Μάθημα : ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 2401055178

2401055178  -  ΙΩΑΝΝΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ

Μάθημα

Κείμενα 

Ανάλυση- Θεωρία

Ασκήσεις- Εργασίες

  • Μαθησιακοί στόχοι

    Το βιβλίο αποτελείται από δεκατρείς ενότητες με κείμενα που αφορούν στο περιβάλλον, στα ζώα, στη λαογραφική, εθνική, θρησκευτική ζωή, στις οικογενειακές και κοινωνικές σχέσεις, στον αθλητισμό, σε παλαιότερες ή σύγχρονες μορφές ζωής.

    Στόχοι του μαθήματος: Οι μαθητές στη διάρκεια της χρονιάς θα εξασκηθούν στο: 

    • Να εντοπίζουν βασικές πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο (χώρος, χρόνος, πρόσωπα, σκηνικό, κοινωνικό πλαίσιο δράσης των ηρώων). 
    • Να παρακολουθούν τη δράση ενός ήρωα, την πιθανή εξέλιξη του χαρακτήρα του, την αλληλεξάρτησή του από το περιβάλλον. 
    • Να εντοπίζουν το πρόβλημα που κατευθύνει τη δράση των αφηγηματικών ηρώων.
    • Να παρακολουθούν τη δράση των ηρώων συγκριτικά.
    • Να κατανοούν την περιγραφή μίας εικόνας ή ενός προσώπου. 
    • Να συνδέουν το κείμενο με ιστορικές και κοινωνικές παραμέτρους αξιοποιώντας τα εισαγωγικά σημειώματα. 
    • Να απαντούν στην ερώτηση: Ποιος μιλά, ποιος είναι ο αφηγητής; 
    • Να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο συλλειτουργεί η εικόνα και ο λόγος, όπου αυτό απαιτείται.
    • Να εξοικειωθούν με βασικά στοιχεία των ποιητικών μορφών (στίχος, ρυθμός, μέτρο, ομοιοκαταληξία, ελεύθερος στίχος, κλπ).
    • Να διακρίνουν και να κατανοούν την αξιοποίηση εκφραστικών μέσων, κ.ά.
    • Να αναπτύσσουν τον προβληματισμό τους, την κριτική τους σκέψη, τη φαντασία τους και να μπορούν και οι ίδιοι να δημιουργούν δικά τους κείμενα.

    Έτσι θα καλλιεργήσουν δεξιότητες κοινωνικές και πνευματικές ( ανάγνωση, ακρόαση, έκφραση συναισθημάτων, διανοητικών και καλλιτεχνικών ερεθισμάτων,συγγραφή, κατανόηση της σύγχρονης και παλαιότερης μορφής ζωής, μελέτη του πολιτισμού και των ανθρωπίνων σχέσεων).

     

     

Ενότητες

Παρακολουθήστε το βίντεο.

Το κείμενο έχει ως θέμα τη συμμετοχή των παιδιών στην Εθνική αντίσταση.

Το κείμενο αυτό είναι απόσπασμα από το πέμπτο κεφάλαιο του πεζογραφήματος  Αναφορά στον Γκρέκο (1961),  που δημοσιεύτηκε ύστερα από τον θάνατο του Νίκου Καζαντζάκη. Πρόκειται για αυτοβιογραφικό κείμενο  και αναφέρεται στις εμπειρίες του μικρού μαθητή, συχνά επώδυνες, από την πρώτη μέρα στο δημοτικό σχολείο και από τον δάσκαλο της τετάρτης τάξης.                        

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -