Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ' Γυμνασίου
Κωδικός : 2401070286
2401070286 - Υλικό μελέτης
Περιγραφή Μαθήματος

Καλώς βρεθήκαμε στη Νεοελληνική Γλώσσα, Γ' Γυμνασίου!
Γραμματικά - συντακτικά φαινόμενα που θα παίζουμε
στα δαχτυλάκια μας πανευτυχείς:
- Παρατακτική και Υποτακτική σύνδεση προτάσεων,
- Δευτερεύουσες ονοματικές και επιρρηματικές προτάσεις,
- Ευθύς και πλάγιος λόγος,
- Συνώνυμα, αντώνυμα, ομώνυμα, παρώνυμα, υπώνυμα,
- Σχήματα λόγου,
- Σημεία στίξης.
Το σχολικό βιβλίο:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2216/Neoelliniki-Glossa_G-Gymnasiou_html-empl/
Το επεξεργάσιμο σχολικό βιβλίο στον Ελληνικό Πολιτισμό:
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Yliko%20nea.htm
Τι θυμόμαστε από την περσινή μας ύλη;;
Ας το παιγνιδοανακαλύψουμε !!!
Βιντεάκια αστραπή από τον Α. Ζυμβραγάκη:
Πώς να γράψεις καλά στην έκθεση:
Πώς να γράψεις έναν καλό πρόλογο:
Πώς να γράψεις έναν καλό επίλογο:
Και δεν ξεχνάμε ότι η συνοχή του κειμένου επιτυγχάνεται με τις περίφημες διαρθρωτικές λέξεις και φράσεις !
Ακολουθούμε τον σύνδεσμο και τις βρίσκουμε μπροστά μας οργανωμένες και με τη σειρά
χάρη στην κ. Δ. Καψάλη:
Ας ανακαλύψουμε όσα περισσότερα μπορούμε
για τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται οι νεοελληνικές προτάσεις!!!
Θεωρία, βίντεο, παιχνίδια τρία σε ένα, λοιπόν:
Ο σύνδεσμος:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=887007
Συνεχίζουμε με γεύσεις αυτήν τη φορά από
αρχαιο- και νεοελληνικές δευτερεύουσες προτάσεις !:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=751580
Ένα παιχνίδι την ημέρα, τη λησμονιά την κάνει πέρα!
quizizz από τον κ. Δ. Καρύπογλου, την κ. Ε. Σταμπούλη και την κ. Τσίτσου
για τις δευτερεύουσες προτάσεις στα ν.ε.
https://quizizz.com/join/quiz/5ea4492f6c7cf5001be6c3df/start?studentShare=true
https://quizizz.com/join/quiz/5fac3583230c00001b3c3751/start?studentShare=true
https://quizizz.com/join/quiz/5fb56a3063d866001bde6fdb/start?studentShare=true
Ο λόγος έχει πολλές και διάφορες όψεις!
Τι θα λέγατε να επικεντρωθούμε σε δύο από αυτές;
Στον ευθύ και τον πλάγιο λόγο!
και οι απορίες μας περίπατο θα πάνε!
Πολυσημία των λέξεων; ιδού η εξήγηση:
http://users.sch.gr/nefeli40/globalsch-autosch/iware/?D=d7c460764c6297ece4c9f1384d05dc58
Συνώνυμα, αντώνυμα, ομώνυμα, παρώνυμα, υπώνυμα...
όλα σχετίζονται με το όνομα, εξού και τα επώνυμα!
Πατάμε τα συν της εικόνας
και λίγη ακόμη γνώση θα αποτυπωθεί στη μνήμη μας στη στιγμή!
( Ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1004125 )
Ποια σχήματα λόγου μπορεί να συναντήσουμε στα κείμενά μας;
Ξεχωρίζουμε την κυριολεξία από τη μεταφορά;
Παίρνουμε χαρτί και μολύβι
και φύγαμε για τη μελέτη μας
Η στίξη... τα σημεία της...
Μα είναι αλήθεια τόσα πολλά;
Πάμε να τα εξερευνήσουμε
με θεωρία, βίντεο παιχνίδια,
ακολουθώντας αυτήν εδώ την πορεία !
Πώς συντάσσω μια επιστολή; ή ένα άρθρο; με την κ. Ε. Καρούνια
Η ομιλία : επικοινωνιακό πλάιο από το Φιλόλογος Online:
Η ορθογραφία από τη θεωρία στην πράξη !
Πατάμε εδώ για βιντεάκια Γραμματικής και ορθογραφίας με το Raniaschool
και πατάμε εδώ, αν προτιμάμε να διαβάσουμε τους κανόνες στον Ελληνικό Πολιτισμό
και να διαπιστώσουμε πόσο ορθογράφοι είμαστε, με πολλές διαδραστικές ασκήσεις !
... δύο λεπτών !
https://blogs.sch.gr/mtsaousid/2022/01/16/ratsismos-kai-kathimerinotita/
Το πείραμα του ρατσισμού
Ενότητα 1η, Η Ελλάδα στον κόσμο
η: 250 - 300 λέξεις)
Ενότητα 2η, Γλώσσα, γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου
Ενότητα 3η, Είμαστε όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι
Ενότητα 4η, Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες
Το παιγνίδι της Ευρώπης :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=736417
Ενότητα 5η, Ειρήνη - Πόλεμος
Προτεινόμενο υλικό:
https://ekthesi.tumblr.com/polemos
Να υποθέσετε ότι έχετε ακούσει τη συνέντευξη της κ. Πιπίνη (Κείμενο 2) στο ραδιόφωνο ή ότι έχετε διαβάσει πρόσφατα το βιβλίο της «Μελάκ, Μόνος». https://eclass01.sch.gr/modules/document/file.php/2401070286/%CE%A6%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BF%205%CE%B7%CF%82%20%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1%CF%82%2C%20%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1%2C%20%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82.pdf
Με αφορμή το περιεχόμενο της συνέντευξης ή το βιβλίο της κ. Πιπίνη, να γράψετε ένα άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου, όπου να παρουσιάζετε δύο (2) συνέπειες που επιφέρει ο πόλεμος στα παιδιά και να εξηγείτε με ποιους δύο (2) τρόπους το σχολείο μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη της ειρήνης. (Έκτασ
...η επανάληψη!!!
Πολλά καλούδια μας περιμένουν στους σύνδεσμους που μας προσμένουν,
αρκεί να πειραματιστούμε κι αυτήν τη διεύθυνση να ακολουθούμε:
http://users.sch.gr/nefeli40/globalsch-autosch/iware/?D=0886f2bdb5eeda1d43dcb6d6b049adac
Ή απλώς στα γρήγορα, δυο τηλεπαιχνίδια !!!
https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/04/glwssa-g-gymnasiou.html
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -