Μάθημα : Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Α΄ Γυμνασίου
Κωδικός : 2401070276
2401070276 - Υλικό μελέτης
Περιγραφή Μαθήματος

Καλώς βρεθήκαμε στον μαγικό κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών! Φέτος θα γνωρίσουμε μεταξύ άλλων:
- Την α' και τη β' κλίση των ουσιαστικών
- Τα δευτερόκλιτα επίθετα
- Τη δεικτική και την προσωπική αντωνυμία και το υπέροχο τανγκό της
- Την οριστική έγκλιση των βαρύτονων ρημάτων στην ενεργητική φωνή
- Το απαρέμφατο και τη μετοχή
- Τα είδη των προτάσεων και τους όρους τους
- Ενδιαφέροντα κείμενα της αρχαιότητας
- Θα κάνουμε ένα ταξίδι στον κόσμο των λέξεων που απορρέουν από τα κείμενα αυτά
Βιβλίο Αρχαίων Α΄Γυμνασίου:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2244/Archaia-Elliniki-Glossa_A-Gymnasiou_html-empl/
Βιβλίο Γραμματικής:
Βιβλίο Συντακτικού:
Λεξικό Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας:
Βιντεοπαρουσιάσεις των ενοτήτων και υλικό γαι την επεξεργασία των αντίστοιχων κειμένων θα βρείτε εδώ:
https://blogs.sch.gr/nefeli40/2021/04/21/oi-enotites/
Παρουσιάσεις και φύλλα εργασίας:
Καλή μας πλοήγηση στον καταπληκτικό κόσμο της γνώσης!
Με ένα τηλεπαιχνίδι !!!
και ένα κουίζ :
https://e-didaskalia.blogspot.com/2018/03/arxaia-a-gymnasiou-test.html
Θέλουμε να επαναλάβουμε τα φαινόμενα της γραμματικής και του συντακτικού;
Μας έχει ο κ. Χρήστος Τσατσούρης μια παρουσίαση του κουτιού!
Το ταξίδι των λέξεων, η απαρχή!
Ας ρίξουμε μια ματιά πρώτα στο σχολικό μας βιβλίο:
Το ταξίδι της γλώσσας μας με την κ. Φλώρα Βγόντζα:
Ανοίξτε αυτήν την ενότητα, για να μας αποκαλυφθούν !
Το σχολικό μας βιβλίο:
Ξεκινάμε με τους φθόγγους που έχουν, άμα θέλουμε, δυνατή φωνούλα: τα φωνήεντα!
Θυμόμαστε ότι τα φωνήεντα έχουν χρόνους. Τι σημαίνει αυτό;
κατά την αρχαιότητα, όταν τα πρόφεραν, τα φωνήεντα αυτά είχαν συγκεκριμένη διάρκεια.
Διαδραστικό βιντεάκι σχετικό από την κ. Κ. Σάιτ:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1191967
Εμπρός, για τη διαπίστωση της γνώσης:
Ο σύνδεσμος του κουίζ:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=681554
Συνεχίζουμε τώρα με τους φθόγγους που δεν έχουν και τόσο δυνατή φωνούλα,
καθώς πόσο να φωνάξεις πια με τα σύμφωνα, π.χ. με το κ ή φ;
Ας αναζητήσουμε το σχετικό πινακάκι στο σχολικό βιβλίο μας
Ας δούμε και την εξήγηση του πίνακα διαδραστικά από την κ. Κ. Σάιτ:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1191934
Και το κουιζάκι μας, για να δούμε αν τα εμπεδώσαμε:
(ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=799864 )
Τα πνεύματα: η ταινία:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1191925
Ο τονισμός: η παρουσίαση:
( σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=800826 )
Εμπεδώνουμε με το διαδραστικό βίντεο της κ. Κ. Σάιτ:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1191973
Τα μέρη του λόγου!
Θέλουμε να μάθουμε τα μέρη του λόγου στα αρχαία
και να διαπιστώσουμε αν είναι ίδια με τα νέα ελληνικά ;
Πατάμε ... εδώ
κι ανακαλύπτουμε τους κρυμμένους θησαυρούς τους!
Είχαν, άραγε, και οι Αρχαίοι άρθρο;
Πόσους αριθμούς και πόσες πτώσεις έχει;
Μοιάζει καθόλου με τα νέα ελληνικά;
Ξεκινάμε με διαδραστικό βίντεο από την κ. Κ. Σάιτ:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1070708
Για περισσότερο υλικό ακολουθούμε τον σύνδεσμο... εδώ
και θα γίνουμε... σοφότεροι/ες !!!
Ώρα για παιχνιδοεξάσκηση με τον λεξότοιχο του Vasileioschalas!
https://wordwall.net/resource/6798091
Η β΄κλίση των ουσιαστικών
Ποια πολύτιμα μυστικά να κρύβει άραγε;
Ας τα ανακαλύψουμε σε μία παρουσίαση:
Από ένα διαδραστικό βίντεο της κ. Κ. Σάιτ για κάθε γένος χωριστά:
Τα αρσενικά : https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1089257
Τα θηλυκά :https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1089530
Τα ουδέτερα : https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1089539
Τέλος, ένα διαδραστικό βίντεο από τον Ελληνικό Πολιτισμό
για να δούμε τι συγκρατήσαμε:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1066238
Η α' κλίση περιμένει υπομονετικά να την εξερευνήσουμε!!!
Ας της κάνουμε τη χάρη, ακολουθώντας τα βήματα αυτού του ηλεκτρονικού βιβλίου:
( ο σύνδεσμος: https://read.bookcreator.com/tpU8jtXf3QTBqkHMxxvoZT4kkKn2/5Lgup8_yQauIx8TmQWxp-w )
Αντ΄αυτού παρακολουθούμε τα διαδραστικά μας βίντεο με την κ. Κ. Σάιτ :
Τα αρσενικά : https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1117796
Τα θηλυκά : https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1117799
και παίζουμε ;
Το παιχνίδι της α΄ κλίσης με την Ε. Κούση:
https://wordwall.net/resource/33703166
Και το κουίζ μας με τον κ. Ανδρέα Γαλανό:
https://quizizz.com/join/quiz/5ea74c13cc7e78001b0a0ec1/start?studentShare=true
Πώς κλίνεται η αντωνυμία που μας "δείχνει" τον κόσμο;
Μοιάζει με τα δευτερόκλιτα επίθετα που δίνουν χρώμα στον κόσμο αυτό;
Ακολουθούμε τα μυστηριώδη μονοπάτια:
για την αντωνυμία...εδώ
ή το διαδραστικό βίντεο :
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1150468
και για τα επίθετα...εδώ
ή άλλο ένα διαδραστικό βιντεάκι:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1151377
Παιχνιδοθεραπεία με την Ε. Κούση!
https://wordwall.net/resource/33765658
Η ανακεφαλαίωση :
Πάμε να χορέψουμε ένα τανγκό;
Το τανγκό της προσωπικής αντωνυμίας;
Η αίθουσα χορού άνοιξε με διαδραστικό βιντεάκι:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1150063
και για περισσότερα μας περιμένει να εισέλθουμε εδώ!
Παιχνιδοθεραπεία με την κ. Ε. Κούση :
Η παρουσίαση:
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=803787 )
ή το διαδραστικό βιντεάκι μας για τα φωνηεντόληκτα:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1117235
και για τα αφωνόληκτα και τον μέλλοντά τους:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1122676
Παιχνιδοθεραπεία !!!
Ενεστώτας ή μέλλοντας;
Ώρα για μελλοντικό... σύρσιμο !
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1188523
Κάτω - κάτω, μας περιμένουν ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ενεστώτα του εἰμί και το φυλλάδιό μας:
Η παρουσίασή μας:
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=804682 )
Τα διαδραστικά βιντεάκια μας με την κ. Κ. Σάιτ για την αύξηση:
και γαι τον σχηματισμό της οριστικής παρατατικού και αορίστου:
Οι σύνδεσμοι των βίντεο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1157488
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1157094
Ένα ζωντανό φυλλάδιο VKontelli μας περιμένει να το συμπληρώσουμε να πατήσουμε Finish!! και μετά Check my answers, για να δούμε το αποτέλεσμά μας:
https://www.liveworksheets.com/vl1725771lj
Η παρουσίαση:
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=742806 )
Παίρνουμε θέση να δοκιμάσουμε τις γνώσεις μας με διαδραστικά βίντεο της κ. Κ Σάιτ
Ιδού, ο αναδιπλασιασμός;
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1162394
Κατά πόδας κι ο παρακείμενος με τον υπερσυντέλικο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1162300
Παιχνιδοθεραπεία με την κ Κ. Σάιτ για τον παρακείμενο και τον υπερσυντέλικο !
https://quizizz.com/join/quiz/6280a041fe08f3001f481ae6/start
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=746051
Είχαν άραγε και στην αρχαιότητα απαρέμφατα και μετοχές;
Είχαν κι εκείνα φωνές και χρόνους;
Εμ, απ' όλα είχαν οι Αρχαίοι Έλληνες
Ας πατήσουμε εδώ πρώτα...
κι έπειτα εδώ, και η αρχαία γνώση θα γίνει δική μας!!!
Προτάσεις, είδη, όροι, όλα εδώ, στα πόδια σας:
Η παρουσίαση:
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=768289 )
Διαδραστικό βίντεο για τα είδη των προτάσεων:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1189963
Όλη η επανάληψη των ρημάτων μας σε μια διαδραστική εικόνα της κ. Μ. Τρανού!
Για την επεξεργασία των ενοτήτων μας μπορούμε να μελετήσουμε το ακόλουθο υλικό:
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -