Μάθημα : Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Γ΄ Γυμνασίου
Κωδικός : 2401070179
2401070179 - Υλικό μελέτης
Περιγραφή Μαθήματος

Το ταξίδι στον κόσμο των αρχαίων ελληνικών συνεχίζεται για τρίτη χρονιά!!!
Φέτος θα κατακτήσουμε μεταξύ άλλων:
- κάποια ουσιαστικά και μερικές αντωνυμίες ακόμη
- τους παθητικούς χρόνους των ρημάτων και την παθητική σύνταξη
- τα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων
- τον αόριστο β΄
- μια νέα έγκλιση, την ευκτική
-
Τα είδη του μορίου ἄν
- τον τρόπο σύνδεσης των προτάσεων
- τις δευτερεύουσες προτάσεις, αρχικά παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές με τα νέα ελληνικά
- τις δευτερεύουσες προτάσεις αναλυτικά
- ενδιαφέροντα κείμενα και τα λεξιλογικά τους στοιχεία (βλ. εδώ: https://blogs.sch.gr/nefeli40/2021/06/22/enotites-arch-g-gymn/ )
Βιβλίο Αρχαίων Β΄Γυμνασίου:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2234/Archaia-Elliniki-Glossa_B-Gymnasiou_html-empl/
Βιβλίο Αρχαίων Γ΄ Γυμνασίου:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2238/Archaia-Elliniki-Glossa_G-Gymnasiou_html-empl/
Βιβλίο Γραμματικής:
Βιβλίο Συντακτικού:
Λεξικό Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας:
Αναλυτική κλίση ρημάτων της αρχαίας ελληνικής
-
Αρχαία ελληνικά από πρωτότυπο για τη Γ΄Γυμνασίου
Περιεχόμενο μαθήματος: Οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν διαφορετικά κείμενα της αττικής διαλέκτου, κυρίως της κλασικής εποχής αλλά και μεταγενέστερα. Θα ασχοληθούν με ποικίλα γραμματικά, συντακτικά και λεξιλογικά φαινόμενα, πάντα σε σύγκριση με αντίστοιχα φαινόμενα στα ν.ε..
Μαθησιακοί στόχοι: Η θεματολογία των κειμένων, κατά κανόνα αυτούσιων, η παρουσίαση των γλωσσικών και μορφολογικών στοιχείων, και, τέλος, η ποικιλία και η διαβάθμιση των ερωτήσεων και ασκήσεων, στοχεύουν στο να διευκολύνουν τους μαθητές / τις μαθήτριες να αντιληφθούν τη διαχρονική εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας, να κατανοήσουν τις ρίζες της γλώσσας που μιλούν και να ολοκληρώσουν την πρώτη βασική επαφή με την αρχαία ελληνική γλώσσα.
Συγγράμματα:
Σχολικό εγχειρίδιο: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2238/Archaia-Elliniki-Glossa_G-Gymnasiou_html-empl/index.html
Σχολική Γραμματική: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2340/Grammatiki-Archaias-Ellinikis_Gymnasiou-Lykeiou_html-apli/
Σχολικό Συντακτικό:http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2326/Syntaktiko-Archaias-Ellinikis-Glossas_A-B-G-Gymnasiou_html-apli/
Διδάσκουσα: Κωνσταντίνα Σάιτ
Δεν είναι απλά ταλαίπωρα αλλά μας ταλαιπωρούν κιόλας τα παραθετικά;
Για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε πατώντας εδώ!
Μπορούμε να επιλέξουμε να μελετήσουμε ό,τι θεωρούμε χρήσιμο, ένα βίντεο, μια παρουσίαση κ.λπ.
Όποτε φτάνουμε σε κάποια εξάσκηση, να έχουμε στον νου μας ότι διορθώνεται αυτόματα, οπότε θα διαπιστώσουμε αμέσως τι εμπεδώσαμε και τι χρειάζεται λίγη εξάσκηση ακόμη..
Τι θα λέγατε να γνωρίσουμε μια νέα έγκλιση, την ευκτική;
Ως γνήσια έγκλιση που σέβεται τον εαυτό της έχει
α) ενεργητική φωνή: Πάμε να την εξερευνήσουμε εδώ;
β) μέση φωνή: κι αυτήν εδώ;
Και οι δύο φωνές παρέα;έτοιμες μας τις έχει ο κ. Χρήστος Τσατσούρης.
Καλή μας μελέτη και διαδικτυακή εξάσκηση!
Να κι ένας καινούριος χρόνος, ο αόριστος β'.
Δεν έχουμε και τόσο καλές σχέσεις μαζί του ή δε συστηθήκαμε ακόμα;
Πατάμε εδώ και ιδού, η ευκαιρία μας!
Βίντεο, ασκήσεις, παιχνιδοθεραπεία, όλα στα πόδια μας, για να υπηρετήσουν τη γνώση!!!
Είδαμε και πάθαμε με τους παθητικούς χρόνους;
Για να δούμε μήπως ένα βίντεο, μία παρουσίαση, κάποιοι πίνακες και αρκετή εξάσκηση με αυτόματη διόρθωση θα μας βοηθήσουν να γίνουμε οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού:
Ας πατήσουμε πάνω στα μαγικά σταυρουδάκια, για να δούμε πού θα μας οδηγήσουν:
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=685676 )
Χμμμμ... Σύνταξη ρήματος, απαρεμφάτου, μετοχής... Ας πάρουμε μια γεύση, λοιπόν:
http://users.sch.gr/nefeli40/globalsch-autosch/iware/?D=fb0f7dc3a8ffdb869254e9dd8c23f052
Τώρα, αν επιθυμείτε να θυμηθείτε λεπτομέρειες για το απαρέμφατο και τη μετοχή, πατήστε τους συνδέσμους (ξέρετε εσείς, τώρα...) :
Απαρέμφατο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=827161
Μετοχή:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=833639
Αυτό το ατιμούλικο, το ποιητικό αίτιο...
Όχι, δεν ήρθε σε αυτόν τον κόσμο, για να βασανίσει εμας! Απλά για να δηλώσει από ποιον παθαίνει κάποιος κάτι.
Για να τα δούμε όλα με την ησυχία μας ανοίγοντας αυτό εδώ το παραθύρι!
Κι αν θέλουμε να τα συγκρίνουμε όλα αυτά με τα νέα ελληνικά , να παίξουμε και παιχνίδια, δεν έχουμε παρά να ακολουθήσουμε αυτό εδώ το μονοπάτι.
Μπορεί μια τοσοδούλα λεξούλα να έχει πολλές και διαφορετικές σημασίες;
Φυσικά, μπορεί!
Δείτε το παράδειγμα του μορίου ἄν:
Οι τρόποι σύνδεσης των προτάσεων
Μην ανησυχείτε, η λογική στα νέα και τα αρχαία ελληνικά είναι ακριβώς η ίδια!
Για την ίδια γλώσσα άλλωστε μιλάμε!
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=729511 )
Και βιντεάκι διαδραστικό με την κ. Κ. Σάιτ:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1196710
Καταρχάς, ας δούμε το σχετικό βίντεο από την κ. Κ. Σάιτ:
Ας μελετήσουμε αμέσως μετά την παρουσίαση που ακολουθεί.
Στη συνέχεια, θα επιλύσουμε τη σχετική άσκηση με αυτόματη διόρθωση,
και μάλιστα, αν το επιθυμούμε, όσες φορές χρειάζεται,
για να πάρουμε ΕΙΚΟΣΙ!!!!
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=751580 )
( ο σύνδεσμος https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=783187 )
Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε όλα τα είδη των δευτερευουσών πριτάσεων !
Ας μελετήσουμε κι ας εξασκηθούμε ακολουθώντας τα βήματα αυτής της παρουσίασης:
Και ως ανταμοιβή για τη σκληρή μελέτη μας, ο λεξότοιχος του jimkark μας περιμένει για προτασοπαίχνιδα:
Θέλουμε όλη την οριστική
της ενεργητικής και της μέσης φωνής
σε μια παρουσίαση, για να κάνουμε επανάληψη;
Ο κ. Χρήστος Τσατσούρης μας την έχει ετοιμάσει:
Σειρά έχει η επανάληψη της υποτακτικής
της ενεργητικής και της μέσης φωνής
με την παρουσίαση του κ. Χρήστου Τσατσούρη!
Μη μείνει παραπονεμένη και η προστακτική
χωρίς την επανάληψή της
με τον κ. Χρήστο Τσατσούρη...
Να πάμε στο λύκειο και να τα θυμόμαστε όλα φίνα!!!
Ήρθε η ώρα να επαναλάβουμε και να εμπεδώσουμε
την ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ φωννή των ρημάτων μας!
Ξεκινάμε με τον πίνακα του αγαπημένου μας λύω:
Πατάμε τον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://users.sch.gr/nefeli40/globalsch-autosch/iware/?D=72d2c709509eb7029f47dedf3864f3c0
Παιγνιδοθεραπεία, by Dim Karal
https://player.quizalize.com/quiz/6053d7dd-a032-4206-b90d-442df6dec3c8
Και στη συνέχεια δοκιμάζουμε τις δυνάμεις μας με το κουιζάκι μας:
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=698834 )
Σειρά έχει η μέση φωνή των ρημάτων μας και το λύομαι:
http://users.sch.gr/nefeli40/globalsch-autosch/iware/?D=108dc97512631e6beec12cf129ea4d85
Κι αφού μελετήσαμε τον πίνακα, ακολουθεί το κουίζ μας:
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=720666 )
Μια εικόνα γεμάτη εκπλήξεις
με τα μυστικά της γ' κλίσης
μας περιμένει ανυπόμονα να την εξερευνήσουμε.
Πατάμε τα σταυρουδάκια,
για να αποκαλυφθούν τα πάντα,
( ο σύνδεσμος: https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=757593 )
Με ένα τηλεπαιχνίδι !!!
Αν θέλουμε να δούμε όλα τα φαινόμενα με τα οποία ασχοληθήκαμε φέτος μαζί,
η κ. Κατερίνα Προκοπίου μας έχει μια παρουσίαση εκπληκτική!
Ας την ξεφυλλίσουμε:
Επανάληψη στις εγκλίσεις της ε.φ., παρακαλώ!!!
Το κουίζ με την κ. Elisavet Kon:
https://quizizz.com/join/quiz/5ec58a73454e3b001ba353f9/start?studentShare=true
Το σταυρόλεξο δια χειρός xaido:
https://learningapps.org/view19169397
Και του εἰμί:
https://wordwall.net/el/resource/8981071
Και της μέσης φωνής, δωράκι E.S.:
https://quizizz.com/join/quiz/604ce83896b204001cc10f38/start?studentShare=true
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -