Μάθημα : ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

Κωδικός : 0606010176

0606010176  -  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Μάθημα

Μαθησιακοί στόχοι:

  • επανάληψη βασικών γραμματικών και συντακτικών φαινομένων της προηγούμενης τάξης, π.χ. της  μέσης  φωνής των βαρύτονων ρημάτων, της υποτακτικής ενεστώτα αορίστου και παρακείμενου, της ευκτικής  & της προστακτικής , όπως επίσης και της  Γ κλίσης  ουσιαστικών και επιθέτων. Επίσης την επανάληψη του αορίστου β΄και της παθητικής φωνής , καθώς και των παραθετικών
  • Επίσης εκμάθηση βασικών συντακτικών φαινόμενων, όπως το συντακτικό ρόλο του απαρεμφάτου, της μετοχής και τους βασικούς όρους σύνταξης, καθώς και τους ομοιόπτωτους προσδιορισμούς και τα είδη των προτάσεων
  • Εξάσκηση στην παραγωγή νέων λέξεων στηριζόμενοι στις αρχαιοελληνικές ρίζες, στον εντοπισμό ετυμολογικά συγγενών τύπων συνδυαζόμενων με λέξεις πρωτότυπες του αρχαίου κειμένου και δημιουργία συνθετών ή εύρεση των συνθετικών...
  • Κατανόηση του αρχαιοελληνικού κειμένου και εντοπισμός βασικών ιδεών και αξιών της αρχαίας εποχής... 

Ενότητες

  • Να συνειδητοποιήσουν ότι η μετάφραση ενός αρχαίου ελληνικού κειμένου ενέχει το στοιχείο της υποκειμενικότητας και είναι και αυτή μία  απόπειρα ερμηνείας του κειμένου
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι το κείμενο είναι στενά συνδεδεμένο με το πλαίσιο στο οποίο δημιουργείται π.χ. ιστορικά γεγονότα
  • Να εξοικειωθούν σταδιακά με τους μηχανισμούς εντοπισμού των ιδεολογικών παραμέτρων που λανθάνουν σε ένα κείμενο
  • Να συλλέξουν πληροφορίες και να οργανώσουν το υλικό τους γύρω από ένα ιστορικό ερώτημα
  • Να συνειδητοποιήσουν τη συνέχεια και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας.
  • να συνειδητοποιήσουν ότι η μετάφραση ενός αρχαίου ελληνικού κειμένου ενέχει το στοιχείο της υποκειμενικότητας και είναι και αυτή μία απόπειρα ερμηνείας του κειμένου
  • να συνειδητοποιήσουν ότι το κείμενο είναι στενά συνδεδεμένο με το πλαίσιο στο οποίο δημιουργείται π.χ. ιστορικά γεγονότα
  • να εξοικειωθούν σταδιακά με τους μηχανισμούς εντοπισμού των ιδεολογικών παραμέτρων που λανθάνουν σε ένα κείμενο
  • να συλλέξουν πληροφορίες και να οργανώσουν το υλικό τους γύρω από ένα ιστορικό ερώτημα
  • να συνειδητοποιήσουν τη συνέχεια και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας

ΕΚΜΑΘΗΣΗ βασικών γραμματικών φαινομένων:

  • α΄και β΄κλίση αουσιαστικών
  • γ΄κλίση ουσιαστικών & επιθέτων
  • σχηματισμός παραθετικών επιθέτων & επιρρημάτων
  • οριστική, υποτακτική, ευκτική & προστακτική Ε.Φ. και Μ.Φ.
  • ΑΟΡΙΣΤΟΣ Β΄
  • ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
  • ΣΥΝΗΡΗΜΕΝΑ α, β, γ τάξης...

Εκμάθηση βασικών συντακτικών φαινομένων:

  • βασικοί όροι σύνταξης: υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο
  • ομοιόπτωτοι & ετερόπτωτοι προσδιορισμοί
  • σύνταξη απαρεμφάτου
  • απρόσωπη σύνταξη
  • είδη μετοχής
  • είδη ονοματικών & επιρρηματικών προτάσεων...

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -