Μάθημα : Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Γ' Λυκείου)
Κωδικός : 0652030166
0652030166 - ΟΛΓΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" έχει σαν γενικό σκοπό οι μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη, να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα και να μπορούν να επιλύουν απλά σχετικά προβλήματα.
Το περιεχόμενο μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη:
1. Στην ανάλυση προβλήματος και τη σχεδίαση αλγορίθμου και
2. στην υλοποίηση προγραμμάτων σε περιβάλλον γλωσσών προγραμματισμού υψηλού επιπέδου και σε αντικειμενοστραφές.
Η ανάπτυξη των προγραμμάτων γίνεται σε μια υποθετική γλώσσα προγραμματισμού, η οποία αποκαλείται ΓΛΩΣΣΑ.
1.1 Η έννοια του Προβλήματος
- Τι εννοούμε με τον όρο «πρόβλημα».
- Αναφέρετε προβλήματα διαφορετικής υφής και εμβέλειας.
- Τι είναι το πρόβλημα του έτους 2000 (millennium bug).
1.2 Κατανόηση του Προβλήματος
Συνάρτηση δύο παραγόντων:
- Σωστή διατύπωση
- Σωστή ερμηνεία
Τι εννοούμε με τους όρους «δεδομένα» , «πληροφορία» και «επεξεργασία δεδομένων»
1.3 Δομή του Προβλήματος
- Τι εννοούμε με τον όρο «δομή ενός προβλήματος»
- Με ποιους τρόπους ελαττώνεται η δυσκολία αντιμετώπισης προβλημάτων
- Με ποιους τρόπους μπορούμε να αναπαραστήσουμε την ανάλυση ενός προβλήματος
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων
- Τι περιλαμβάνει ο καθορισμός των απαιτήσεων ενός προβλήματος
- Ποια είναι τα στάδια αντιμετώπισης ενός προβλήματος
2.1 Τι είναι αλγόριθμος.
- Τι εννοούμε με τον όρο "Αλγόριθμος"
- Ποια είναι τα κριτήρια που πρέπει να ικανοποιεί κάθε αλγόριθμος.
2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων.
- Θεμελιώδης έννοια στην επιστήμη της Πληροφορικής.
- Οι σκοπιές από τις οποίες μελετά η Πληροφορική τους Αλγορίθμους [Υλικού, Γλωσσών Προγραμματισμού, Θεωρητική, Αναλυτική]
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.
- με ελεύθερο κείμενο
- με διαγραμματικές τεχνικές
- με φυσική γλώσσα
- με κωδικοποίηση
- Κάθε πρόβλημα επιλύεται με μία μόνο λύση;
- Γιατί πρέπει να γίνεται καλή ανάλυση του κάθε προβλήματος πριν από την επίλυσή του;
- Τι περιλαμβάνει η ανάλυση ενός προβλήματος σε σύγχρονο υπολογιστικό περιβάλλον;
- Σε ποιες ερωτήσεις θα πρέπει να απαντήσουμε κατά την ανάλυση ενός προβλήματος;
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
6.1 Η έννοια του προγράμματος
- Tα στάδια επίλυσης ενός προβλήματος
- Τι είναι το πρόγραμμα;
-
Ποια τα βασικά στοιχεία του;
Τελικά είναι ο υπολογιστής έξυπνη μηχανή;
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων
- Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος (τι γνωρίζετε; ποιος ο σκοπός της;)
- Τμηματικός προγραμματισμός (τι είναι; ποια τα πλεονεκτήματά του; )
- Δομημένος προγραμματισμός (ποιες οι 3 βασικές δομές του; Ποια τα πλεονεκτήματά του)
Τι γνωρίζετε για την εντολή GOTO;
6.3 Φυσικές και Τεχνητές γλώσσες
- Γιατί αναπτύχθηκαν;
-
Οι γλώσσες προγραμματισμού είναι φυσικές ή τεχνητές;
-
Από τι προσδιορίζεται μια γλώσσα; (αλφάβητο, λεξιλόγιο, γραμματική, συντακτικό)
Η σημασιολογία μιας γλώσσας.
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα
- Διαφορά γλώσσας μηχανής και γλώσσας προγραμματισμού.
- Ποιος αναλαμβάνει τη μετατροπή σε γλώσσα μηχανής και ποιες οι 2 μεγάλες κατηγορίες αυτών;
- Ποια η διαδικασία μεταγλώτισσης και σύνδεσης ενός προγράμματος;
- Ποιο πρόγραμμα ονομάζεται αντικείμενο;
- Ποιος ο ρόλος του συντάκτη και ποιος του συνδέτη-φορτωτή;
7.1 Αλφάβητο ΓΛΩΣΣΑΣ
Από τι αποτελείται;
- Γράμματα (κεφαλαία, πεζά, ελληνικού & λατινικού αλφάβητου)
- Ψηφία (0-9)
- Ειδικούς χαρακτήρες (+ - * / = () , . ' ! & ^ space)
7.2 Τύποι δεδομένων
Ακέραιος, Πραγματικός, Χαρακτήρας, Λογικός.
7.3 Σταθερές
Προκαθορισμένη τιμή που παραμένει αμετάβλητη κατα την εκτέλεση αλγορίθμου/προγράμματος.
7.4 Μεταβλητές
Γλωσσικό αντικείμενο που χρησιμοποιείται για να παραστήσει ένα στοιχείο δεδομένου. Καταχωρίζουμε τιμή συγκεκριμένου τύπου που μπορεί να αλλάξει τιμή στη διάρκεια του προγράμματος.
7.5 Αριθμητικοί τελεστές
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟΣ ΤΕΛΕΣΤΗΣ | ΠΡΑΞΗ |
+ | Πρόσθεση |
- | Αφαίρεση |
* | Πολλαπλασιασμός |
/ | Διαίρεση |
^ | Υψωση σε δύναμη |
DIV | Ακέραια Διαίρεση |
MOD | Υπόλοιπο Ακέραιας Διαίρεσης |
7.6 Συναρτήσεις
- ΗΜ(Χ) Υπολογισμός ημιτόνου, ΣΥΝ(Χ) Υπολογισμός συνημιτόνου, ΕΦ(Χ) Υπολογισμός εφαπτομένης,
- Τ_Ρ(Χ) Υπολογισμός τετραγωνικής ρίζας, ΛΟΓ(Χ) Υπολογισμός φυσικού λογαρίθμου,
- Ε(Χ) Υπολογισμός του ex, Α_Μ(Χ) Ακέραιο μέρος του Χ, Α_Τ(Χ) Απόλυτη τιμή του Χ
7.7 Αριθμητικές Εκφράσεις
- Όταν μια τιμή προκύπτει από υπολογισμό, τότε αναφερόμαστε σε εκφράσεις (expressions).
- Κάθε έκφραση παριστάνει μια συγκεκριμένη αριθμητική τιμή, η οποία βρίσκεται μετά την εκτέλεση των πράξεων.
7.8 Εντολή εκχώρησης
Απόδοση τιμής στην μεταβλητή κατά την εκτέλεση του προγράμματος.
Όνομα_μεταβλητής <- έκφραση
7.9 Εντολές Εισόδου - Εξόδου
Η εισαγωγή τιμών γίνεται μέσω του πληκτρολογίου με την εντολή εισόδου ΔΙΑΒΑΣΕ και η εμφάνιση αποτελεσμάτων στην οθόνη γίνεται με την εντολή εξόδου ΓΡΑΨΕ.
7.10 Δομή προγράμματος
Ακολουθιακή δομή εντολών (σειριακή εκτέλεση βημάτων) για την αντιμετώπιση απλών προβλημάτων.
Τα βήματα και οι ποσότητες είναι αυστηρά προσδιορισμένα, οδηγίες σαφείς και απόλυτα καθορισμένες.
ΑΡΧΗ --> Εισαγωγή --> Εκτέλεση Εντολών --> Έξοδος --> ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...-
Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2025 - 10:00 μ.μ.