.net/el/resource/34134781
Κριτικό σκεψεδάκι :
Με βάση όσα γνωρίζετε για τη μάχη του Μαραθώνα, επιλέξτε ποιοι από τους παρακάτω χαρακτηρισμούς μπορούν να αποδοθούν στο Μιλτιάδη, αιτιολογώντας την επιλογή σας:
άβουλος, αποφασιστικός, πειστικός, άμυαλος, φιλόδοξος, δειλός, στρατιωτική ιδιοφυία, φιλόπατρις, διορατικός.
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_08.html
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-08.htm
Βρες το ιστορικό λάθος, διαδραστικά στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Persikoi5.htm
Επιλογή αποσπασμάτων από το βιβλίο Ηροδότου Ιστορίες:
Ενότητα 13: Η μάχη των Θερμοπυλών:
(http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A113/349/2342,8931/
Η μάχη των Θερμοπυλών, το βίντεο από το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού:
Η μάχη των Θερμοπυλών, κουίζ, Tritsek73
https://wordwall.net/resource/9327677
Ηρόδοτος, Ενότητα 15: Η ναυμαχία της Σαλαμίνας:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2230/Irodotou-Istories_A-Gymnasiou_html-empl/index8_2.html
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας, το βίντεο του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών από το κανάλι του κ. Η. Φωλιά:
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας, το τηλεπαιχνίδι, Kleopatra
https://wordwall.net/resource/14392434
Ηρόδοτος, Ενότητα 15: Η μάχη των Πλαταιών. Το τέλος...:
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A113/349/2344,8937/
H μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης, το κουίζ, Dclass
https://wordwall.net/resource/1257791
και η αντιστοίχιση, Mathdiaforetika
https://wordwall.net/resource/9371165
Εμπεδώνουμε τους Περσικούς πολέμους με το κουίζ των κ. Μεντεκίδη, Mania7:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=685847
https://wordwall.net/el/resource/33245579
Κριτικό σκεψεδάκι :
Ι. O χαρακτήρας του Θεμιστοκλή (σελ. 61)
Αφού διαβάσετε την ιστορική πηγή , σε ποια συμπεράσματα καταλήγετε σχετικά με το χαρακτήρα του Θεμιστοκλή;
ΙΙ. Τώρα που ολοκληρώσατε τη μελέτη των Περσικών πολέμων, ποια προσωπικότητα που γνωρίσατε θα ξεχωρίζατε και για ποιους λόγους;
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_04_10.html
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-04-10.htm
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/10-11081765
-«Ο αρχαίος ελληνικός ναός», Μαθησιακά αντικείμενα, Φωτόδεντρο:
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8816
Ο ναός και τα μέρη του, διαδραστική άσκηση από τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Paixnidia/parthenonas/parthenonas.htm
Ο δωρικός ρυθμός, βίντεο από το κανάλι Ancient Athens 3D
Ο Ιωνικός ρυθμός, βίντεο από το κανάλι Ancient Athens 3D
Ώρα για παιχνίδι!!!
Δωρικός ή ιωνικός ρυθμός; - το παιχνίδι by Akastrinaki
https://wordwall.net/resource/10814953
Κούροι και κόρες, από το κανάλι tsoura100
Τα αγγεία αφηγούνται ιστορίες στο κανάλι G.Thanopoulos
Τα είδη των αγγείων, παίζοντας με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/AR/ar.ag/aggeia/aggeia1.htm
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/AR/ar.ag/aggeia/aggeia2.htm
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_05_01.html
Υποστηρικτικό υλικό από το Φωτόδεντρο και στον Ελληνικό Πολιτισμό:
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9513
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-05-01.htm
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/1-11349878
Διαδραστικές ασκήσεις από τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/Symmaxia-Dilou1.htm
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdkRwUHUPUuaJmfeS9qS7dya6HYnaCzfaQUNvVUdlh_hngN1A/viewform
Μαθαίνουμε αλλιώς!
Το τηλεπαιχνίδι, Eleniperis και Txan08:
https://wordwall.net/resource/16017827
https://wordwall.net/el/resource/15071935
Το κουίζ από την κ. Σ. Λίζου
https://quizizz.com/join/quiz/607bdbfb546019001bc9f316/start?studentShare=true
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_05_02.html
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-05-02.htm
Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:
https://drive.google.com/file/d/1yL8vdKKmzYqnCXMhnca6nqx5rsw5GGd_/view
Η παρουσίαση από τον κ. Α. Μελόπουλο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=731918
Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf9aiYQKRBeaJCygJrXJvCxoOVNHFOFcZ1IeLuWLgNv7lC8Rg/viewform
Μαθαίνουμε παίζοντας με την κ. Des Nikol:
https://quizizz.com/join/quiz/605d74904ea030001f622e68/start?studentShare=true
Είμαστε πανέτοιμοι και πανέτοιμες να αποδράσουμε από την Αθήνα του Περικλή;
Η περιπέτεια αρχίζει με τον κ. Δημήτρη Καμόπουλο να μας φωτίζει τον δρόμο!!!
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_05_03.html
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-05-03.htm
Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:
https://drive.google.com/file/d/1Lh_RsQaikQpmrt80s8TF2JkfTi5UWgNI/view
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/3-11536670
Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
Η άσκηση: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeIyP2nSWALRmTxdrt_n_3otLbBlxTbPLwGQL46HfED_WY6Aw/viewform
Το σταυρόλεξο: http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-e-3.html
Τα κουίζ, by Chrysoulakyparo, Mania5 και τον κ. Π. Γιατρά
https://wordwall.net/resource/14308828
https://wordwall.net/el/resource/33245719
https://quizizz.com/join/quiz/60736b88bc182b001d900f4e/start?studentShare=true
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_05_04.html
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-05-04.htm
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/4-11633158
«Εισαγωγή στην κοινωνία της κλασικής Αθήνας», Ελληνική ιστορία στο διαδίκτυο,
Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού:
http://www.fhw.gr/chronos/05/gr/society/index.html
Λέων και Μελίτη. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Αθήνα, Εκπαιδευτικά
προγράμματα, Ίδρυμα Ν.Π. Γουλανδρή-Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης:
http://www.cycladic.gr/appdata/documents/ekpaideysh_pdfs/leon%20&%20meliti_32pp.df
Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-5-4.htm
Το κουίζ από την κ. Ε. Κρητικού:
https://quizizz.com/join/quiz/603e56372537ba001ba9aa87/start?studentShare=true
Προτεινόμενη δραστηριότητα:
Επιλέξτε έναν εκπρόσωπο της αθηναϊκής κοινωνίας της κλασικής περιόδου (π.χ. έναν μικρό Αθηναίο, μία Αθηναία δέσποινα, έναν μέτοικο, έναν Αθηναίο πολίτη που ασκεί κάποιο επάγγελμα, έναν δούλο παιδαγωγό) και προσπαθήστε να αναπαραστήσετε με βάση τις πληροφορίες των ενοτήτων και πρόσθετο υλικό από ον/την εκπαιδευτικό μία μέρα από τη ζωή του.
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_05_05.html
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-05-05.htm
Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:
https://drive.google.com/file/d/1dlddPOp-hASuzjzwLiGh99EPGUf_NrfD/view
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/5-11724228
«Εκπαίδευση», Κλασική περίοδος, Ελληνική ιστορία στο διαδίκτυο, Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: http://www.ime.gr/chronos/05/gr/culture/index_100.html
Το κουίζ για την εκπαίδευση, στον λεξότοιχο Α1026909
https://wordwall.net/resource/10761716
«Εορτές των αρχαίων Ελλήνων», Μαθησιακά αντικείμενα, Φωτόδεντρο:
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8957
Μόρφωση και γιορτές, ο αναγραμματισμός, Kadizoal
https://quizizz.com/join/quiz/603e56372537ba001ba9aa87/start?studentShare=true
Διαδραστική εξάσκηση με τον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-5-5.htm
Παίζουμε με την κ. Β. Σερδάκη και την κ. Ε.Κρητικού:
https://quizizz.com/join/quiz/6073509e769685001bf030ce/start?studentShare=true
https://quizizz.com/join/quiz/603e4c7f20b5ae001e0fee61/start?studentShare=true
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_06_01.html
-Διαδραστικός χάρτης, «Πελοποννησιακός Πόλεμος (οι συμμαχίες)», Φωτόδενδρο :
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9314
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-06-01.htm
Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:
https://drive.google.com/file/d/11uOxxSzwiiYag6SuSWkcl373f54tAgf5/view
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/1-11789691
Διαδραστικές ασκήσεις από τον Ελληνικό Πολιτισμό
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/peloponnisiakos-a.htm
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/peloponnisiakos1.htm
Θεωρία και παιχνίδι μαζί με τον κ. Α. Βαβαγιάννη:
https://quizizz.com/join/presentation/603c9b7ff4eeb9001bdea718/start?studentShare=true
Παιχνιδοεξάσκηση!!!
Το τηλεπαιχνίδι, by Skossyva
https://wordwall.net/resource/11726257
Αίτια και αφορμές: Σωστό ή λάθος; Η ταχύτητα μετράει!!! By kalisperakits
https://wordwall.net/resource/11897896
Με ποια σειρά συνέβησαν; Πόλεις-πράξεις. Κρυπτόλεξο, δια χειρός του κ. Π. Χατζησάββα
https://learningapps.org/watch?v=pwpb7yiaj21
https://learningapps.org/watch?v=pzwp7on0v21
https://learningapps.org/watch?v=pdaupbu5k21
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_06_02.html
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-06-02.htm
Οι τοποθεσίες του πολέμου, από τον κ. Π. Χατζησάββα
https://learningapps.org/watch?v=pcse5pqa521
Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:
https://drive.google.com/file/d/1Ot6Z7c3lq_HDbtnF8WjbhXiZtsqZjm1e/view
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/2-11894328
Διαδραστικές ασκήσεις από τον Ελληνικό Πολιτισμό
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/peloponnisiakos3.htm
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/peloponnisiakos5.htm
Ο Πελοποννησιακός πόλεμος – η ώρα των παιχνιδοασκήσεων!!!
Κατά σειρά από τους: Τ. Ράπτη, Α. Σπανού, Mantovro, Kalisperakits
https://quizizz.com/join/quiz/600c152cc9573a001b28c642/start?studentShare=true
https://quizizz.com/join/quiz/602d12b198a80b001c627fba/start?studentShare=true
https://wordwall.net/resource/10870189
https://wordwall.net/resource/12881935
Το κρυπτόλεξο και η κρεμάλα, από τον κ. Π. Χατζησάββα
https://learningapps.org/watch?v=p1vm18cwn21
https://learningapps.org/watch?v=p1zodymaj21
Ανοίγουμε τα κουτιά έκπληξη κ.ά, παιχνίδια των
Ιφιγένειας Σταμούλη, Annaggelakou, Antoineandreou,Elenkant
https://wordwall.net/resource/19628009
https://wordwall.net/el/resource/11869066
https://wordwall.net/el/resource/2926879
https://wordwall.net/el/resource/1339430
Ελέγχουμε τις γνώσεις μας ηια τον Πελοποννησιακό πόλεμο με το κουίζ του κ. Μεντεκίδη:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=685847
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_07_03.html
«Διαδραστικός χάρτης – χρονολόγιο της εκστρατείας του Μ. Αλεξάνδρου», Φωτόδενδρο:
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9315
Βάζουμε τα γεγονότα στη σωστή σειρά, μας ζητά ο κ. Π. Χατζησάββας
https://learningapps.org/watch?v=pxqb5sr0c21
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-07-03.htm
Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:
https://drive.google.com/file/d/1PyPmweJBxfFGx0d6kVU37e7nGuwtp0l7/view
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/3-12227644
Διαδραστική άσκηση από τον Ελληνικό Πολιτισμό
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-7-3.htm
Μαθαίνουμε παίζοντας!!!
Παίζουμε με τις περιοχές από τις οποίες πέρασε ο Μ. Αλέξανδρος; μας ρωτά η κ. Δ. Παπαζώη
https://wordwall.net/resource/11935991
Πρόσωπα και περιοχές, από τον κ. Π. Χατζησάββα
https://learningapps.org/watch?v=p3za7fegt21
Quizizz, λοιπόν! δια χειρός του κ. Γ. Τάτση
https://quizizz.com/join/quiz/6065f3694e79db001c2f8ed5/start?studentShare=true
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_07_04.html
Χρονοδιάγραμμα από την κ. Ε. Κοσμάτου
https://www.timetoast.com/timelines/2001171
Βίντεο: «Ο Μ. Αλέξανδρος στην Ινδία» (03.44 ́), Εκπαιδευτικά Βίντεο, Φωτόδεντρο:
http://photodentro.edu.gr/v/item/video/8522/510
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-07-04.htm
Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:
https://drive.google.com/file/d/1S8De8d7yqACcCXKhcKCfHirOg3Kno_l5/view
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/4-12761767
Διαδραστική άσκηση από τον Ελληνικό Πολιτισμό
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-7-4.htm
Παίζουμε;;;
Μ. Αλέξανδρος, βιογραφικά παιχνίδια, με τους κ. Β. Γιωτοπούλου και Mandritsou1991
https://wordwall.net/resource/14939021
https://wordwall.net/resource/17255640
Το κρυπτόλεξο, από τον κ. Π. Χατζησάββα
https://learningapps.org/watch?v=pxkbqcpma21
Και το Quizizz - K. Koutoula
https://quizizz.com/join/quiz/607df307c54c3c001d0439cc/start?studentShare=true
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2290/Istoria_A-Gymnasiou_html-empl/index_08_03.html
Υποστηρικτικό υλικό στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-08-03.htm
Σχεδιάγραμμα από την κ. Κ. Πόθου:
https://drive.google.com/file/d/13NN1Qz0FCnIzseWNI-AiTw0grN5DVGPF/view
Η παρουσίαση – Kvarnalis75
https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/3-18698439
Κορινθιακός ρυθμός, βίντεο, Ancient Athens 3d
Οι τρεις αρχιτεκτονικοί ρυθμοί από το κανάλι dionisosb
Κλασική Αθήνα, βίντεο από "drone", Ancient Athens 3d
Παρθενώνας, βίντεο του καναλιού Ancient Athens 3d
Η ζωφόρος του Παρθενώνα, την εξερευνούμε διαδικτυακά:
Αρχαία ελληνικά θέατρα:
http://www.diazoma.gr/200-Stuff-03-Diazoma/TheatroPedia-004.pdf
Διαδραστικές ασκήσεις στον Ελληνικό Πολιτισμό:
Κατανόησης:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/a-8-3.htm
Τα μέρη του ναού (Παρθενώνας) :
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Paixnidia/parthenonas/parthenonas.htm
Τα μέρη του θεάτρου:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/istoria/ask.Istorias/theatro-meri.htm
Το κρυπτόλεξο, η κρεμάλα, προσφορά του κ. Π. Χατζησάββα
https://learningapps.org/watch?v=pteo18xsn21
https://learningapps.org/watch?v=psbaoz57k21
Σηκώστε το γάντι και κερδίστε τον ιστοριο-μαραθώνιο
https://quizizz.com/join/quiz/6459f01a09d2ca001de8990b/start?studentShare=true
Κι ένα τηλεπαιχνίδι :
https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/04/istoria-a-gymnasiou.html
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -