Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 0601080166

0601080166  -  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Μάθημα

Μαθησιακοί στόχοι :

  • Η ενίσχυση της γλωσσικής και επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών, μέσω της ανάπτυξης και των τεσσάρων γλωσσικών μακροδεξιοτήτων :ανάγνωση, κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου, ανάπτυξη κριτικής σκέψης
  • Να αναγνωρίζουν τη δομή της παραγράφου, τις τεχνικές  ανάπτυξης τους και τις συνδετικές λέξεις 
  • Να διακρίνουν τη βασική από τις δευτερεύουσες πληροφορίες σε ένα κείμενο 
  • Να εντοπίζουν τις λέξεις - κλειδιά  και να αποδίδουν  με τίτλο το θέμα του κειμένου
  • Να προχωρούν στη διαδικασία της περίληψης ενός κειμένου με τη χρήση πλαγιότιτλων στις παραγράφους 
  • Να συσχετίζουν τα δομικά συστατικά του κειμένου με το κειμενικό είδος και τις περιστάσεις επικοινωνίας 
  • Να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των γραμματικοσυντακτικών και λεξιλογικών επιλογών τους στη διαμόρφωση του κατάλληλου επικοινωνιακά ύφους 
  • Να αναγνωρίζουν και να αξιολογούν τα επιχειρήματα που προβάλλονται σε ένα κείμενο 
  • Να μπορούν να διακρίνουν τα είδη των προτάσεων και να ξεχωρίζουν την οναματική από τη ρηματική φράση
  • Να διακρίνουν τους βασικούς όρους μιας πρότασης
  • Να εξοικειωθούν με την κλίση των ουσιαστικών, των επιθέτων και των ρημάτων. Να κατηγοριοποιούν τους χρόνους με βάση τη χρονική τους βαθμίδα και το ποιον ενεργείας, να βρίσκουν τη φωνή, την τάξη και τη διάθεση
  • Να εξοικειωθούν με τη διάκριση του οριστικού και του αόριστου άρθρου, των κύριων από τις δευτερεύουσες προτάσεις, τη λειτουργία των πτώσεων
  • Να εξασκηθούν στην παραγωγή νέων λέξεων είτε με τη χρήση προθημάτων είτε επιθημάτων και να τις διαχωρίζουν από τις σύνθετες

Ενότητες

Μαθησιακοί στόχοι:

  • κινητοποίηση των μαθητών να μιλήσουν και να γράψουν την εμπειρία τους από τη μετάβαση τους από το Δημοτικό σχολείο στο Γυμνάσιο
  • συνειδητοποίηση εκ μέρους των μαθητών των παραγόντων της επικοινωνίας: ποιος μιλάει ή γράφει, σε ποιον, για ποιο σκοπό, με ποιο θέμα, κάτω από ποιες περιστάσεις και του  ότι η " γλώσσα είναι ένας κώδικας επικοινωνίας"
  • προσέγγιση των ειδών προτάσεων ανάλογα με τις περιστάσεις επικοινωνίας, τη δομή, την ποιότητα, τα σημεία στίξης

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: 

  • να διακρίνουν οι μαθητές τις διαφορές του προφορικού και του γραπτού λόγου
  • να αντιληφθούν  ότι θα συναντήσουν τον προφορικό και τον γραπτό λόγο με πολλές μορφές
  • να κατανοήσουν τη σημασία και την ισοτιμία του προφορικού απέναντι στον γραπτό λόγο
  • να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε είδος λόγου απαιτεί την νάλογη γλωσσική ποικιλία  και ότι το μέσο και η περίσταση επικοινωνίας επηρεάζουν τη μορφή και την οργάνωση του μηνύματος
  • να γνωρίσουν τη σημασία και τον ρόλο της παραγράφου για τη σύνταξη ενός κειμένου

Μαθησιακοί στόχοι: 

  • επιδιώκεται οι μαθητές να έχουν μια πρώτη επαφή με περιγραφικά ,αφηγηματικά  , πολυτροπικά και κείμενα επιχειρημάτων...
  • να μπορούν να συντάσσουν την περίληψη ενός κειμένου...

Μαθησιακοί στόχοι:

  • να αντιληφθούν  οι μαθητές τη λειτουργία της ονοματικής φράσης στα κείμενα
  • να κατανοήσουν τις διαφορετικές κλίσεις και τον ρόλο των ουσιαστικών στην πρόταση
  • να εξοικειωθούν με τις κλίσεις και τη λειτουργία των επιθέτων στον λόγο
  • να συνειδητοποιήσουν τους δύο κύριους τρόπους σχηματισμού λέξεων: την παραγωγή και τη σύνθεση

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  • να αντιληφθούν οι μαθητές τον κυρίαρχο ρόλο του ρήματος σε κάθε πρόταση
  • να μάθουν ότι τα ρήματα διακρίνονται σε κατηγορίες { φωνές, συζυγίες, διαθέσεις, χρόνους}
  • να συνειδητοποιήσουν ότι άλλες από τις διακρίσεις αφορούν μόνο τη μορφή του ρήματος { φωνή, συζυγία} και  άλλες τη σημασία { διάθεση, χρόνος , ποιόν ενεργείας}
  • να διακρίνουν τα συνδετικά ρήματα και το κατηγορούμενο που  δέχονται ως συμπλήρωμα
  • να  αντιληφθούν τους  τρόπους παραγωγής των ρημάτων
  • να συνειδητοποιήσουν τον ρόλο που έχουν ορισμένα ρήματα στην αφήγηση
  • να προβληματιστούν σχετικά με την αξία και τη μαγεία του θεάτρου & του κινηματογράφου...

Μαθησιακοί στόχοι:

  • να κατανοήσουν οι μαθητές τις λειτουργίες του ουσιαστικού στην πρόταση
  • να αντιληφθούν τον ρόλο του ουσιαστικού ως ομοιόπτωτου { παράθεση, επεξήγηση} και ως ετερόπτωτου προσδιορισμού
  • να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν στην πράξη τους τρόπους παραγωγής ουσιαστικών από άλλα ουσιαστικά, ρήματα ή επίθετα
  • να αναγνωρίζουν τις παραγράφους σε ένα κείμενο, να εντοπίζουν τα κύρια σημεία μιας παραγράφου και να γράφουν τον κατάλληλο πλαγιότιτλο σε μια παράγραφο
  • να διαχωρίζουν τις δραστηριότητες που μας ψυχαγωγούν και μας διασκεδάζουν...

Μαθησιακοί στόχοι:

  • να αντιληφθούν τη διαφορά στο οριστικό και στο αόριστο άρθρο, αλλά και να εξοικειωθούν μέσα από τα κείμενα με τους ποικίλους κλιτικούς τύπους των άρθρων
  • να κατανοήσουν μέσα από ποικιλία κειμένων τους τρόπους παραγωγής των επιθέτων
  • να συστηματοποιήσουν τις γνώσεις τους για την οργάνωση της πςριγραφής στον άξονα του χώρου
  • να σκηθούν στην παραγωγή περιγραφικού προφορικού & γραπτού λόγου, κυρίως σε θέματα περιγραφής αντικειμένων, καταστάσεων, προσώπων
  • να προβληματιστούν σχετικά με τα αρνητικά και τα θετικά των Μ.Μ.Ε. & του Διαδικτύου, καθώς και με τους τρόπους λελογισμένης και ορθής χρήσης τους...

Μαθησιακοί στόχοι:

  • να κατανοήσουν οι μαθητές τους τρόπους παρατακτικής σύνδεσης των προτάσεων
  • να αντιληφθούν τη λειτουργία του ασύνδετου σχήματος στο κείμενο
  • να αντιληφθούν τις χρήσεις της στίξης στον παρατακτικό λόγο και το ασύνδετο σχήμα
  • να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα στοιχεία και τις τεχνικές της αφήγησης
  • να συνειδητοποιήσουν την αξία του ΑΘΛΗΤΙΜΟΥ  και τα προβλήματα που εμφανίζονται στον χώρο του, καθώς και τρόπους αντιμετώπισης τους
  • να γνωρίσουν τα σχετικά με τους ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ...

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -