Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΕΠΠ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ 2021-2022

Κωδικός : 0651001225

0651001225  -  ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΥΝΑΒΗ

Μάθημα

Απολυτήριες εξετάσεις:

Η ύλη όπως σας έχει δοθεί : http://lyk-peir-patras.ach.sch.gr/2122/exams/exams%20yli.pdf

 Να προσέξετε:

  • το mod, div σε πράξεις,
  • τους τυπους των μεταβλητών, 
  • στοίβα, ουρά,
  • να ξέρετε να εντοπίζετε και να διορθώνετε συντακτικα, λογικά λάθη και λαθη μη σωστου τερματισμού σε πρόγραμμα,
  • αλγόριθμος ταξινόμησης με συνοδευτικό πίνακα
  • δομή επιλογής, δομή επαναληψης, τυποι μεταβλητων
  • 4ο θεμα παρόμοιο με διαγωνισμα που σας είχα βάλει, θα εχει κλήση συνάρτησης

 

 

 

Θέματα Προσομοίωσης 

 

Σειρά εξεταστέας ύλης

Ύλη 2021-2022

 

Βιβλίο ΑΕΠΠ

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2718/Pliroforiki_G-Lykeiou_html-empl/index6_1.html

.

.

.

Βιβλίο Συμπληρωματικό Υλικό

http://iep.edu.gr/images/IEP/Modules/Sj_K2_Extra_Slider/Fakeloi_Ylikou/Pliroforiki-sympliromatiko-ekpaideytiko-yliko.pdf

 

ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ

Ενότητες

 

1.Να γίνει το διάγραμμα ροής:  Β1 2020 old

Α. Αριθμητικές εκφράσεις

 

1. * Θέμα Α5, 11-09-2020, Επαν.-Ημερ.-ΝΕΟ: δίδεται μια απλή αριθμητική παράσταση με τετραγωνική ρίζα, ex και απόλυτη τιμή, για να γραφεί σε ψευδογλώσσα.

 

2. * Θέμα Α.2, 7-Σεπτ-2018, Επαν.-Ημερ.&Εσπερ.: 5 πολύ απλές αριθμητικές εκφράσεις χωρίς div, mod, αλλά η τελευταία έκφραση έχει συνάρτηση (τετραγωνική ρίζα).

 

3. * Θέμα Α5, 13-6-2015, Επαναλ-Ημερ: δίνονται 2 εκφράσεις με συναρτήσεις, χωρίς div και mod αλλά με πολλές παρενθέσεις, ζητείται να διαγραφούν οι παρενθέσεις που δεν χρειάζονται.

 

4. * Θέμα 1.Δ, 23-05-2009, Εσπερ.: Δίδονται 5 συγκρίσεις απλών αριθμητικών παραστάσεων με mod, div και συναρτήσεις και ζητείται να υπολογιστεί η τιμή τους (Αληθής ή Ψευδής).

 

5. * Θέμα 1.Δ, 4-7-2008, Επαν.-Ημερ.: 2 απλές εκφράσεις χωρίς div και mod αλλά με συναρτήσεις για μετατροπή σε ψευδογλώσσα.

 

6. * Θέμα 1.Γ, 5-7-2007, Επαν.-Εσπερ.: 2 απλές εκφράσεις χωρίς div και mod αλλά με x1, x2, x3 για μετατροπή σε ψευδογλώσσα.

 

7. * Θέμα 1.Δ, 4-6-2005: Δίνονται δυο απλές αριθμητικές εκφράσεις (με συνάρτηση), να γραφούν σε ψευδογλώσσα.

 

Β. Λογικές εκφράσεις

 

1. * Θέμα Α3, 11-09-2020, Ημερ.-Εσπερ., ΝΕΟ, Επαναλ.: δίδεται (πολύ καλή) σύνθετη λογική έκφραση με ΟΧΙ, Ή, ΚΑΙ, div, mod και ζητείται να υπολογιστεί σταδιακά η τιμή της.

 

2. * Θέμα Α4, 15-6-2016, Ημερήσια, ΠΑΛΑΙΟ, Επαναλ.: δίδεται πίνακας αληθείας με κενά, για 2 λογικές εκφράσεις με ΟΧΙ, ΚΑΙ, Ή και παρενθέσεις και ζητείται να συμπληρωθούν τα κενά.

 

3. * Θέμα Α3, 6-6-2014, Εσπερινά: να υπολογιστεί σταδιακά η τιμή λογικής έκφρασης με mod, συγκρίσεις αλφαριθμητικών, ΚΑΙ, Ή, ΟΧΙ.

 

4. * Θέμα Α5.β, 14-6-2013, Ημερ, Επαναλ.: δίδεται λογική έκφραση με πολλά ΟΧΙ, ΚΑΙ, Ή και ζητείται η τιμή της.

 

5. * Θέμα Α3, 22-5-2010, Εσπερ: μετατροπή 5 προτάσεων από ελεύθερο κείμενο σε σύνθετες λογικές εκφράσεις.

 

6. * Θέμα 1.Δ, 7-7-2008, Εσπερ, Επαναλ.: ζητείται ο πίνακας τιμών για απλό τμήμα αλγορίθμου με 2 λογικές εκφράσεις και πολλούς τελεστές.

 

7. * Θέμα 2.Β, 4-7-2008, Επαν-Ημερ: συμπλήρωση πίνακα αλήθειας για 2 λογικές εκφράσεις.

 

8. * Θέμα 1.Β, 10-6-2005, Εσπερινά: Να βρεθεί η τιμή 3 πολύ απλών λογικών εκφράσεων με 1 τελεστή και 1 λογική έκφρασης με 2 τελεστές.

 

9. * Θέμα 1.Γ, 1-6-2004: να υπολογιστεί η τιμή 4 λογικών εκφράσεων.

Να γράψετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ και διάγραμμα ροής, που να διαβάζει δύο αριθμούς, ο ένας θα είναι το ποσοστό του διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) και ο άλλος το ποσοστό του διοξειδίου του Αζώτου (ΝΟ2) στην ατμόσφαιρα. Κατόπιν να εμφανίζει ότι η ατμόσφαιρα είναι «καθαρή» όταν το CO2 είναι κάτω από 35% και «μολυσμένη» στην αντίθετη περίπτωση. Κατόπιν να εμφανίζει ότι είναι «διαυγής» αν το ΝΟ2 είναι κάτω από 17% και «θολή» στην αντίθετη περίπτωση. Να γίνει ο πίνακας τιμών για CO2=37% και ΝΟ2=11%.

 (ΣΕΙΡΙΑΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ)

ΘΕΜΑ Γ

Να γίνει πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο από ένα πίνακα ακεραίων 20 στοιχείων να μας πληροφορεί αν  ένας δοθέντας ακέραιος υπάρχει τουλάχιστον 3 φορές στον πίνακα των ακεραίων και επιπλέον να εμφανίζει τη θέση στην οποία βρίσκεται την τρίτη φορά.  Να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα αν το στοιχείο δεν υπάρχει τουλάχιστον 3 φορές.

Το πρόγραμμα :

  1. Να περιέχει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων,
  2. Θα διαβάζει τους 20 αριθμούς και θα τους τοποθετεί σε πίνακα
  3. Θα διαβάζει τον ακέραιο που θα αναζητήσει στον πίνακα.
  4. Να γίνει η δοκιμή του στο περιβάλλον της γλωσσομάθειας

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΓΛΩΣΣΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΜΑΓ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, Α[20], ΠΛ, ΘΕΣΗ, ΚΕΥ
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
    ΓΡΑΨΕ  'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ', Ι, ' ΑΚΕΡΑΙΟ'
    ΔΙΑΒΑΣΕ Α[Ι]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΡΑΨΕ  'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΠΡΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ'
  ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΕΥ
  ΠΛ <-- 0
  Ι <-- 1
  ΟΣΟ Ι<=20 ΚΑΙ ΠΛ < 3 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ Α[Ι]=ΚΕΥ ΤΟΤΕ
      ΠΛ <-- ΠΛ + 1
      ΘΕΣΗ <-- Ι
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    Ι <-- Ι+1
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ ΠΛ=3 ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ', ΚΕΥ,' ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3 ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ', ΘΕΣΗ
  ΑΛΛΙΩΣ
    ΓΡΑΨΕ 'Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ', ΚΕΥ, ' ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 3 ΦΟΡΕΣ'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
                  
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

1. 0

2.

3.

4.

5,

6,

7.

8.

9.

10.

Ο μεταγλωττιστής εντοπίζει τα λογικά λάθη. ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ

Τι ονομάζεται αντικείμενο πρόγραμμα; ΣΕΛ 121

Ο μεταγλωττιστής διαβάζει μία προς μία τις εντολές του αρχικού προγράμματος και για κάθε μία εκτελεί αμέσως μία ισοδύναμη ακολουθία εντολών μηχανής. ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ

Τα συντακτικά λάθη εντοπίζονται στη φάση της μεταγλώττισης ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ

Η δημιουργία του εκτελέσιμου προγράμματος γίνεται μόνο στην περίπτωση που το αρχικό πρόγραμμα δεν περιέχει λογικά λάθη. ΣΩΣΤΟ ΛΑΘΟΣ

Να γίνει πρόγραμμα το οποίο να

1. διαβάζει 10 ακέραιους οι οποίοι δίνονται με αυξουσα σειρά και τους τοποθετει σε πίνακα Π

2. διαβαζει έναν ακεραιο key

3. αναζητεί με τη μέθοδο της δυαδικής αναζήτησης αν υπάρχει στο πίνακα π σε ποια θέση

4. αν υπαρχει μας εμφανίζει τη θέση του στον πίνακα, αν δεν υπάρχει εμφανίζει το μήνυμα ότι δεν υπάρχει.

Απάντηση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  δα
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: αρχη_ , τελος, μεση, π[10], κευ, Ι , θεση
  ΛΟΓΙΚΕΣ: βρεθηκε
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10
    ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ', Ι, 'ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΠΊΝΑΚΑ'
    ΔΙΑΒΑΣΕ π[Ι]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  αρχη_ <-- 1
  τελος <-- 10
  βρεθηκε <-- ΨΕΥΔΗΣ
  ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΠΟΥ ΖΗΤΑΣ'
  ΔΙΑΒΑΣΕ κευ
  ΟΣΟ αρχη_ <= τελος  ΚΑΙ βρεθηκε = ΨΕΥΔΗΣ  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    μεση <-- (αρχή_ +τελος) DIV 2
    ΑΝ π[μεση] = κευ ΤΟΤΕ
      βρεθηκε <-- ΑΛΗΘΗΣ
      θεση <-- μεση
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΑΝ π[μεση] < κευ ΤΟΤΕ
          αρχη_ <-- μεση +1
      ΑΛΛΙΩΣ
          τελος <-- μεση - 1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΑΝ βρεθηκε = ΑΛΗΘΗΣ  ΤΟΤΕ
     ΓΡΑΨΕ 'βρεθηκε στην ' , θεση
  ΑΛΛΙΩΣ
     ΓΡΑΨΕ 'ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ'
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

σελ 13

http://iep.edu.gr/images/IEP/Modules/Sj_K2_Extra_Slider/Fakeloi_Ylikou/Pliroforiki-sympliromatiko-ekpaideytiko-yliko.pdf

 

Όροι:

Τελευταίο Μέσα, Πρώτο Έξω ή LIFO (=Last In First Out).

Οι κύριες λειτουργίες σε μια στοίβα είναι δύο:
    1. Η ώθηση (push) στοιχείου στην κορυφή της στοίβας.
       Στη διαδικασία της ώθησης ελέγχουμε αν η στοίβα είναι γεμάτη.
       Στην περίπτωση που προσπαθήσουμε να «προσθέσουμε» ένα στοιχείο σε μια ήδη γεμάτη
       στοίβα, έχουμε υπερχείλιση (overflow) της στοίβας.
   2. Η απώθηση (pop) στοιχείου από τη στοίβα.
       Στη διαδικασία της απώθησης ελέγχουμε αν υπάρχει ένα τουλάχιστον στοιχείο στη στοίβα.
       Στην περίπτωση που προσπαθήσουμε να «αφαιρέσουμε» ένα στοιχείο από μία κενή στοίβα, έχουμε                   υποχείλιση (underflow) της στοίβας.

 

Υλοποίηση στοίβας με χρήση μονοδιάστατου πίνακα

   • Χρησιμοποιούμε μια βοηθητική μεταβλητή (top), που δείχνει το στοιχείο που τοποθετήθηκε τελευταίο στην        κορυφή της στοίβας.
   • Η ώθηση ενός νέου στοιχείου στη στοίβα (εισαγωγή στοιχείου στον
      πίνακα) γίνεται πάντα στην κορυφή της. Συγκεκριμένα, η μεταβλητή top
      αυξάνεται κατά ένα:
              top <-- top+1
      και στη συνέχεια γίνεται η ώθηση του στοιχείου.
   • Η απώθηση ενός στοιχείου από τη στοίβα (εξαγωγή από τον πίνακα)
      γίνεται πάντα από την κορυφή της στοίβας. Συγκεκριμένα, εξάγεται το
     στοιχείο που δείχνει η μεταβλητή top και στη συνέχεια η μεταβλητή top
     μειώνεται κατά ένα:
              top <-- top-1στοιβα

Η στοίβα είναι κενή όταν top = 0

Όταν προσπαθώ να αφαιρέσω στοιχείο από τη στοιβα που είναι κενή έχω υποχείλιση της στοίβας (underflow)

 

Η στοίβα είναι γεμάτη όταν top = v

Όταν προσπαθώ να προσθέσω στοιχείο στη στοίβα που είναι γεμάτη έχω υπερχείλιση της στοίβας (overflow)

 

http://www.algorithmos.gr/uploads/9/4/7/2/9472953/%CE%91%CE%95%CE%A0%CE%A0-2017.pdf

ΘΕΜΑ Γ
Στο πλαίσιο ενός τοπικού σχολικού πρωταθλήματος βόλεϊ συμμετέχουν 5
σχολεία, αριθμημένα από το 1 έως το 5. Κάθε σχολείο παίζει μία φορά με όλα
τα υπόλοιπα. Άρα θα πραγματοποιηθούν συνολικά 10 αγώνες. Νικητής ενός
αγώνα είναι το σχολείο που έχει κερδίσει 3 σετ. Ο νικητής παίρνει 2 βαθμούς
και ο ηττημένος 1 βαθμό.
Κάθε αγώνας προσδιορίζεται από τα σχολεία που παίζουν μεταξύ τους και το
αποτέλεσμα του αγώνα σε σετ.

Για παράδειγμα, η σειρά των στοιχείων: 4, 5, 1, 3
σημαίνει ότι το σχολείο 4 έπαιξε με το σχολείο 5 και έχασε τον αγώνα με 1 σετ υπέρ και 3 κατά.

Αυτό αντίστοιχα σημαίνει ότι το σχολείο 5 κέρδισε τον αγώνα με το σχολείο 4 με 3 σετ υπέρ και 1 σετ κατά.


Τα δεδομένα των αγώνων αποθηκεύονται σε έναν δισδιάστατο πίνακα Α[5,3],
όπου κάθε γραμμή αντιστοιχεί σε ένα σχολείο. Η τελική μορφή του πίνακα Α θα
περιέχει για κάθε σχολείο,

στην πρώτη (1η) στήλη τη βαθμολογία του (το άθροισμα των βαθμών του),

στη δεύτερη (2η) το άθροισμα των σετ υπέρ και

στην τρίτη (3η) το άθροισμα των σετ κατά, από όλους τους αγώνες.

Να κατασκευάσετε πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ το οποίο:
Γ1. α) Να περιλαμβάνει κατάλληλο τμήμα δηλώσεων. (μονάδες 2)
β) Να διαβάζει τα ονόματα των 5 σχολείων και να τα καταχωρίζει στον
πίνακα ΟΝ [5]. Η σειρά των σχολείων καθορίζει την αρίθμησή τους (1
έως 5). (μονάδες 2)
γ) Να αρχικοποιεί τον πίνακα Α[5,3]. (μονάδες 2)
Μονάδες 6
Γ2. Να διαβάζει για κάθε αγώνα τη σειρά των 4 στοιχείων που τον
προσδιορίζουν και να ενημερώνει τον πίνακα Α και για τα δύο σχολεία
όπως περιγράφεται παραπάνω.
Μονάδες 6
Γ3. Να κατατάσσει τα σχολεία σε φθίνουσα σειρά ανάλογα με τη βαθμολογία
τους και σε περίπτωση ισοβαθμίας να προηγείται το σχολείο με τα
περισσότερα σετ υπέρ.
Μονάδες 6
Γ4. Να εμφανίζει τα ονόματα των σχολείων, τη βαθμολογία τους, το
άθροισμα των σετ υπέρ και το άθροισμα των σετ κατά, με βάση τη σειρά
κατάταξής τους.
Μονάδες 2
Σημείωση: Θεωρείστε ότι δεν υπάρχει περίπτωση δύο σχολεία να έχουν και την
ίδια βαθμολογία και τον ίδιο αριθμό σετ υπέρ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TEST
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: I,Κ , Α[5,3] ,ΓΗΠΕΔ, ΦΙΛΟΞ, ΣΕΤΥΠΕΡ, ΣΕΤΚΑΤΑ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ : ΟΝ[5],

ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ',Ι,'ΣΧΟΛΕΙΟΥ'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[Ι]
ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
Α[Ι,Κ]<--0
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΙΑ Ι 1 ΜΕΧΡΙ 10
ΓΡΑΨΕ ' ΔΩΣΕ ΤΗ ΓΗΠΕΔΟΥΧΟ ΚΑΙ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΣΕΤ'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΗΠΕΔ, ΦΙΛΟΞ, ΣΕΤΥΠΕΡ, ΣΕΤΚΑΤΑ
ΑΝ ΣΕΤΥΠΕΡ>ΣΕΤΚΑΤΑ ΤΟΤΕ
Α[ΓΗΠΕΔ,1]<-- Α[ΓΗΠΕΔ,1]+2
Α[ΦΙΛΟΞ,1]<-- Α[ΦΙΛΟΞ,1]+1
ΑΛΛΙΩΣ
Α[ΓΗΠΕΔ,1]<-- Α[ΓΗΠΕΔ,1]+1
Α[ΦΙΛΟΞ,1]<-- Α[ΦΙΛΟΞ,1]+2
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Α[ΓΗΠΕΔ,2]<-- Α[ΓΗΠΕΔ,2] + ΣΕΤΥΠΕΡ
Α[ΑΗΠΕΔ,3]<-- Α[ΓΗΠΕΔ,3] + ΣΕΤΚΑΤΑ
Α[ΦΙΛΟΞ,2]<-- Α[ΦΙΛΟΞ,2] + ΣΕΤΚΑΤΑ
Α[ΦΙΛΟΞ,3]<-- Α[ΦΙΛΟΞ,3] + ΣΕΤΥΠΕΡ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

 

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα σε pdf: covid.pdf

Το πρόγραμμα σε γλωσσομάθεια: covid.psc

Το τεστ προγραμμα με μικρότερους πίνακες (5 περιοχές 10 δείγματα) σε pdf :covidtest.pdf

Το τεστ προγραμμα με μικρότερους πίνακες (5 περιοχές 10 δείγματα):covidtest.psc

Εικόνα με τις τιμές του προγράμματος όταν το τρέχουμε: 

Οι πίνακες σε excel : covid.xlsx

Το πρόγραμμα σε pdf: ΠΣΔΙΝΤΕΡΝΕΤ.pdf

Το πρόγραμμα σε γλωσσομάθεια: ΠΣΔΙΝΤΕΡΝΕΤ.psc

Εικόνα με τις τιμές του προγράμματος όταν το τρέχουμε: times.png

Οι πίνακες σε excel : ΠΣΔΙΝΤΕΡΝΕΤ.xlsx

1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ
2. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
3. ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, Κ, ΠΡ[6,5], ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ[20] ,Λ ,ΜΑΧ
4. ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[20]
5.
6. ΑΡΧΗ
7. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
8. ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ', Ι , 'ΟΥ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΟΣ'
9. ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[Ι]
10. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
11.
12. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
13. ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
14. ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΙΞΕΙ ΤΗΝ ' , Ι, 'η ΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ', Κ, 'η ΣΕΙΡΑ'
15. ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
16. ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΡ[Κ,Ι]
17. ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ(ΠΡ,Ι,Κ) = ΨΕΥΔΗΣ
18. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
19. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
20.
21. ΓΙΑ Λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
22. ΓΡΑΨΕ ΟΝ[Λ]
23. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
24. ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
25. ΑΝ ΠΡ[Κ,Ι] = Λ ΤΟΤΕ
26. ΓΡΑΨΕ 'ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ', Ι, 'ΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ', Κ, 'η ΣΕΙΡΑ'
27. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
28. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
29. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
30. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
31.
32. ΓΙΑ Λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
33. ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ[Λ] <-- 0
34. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5
35. ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 6
36. ΑΝ ΠΡ[Κ,Ι] = Λ ΤΟΤΕ
37. ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ[Λ] <-- ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ[Λ] + 1
38. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
39. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
40. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
41. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
42.
43. ΜΑΧ <-- 0
44. ΓΙΑ Λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
45. ΑΝ ΜΑΧ < ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ[Λ] ΤΟΤΕ
46. ΜΑΧ <-- ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ[Λ]
47. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
48. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
49.
50. ΓΙΑ Λ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20
51. ΑΝ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ[Λ] = ΜΑΧ ΤΟΤΕ
52. ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ', ΟΝ[Λ], 'ΕΚΑΝΕ ', ΜΑΧ, 'ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ'
53. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
54. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
55.
56.
57.
58. ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
59.
60. ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ(ΠΙΝ,ΑΡΗΜ,ΣΕΙΡΑΕΜ ):ΛΟΓΙΚΗ
61. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
62. ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΙΝ[6,5], Ι, ΑΡΗΜ,ΣΕΙΡΑΕΜ
63. ΛΟΓΙΚΕΣ: βρέθηκε
64. ΑΡΧΗ
65. Ι <-- 1
66. βρέθηκε <-- ΨΕΥΔΗΣ
67. ΟΣΟ Ι <= ΣΕΙΡΑΕΜ - 1 ΚΑΙ βρέθηκε = ΨΕΥΔΗΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
68. ΑΝ ΠΙΝ[ΣΕΙΡΑΕΜ,ΑΡΗΜ] = ΠΙΝ[Ι,ΑΡΗΜ] ΤΟΤΕ
69. βρέθηκε <-- ΑΛΗΘΗΣ
70. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
71. Ι <-- Ι +1
72. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
73. ΥΠΑΡΧΕΙ <-- βρέθηκε
74. ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ

Το πρόγραμμα σε pdf :

ΣΥΝΑΥΛΙΑ.pdf

Το αρχείο προγράμματος που μπορεί να τρέξει στη γλωσσομάθεια:

ΣΥΝΑΥΛΙΑ.pcs

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΤΑΜΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΛΗΘΟΣ, Ι,Κ, ΜΑΧ , ΕΠ[20,12] ,ΜΕΤΡΗΤΗΣ
   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΟ[20]
   ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[20], Π7[20],ΤΕΜΠ
ΑΡΧΗ
   ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΠΟΤΑΜΩΝ:'
   ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
         ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΛΗΘΟΣ
   ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΠΛΗΘΟΣ>0 ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΣ<=20
   ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΠΛΗΘΟΣ
        ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ',Ι,'ΠΟΤΑΜΟΥ'
        ΔΙΑΒΑΣΕ Π[Ι]
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΠΛΗΘΟΣ
           ΓΡΑΨΕ 'Η ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΡΥΠΩΝ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ', Π[Ι],'ΕΙΝΑΙ:'
           ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
                  ΓΡΑΨΕ 'ΓΙΑ ΤΟΝ', Κ, 'ΜΗΝΑ'
                  ΚΑΛΕΣΕ Υ_Ε(ΜΑΧ)
                  ΕΠ[Ι,Κ] <-- ΜΑΧ
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΠΛΗΘΟΣ
           ΜΟ[Ι] <-- 0
           ΓΙΑ Κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
                 ΜΟ[Ι] <-- ΜΟ[Ι] + ΕΠ[Ι,Κ]
          ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
          ΜΟ[Ι] <-- ΜΟ[Ι]/12
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΜΕΤΡΗΤΗΣ <-- 0
    ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΠΛΗΘΟΣ
           ΑΝ ΜΟ[Ι]>7 ΤΟΤΕ
                ΜΕΤΡΗΤΗΣ <-- ΜΕΤΡΗΤΗΣ+1
                Π7[ΜΕΤΡΗΤΗΣ] <-- Π[Ι]
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ ΜΕΤΡΗΤΗΣ
          ΓΙΑ Κ ΑΠΟ ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ ΒΗΜΑ -1
          ΑΝ Π7[Κ] < Π7[Κ-1] ΤΟΤΕ
             ΤΕΜΠ <-- Π7[Κ]
                 Π7[Κ] <-- Π7[Κ-1]
                 Π7[Κ-1] <-- ΤΕΜΠ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΜΕΤΡΗΤΗΣ
          ΓΡΑΨΕ Π7[Ι]
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Υ_Ε(ΜΑΧ)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΜΑΧ, ΕΠΙΚ
ΑΡΧΗ
ΜΑΧ <-- -1
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΚ
ΑΝ ΜΑΧ<ΕΠΙΚ ΤΟΤΕ
ΜΑΧ <-- ΕΠΙΚ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΕΠΙΚ=0

ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑΤΡΟΙ
2. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
3. ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΟΚΣΥΝ,ΟΚΝΗΣΙ[15], Ι,Κ, ΕΠ[15], ΑΠ[15,15], προελευση, προορισμος, ΣΥΝ_ΑΠΟΣΤΑΣΗ
4.
5. ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ[15]
6.
7. ΑΡΧΗ
8. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 15
9. ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ',Ι,' ΟΥ ΝΗΣΙΟΥ'
10. ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[Ι]
11. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
12. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 14
13. ΓΙΑ Κ ΑΠΟ Ι+1 ΜΕΧΡΙ 15
14. ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΠΌΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ',ΟΝ[Ι], 'ΚΑΙ ΤΟΥ',ΟΝ[Κ]
15. ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΠ[Ι,Κ]
16. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
17. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
18.
19.
20. ΣΥΝ_ΑΠΟΣΤΑΣΗ <-- 0
21. προελευση <-- 1
22. ΟΚΣΥΝ <-- 1
23. ΟΚΝΗΣΙ[1] <-- 1
24. ΕΠ[1] <-- 1
25. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 15
26. ΕΠ[Ι] <-- 0
27. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
28.
29. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 15
30. ΟΚΝΗΣΙ[Ι] <-- 0
31. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
32.
33. ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
34. ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΣΚΕΥΤΟΥΝ:'
35. ΔΙΑΒΑΣΕ προορισμος
36. ΕΠ[προορισμος] <-- ΕΠ[προορισμος] + 1
37. ΑΝ προορισμος < προελευση ΤΟΤΕ
38. ΣΥΝ_ΑΠΟΣΤΑΣΗ <-- ΣΥΝ_ΑΠΟΣΤΑΣΗ + ΑΠ[προορισμος, προελευση]
39. ΑΛΛΙΩΣ
40. ΣΥΝ_ΑΠΟΣΤΑΣΗ <-- ΣΥΝ_ΑΠΟΣΤΑΣΗ + ΑΠ[προελευση,προορισμος]
41. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
42.
43. ΑΝ ΟΚΝΗΣΙ[προορισμος]=0 ΤΟΤΕ
44. ΟΚΝΗΣΙ[προορισμος] <-- 1
45. ΟΚΣΥΝ <-- ΟΚΣΥΝ + 1
46. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
47. προελευση <-- προορισμος
48. ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΟΚΣΥΝ=15
49.
50. ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 15
51. ΓΡΑΨΕ ' ΤΟ ΝΗΣΙ:',ΟΝ[Ι],'ΤΟ ΕΠΙΣΚΕΥΤΗΚΑΝ:',ΕΠ[Ι],'ΦΟΡΕΣ'
52. ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
53. ΓΡΑΨΕ 'Η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΣΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΙΝΑΙ:',ΣΥΝ_ΑΠΟΣΤΑΣΗ
54.
55. ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το πρόγραμμα σε pdf :giatroi.pdf

Το πρόγραμμα σε γλωσσομάθεια: Γιατροι.psc

Το βοηθητικό Excel: giatroi.xlsx

 

http://www.algorithmos.gr/glossomatheia.html

προγραμμα κρεμαλα
μεταβλητες
χαρακτηρες: λέξη, γράμμα
ακεραιες: πλ
αρχη
γραψε 'δώσε τη λέξη μυστικά'
διάβασε λέξη
γραψε 'Δώσε τον αριθμο των γραμμάτων'
Διάβασε αρ_γραμμάτων
πλ <- 0
λέξη_που_μαντευω <- ''
γράμμα <- 'Α'
όσο πλ < αρ_γραμμάτων επαναλαβε
γραψε 'Δωσε το ', πλ +1, 'γράμμα από τα ', αρ_γραμμάτων
διάβασε γράμμα
λέξη_που_μαντευω <- λέξη_που_μαντευω + γράμμα
πλ <- πλ + 1
τέλος_επανάληψης
Αν λέξη = λέξη_που_μαντεύω τότε
γράψε 'Κέρδισες'
αλλιώς
γράψε 'Έχασες'
Τέλος_αν
Τέλος_προγραμματος

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -