Μάθημα : Πληροφορική Γ' Γυμνασίου
Κωδικός : 0651010221
0651010221 - ΑΜΑΛΙΑ ΣΤΟΥΜΠΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -
Η ενότητα αυτή επιτρέψει να δημιουργήσουμε προγράμματα για τον υπολογιστή τα οποία μας βοηθούν να μάθουμε να συνεργαζόμαστε, να αναπτύσσουμε δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, να επιμένουμε σε δύσκολες εργασίες, να βρίσκουμε ευέλικτες λύσεις σε πιο σύνθετα προβλήματα αναλύοντάς τα σε μικρότερα και να εφαμόζουμε τεχνικές ελέγχου και δίορθωσης σφαλμάτων.
Με την ολοκλήρωση της ενότητας θα είμαστε σε θέση να δημιουργούμε διαδραστικές ιστορίες και παιχνίδια που μπορούμε να μοιραστούμε με οποιονδήποτε.
Θα ξεκινήσουμε με μια εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και του προγράμματος. Θα θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα από την καθημερινή ζωή, των οποίων η λύση είναι μια ακολουθία βημάτων. Θα προβληματιστουμε για το πώς μπορούμε να να χρησιμοποιήοσυμε τον υπολογιστή ως εργαλείο επίλυσης προβλημάτων και θα διαπιστώσουμε την αναγκαιότητα μιας γλώσσας επικοινωνίας με τον υπολογιστή.
Διαβάζουμε τη θεωρία του μαθήματος
Καταπιανόμαστε με το πρόβλημα του βαρκάρη
Κατανοούμε τον κύκλο ζωής ενός προγράμματος
Ελέγχουμε τις γνώσεις μας με quiz A μέρος και Β μέρος (από τη συνάδελφο Παπαμαργαρίτη Αλεξάνδρα)
Προγραμματίζω με SCRATCH
Το Scratch είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε προγράμματα με βάση το υπόδειγμα της θεατρικής σκηνής. Έχουμε στη διάθεσή μας μια σκηνή στην οποία θα δημιουργήσουμε αντικείμενα. Τα αντικείμενα της σκηνής μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, καθώς και με εμάς που τα δημιουργούμε! Το Scratch δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων, αλληλεπιδραστικών ιστοριών κ.α.
Θα κάνουμε τα πρώτα μας βήματα, με μια εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας του Scratch.
Στη συνέχεια μέσα από μια σειρά ασκήσεων (του εκπαιδευτικού Αριστείδη Παλιούρα) θα γνωρίσουμε τις βασικές δομές του προγραμματισμού, θα έχουμε δημιουργήσει μια πληθώρα διαδραστικών εφαρμογών, ιστοριών και κινουμένων σχεδίων που θα μπορούμε να μοιραστούμε και να δημοσιεύσουμε.
- Ας κάνουμε μια γάτα να περπατάει
- Η γάτα και το ποντίκι
- Φτιάξε ένα απλό παιχνίδι
- Ας κάνουμε μια γάτα να χορεύει!
- Αγώνες αυτοκινήτου – Παιχνίδι για 2 παίκτες
- Η γάτα συζητά με το ποντίκι
- Παιχνίδι ερωτήσεων!
- Αριθμομηχανή
- Σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων
- Λαβύρινθος
- Παιχνίδι Bounce Ball
- Λίστες στο Scratch 2.0
- Ταξινόμηση Λίστας
- Παιχνίδι Κρεμάλα
- Διαδικασίες
Δημιουργήστε μια παρουσίαση στο Grafis (10-15 διαφάνειες) με θέμα:
Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΜΑΣ είναι ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ μας - Καταπολεμάμε μαζί την κλιματική αλλαγή!
Ο καθένας μπορεί να εργαστεί είτε ατομικά είτε ομαδικά, να αναλάβει ένα από τα παρακάτω υπό-θέματα και να δημιουργήσει μια παρουσίαση στο PowerPoint (10-15 διαφάνειες):
-
Αιτίες τις κλιματικής αλλαγής
-
Επιπτώσεις τις κλιματικής αλλαγής
-
Λύσεις για να σταματήσει η επιδείνωση της κλιματικής αλλαγής
Πληροφορίες πάνω στα θέματα αυτά θα βρείτε στην ιστοσελίδα: https://ec.europa.eu/clima/sites/youth/node_el
Για να εξοικειωθούμε με το περιβάλλον και τα εργαλεία του Grafis, παρακολουθούμε βίντεο με οδηγίες χρήσης της υπηρεσίας.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -