Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ Γυμνασίου
Κωδικός : 2401070288
2401070288 - Υλικό μελέτης
Περιγραφή Μαθήματος

Καλώς βρεθήκαμε στη Νεοελληνική Γλώσσα, Β' Γυμνασίου!
Το βιβλίο μας :
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2298/Neoelliniki-Glossa_B-Gymnasiou_html-empl/
Η Γραμματική μας :
Γραμματικά - συντακτικά φαινόμενα που θα μας απασχολήσουν:
- παρεπόμενα του ρήματος (διαθέσεις, φωνές, εγκλίσεις και τροπικότητες, ποιόν ενέργειας, χρόνοι, αριθμοί, πρόσωπα),
- ενεργητική και παθητική σύνταξη,
- προσωπική και απρόσωπη σύνταξη,
- Μεταβατικά και αμετάβατα ρήματα - Αντικείμενο
- επιρρηματικοί προσδιορισμοί,
- αντωνυμίες,
- μετοχές
- παραθετικά επιθέτων, σύγκριση,
- τρόποι ανάπτυξης παραγράφου
- η συνοχή
- παραγωγή με αχώριστα μόρια,
- σχηματισμός λέξεων με σύνθεση,
- τα είδη των συνθέτων,
- ετυμολογικά συγγενείς λέξεις.
Το επεξεργάσιμο σχολικό βιβλίο στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Yliko%20nea.htm
Δραστηριότητες χαρωπές μας περιμένουν!
Ή απλώς στα γρήγορα, δύο τηλεπαιχίδια !
</p>
https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/04/glwssa-b-gymnasiou.html
Το διαδραστικό φυλλάδιο της επανάληψης :
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc6ofmHfbGgygs1BNTdAcUzvfTRYQMgKyFiWVFvjLTDgs1xtA/viewform
Η επανάληψη παίζοντας :
https://wordwall.net/resource/32786824
Βιντεοεπανάληψη: ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΟΡΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
Το διαδραστικό μας βίντεο:
Αξίζει; Πρέπει; Είναι απαραίτητο;
Η απάντηση σε όλα είναι ένα τρανταχτό ΝΑΙ!!!
Πατάμε εδώ κι ελπίζουμε να πειστούμε!
Το ρήμα και όσα το ακολουθούν,
μας περιμένουν να τα ανακαλύψουμε!
(ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=881011 )
Γιατί οι λέξεις έχουν δύναμη και η επιλογή τους κάνει τη διαφορά :
Ας προσπαθήσουμε να τα κάνουμε εύκολα κι απλά ;)
Καταρχάς, με την παρουσίαση του κ. Χ. Τσατσούρη:
Το αντικείμενο του ρήματος!
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=704059 )
Το διαδραστικό βίντεο:
Πατάμε τον σύνδεσμο, φωνές και διαθεσεις, φύγαμε :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1171913
Το διαδραστικό βιβλίο:
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=885435
Τηλε-παιχνιδοθεραπεία !!!
https://wordwall.net/el/resource/35169961
ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ, ΟΙ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΥΠΟΠΤΟΙ
Που οφείλουν χωρίς μεγάλη προσπάθεια να μας ομολογήσουν τη θέση και τον ρόλο τους
στη σύνθεση μιας πρότασης!
Παίρνουμε τον μεγεθυντικό μας φακό,
κι εξερευνούμε το μυστήριο εδώ!
Καθότι οι αντωνυμίες είναι ενδιαφέρουσες, πολλές και διάφορες.
Kι όπως μας πληροφορεί το ονοματάκι τους,
τις χρησιμοποιούμε αντί κάποιου ονόματος!
Εδώ θα μας τα πει η Γραμματική μας:
Κι εδώ μας περιμένει και του πουλιού το αντωνυμικό γάλα:
http://users.sch.gr/nefeli40/globalsch-autosch/iware/?D=58860bda35febc98e211d2a8ee30350e
Μα οι μετοχή, φυσικά!
Σκεψεδάκια κλίσης, ορθογραφίας, εξάσκησης μας περιμένουν εδώ!
Τα κλικ του εντοπισμού των μετοχών:
Τα καλά μας παραθετικά, θα τα διερευνήσουμε και θα τα κατανοήσουμε,
γιατί είμαστε κι εμείς υπάρξεις ευφυείς σε αυτό εδώ το σύμπαν!!!
Εδώ μας περιμένουν τα παραθετικά, για να το διαπιστώσουμε!
Κι αν αναρωτιόμαστε πού χρησιμοποιούμε τα παραθετικά,
μια απάντηση είναι π.χ. στην υπέροχη ζυγαριά της σύγκρισης!
Πατάμε εδώ και ξεκινάμε!
Η παράγραφος:
Έχει συστατικά.
Και -ω, ναι- ανάπτυξη.
Ως εκ τούτου γεννά απορίες.
Πάμε να τις επιλύσουμε πατώντας εδώ;
Με ποια... τουβλάκια αποκτούν άραγε συνοχή
οι παράγραφοι και οι προτάσεις ενός κειμένου;
Πατάμε εδώ, για να γίνουμε
κτίστες τρανοί!
Συνταγή.... συνθετικής!
1. Ψάχνουμε μέσα στο υπέροχο μυαλουδάκι μας καταρχάς για λέξεις ταιριαστές.
2. Τις βάζουμε σε ένα πολύχρωμο μπολ και τις ανακατεύουμε καλά καλά.
3. Πλάθουμε το ζυμαράκι μας κατά πώς πρέπει, προσθέτοντας κι αφαιρώντας ό,τι χρειάζεται.
4. Περιμένουμε υπομονετικά να ψηθούν τα λεξοπλάσματά μας.
4. Στήνουμε το αποτέλεσμα , κατά προτίμηση ανά είδος.
5. Πασπαλίζουμε με μπόλικη χρυσόσκονη
και κατέφτασαν οι σύνθετες λεξούλες!!!
Για πληρέστερες οδηγίες πατάμε εδώ!
Μια πολύχρωμη οικογένεια λέξεων!
Ανοίγουμε το βιβλίο μας
και παίζουμε!
Γυρίζουμε τον τροχό Edevetzi και φτιάχνουμε οικογένειες λέξεων:
https://wordwall.net/el/resource/1113940
Τέσσερις οικογένειες περιμένουν στο Mvrachati να βρούμε τα μέλη τους:
https://wordwall.net/el/resource/13804118
Ποια λέξη δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με τις άλλες; by Xrysovergi
https://wordwall.net/el/resource/12536242
Πεδίο ή παιδί; μας ρωτά ο λεξότοιχος Mandritsou1991:
https://wordwall.net/el/resource/9003422
Και μετά μας λέει: Γράφω και δείχνω τη γη! Επίλυση μυστηρίου, εδώ:
https://wordwall.net/el/resource/9003442
Έπειτα μας θέτει το ερώτημα: τι σχέση έχει το πυρ με την ημέρα και τον ήλιο;
https://wordwall.net/el/resource/9003684
Κι άλλες τέσσερις οικογένειες από τον ίδιο λεξότοιχο δώρο:
https://wordwall.net/el/resource/9003265
Πώς συντάσσω μια επιστολή; ή ένα άρθρο; με την κ. Ε. Καρούνια
Η ομιλία : επικοινωνιακό πλάιο από το Φιλόλογος Online:
Η ορθογραφία από τη θεωρία στην πράξη !
Πατάμε εδώ για βιντεάκια Γραμματικής και ορθογραφίας με το Raniaschool
και πατάμε εδώ, αν προτιμάμε να διαβάσουμε τους κανόνες στον Ελληνικό Πολιτισμό
και να διαπιστώσουμε πόσο ορθογράφοι είμαστε, με πολλές διαδραστικές ασκήσεις !
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -