Μάθημα : ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 0116010201
0116010201 - ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΜΑΥΡΙΚΑ
Περιγραφή Μαθήματος

Παγκόσμια Ιστορία από τον 17ο αι. και εξής.
Ανοίξτε τους παρακάτω συνδέσμους:
- Σκηνές από την καταστροφή της Σμύρνης
- Χρονολόγιο με τα κυριότερα γεγονότα του Μικρασιατικού πολέμου 1919 - 1922 (canvas)
- Χάρτης των στρατιωτικών επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής Εκστρατείας
-
Σύγχρονη Παγκόσμια Ιστορία
Η χρονική περίοδος στην οποία θα αναφερθούμε είναι τα διακόσια, περίπου, χρόνια από τη γαλλική επανάσταση του 1789 έως την εποχή μας. Τα τελευταία 150 χρόνια, δηλαδή τα χρόνια από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα, αποτελούν αυτό που ονομάζουμε σύγχρονη εποχή.
Κατά την περίοδο που θα εξετάσουμε πολλά γεγονότα επηρέασαν, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, τις ζωές των ανθρώπων. Θα ασχοληθούμε με τα κυριότερα από αυτά και αρκετά πιο διεξοδικά με την ιστορία των Ελλήνων, συνδέοντάς τη με την ιστορική εξέλιξη των άλλων λαών, ιδίως των γειτονικών, των Βαλκανίων και της Ευρώπης.
Θα προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε μια γενική εικόνα του 19ου και του 20ού αιώνα, και κυρίως να αναδείξουμε τα σημαντικότερα προβλήματα που απασχόλησαν κάθε εποχή, καθώς και την κληρονομιά που άφησε αυτή η εποχή στους μεταγενέστερους.Μαθησιακοί στόχοι
H ιστορική αφήγηση θα είναι σχετικά συνοπτική και θα αποσκοπεί όχι μόνο στη γνώση, αλλά κυρίως στην ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας. Αυτή μπορεί να αποκτηθεί με την εκμάθηση μεθόδων και τεχνικών προσέγγισης του παρελθόντος, με τη μελέτη παραθεμάτων γραμμένων από διαφορετική οπτική γωνία το καθένα, όπως, επίσης, και με κατάλληλες ασκήσεις. Στόχος είναι κυρίως η διαμόρφωση μιας ιστορικής συνείδησης: αποκτώντας την ικανότητα να προβληματιζόμαστε για το παρελθόν, καλλιεργούμε την ικανότητα να σκεφτόμαστε για το παρόν. Οι γραπτές πηγές, οι φωτογραφίες, οι χάρτες, τα διαγράμματα, γενικότερα το υποστηρικτικό υλικό που θα συνοδεύει την ιστορική αφήγηση θα αποτελούν συμπληρωματικούς ή εναλλακτικούς τρόπους για να προσεγγίσει κανείς το παρελθόν. Το μάθημα θα επιτύχει τον σκοπό του μόνο αν βοηθήσει να γεννηθούν σκέψεις και παρακινήσει όσες και όσους το χρησιμοποιήσουν να αναζητήσουν άλλα βιβλία και άλλες πηγές πληροφόρησης για να βρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους.
Μέθοδοι διδασκαλίας
- Ιστορική αφήγηση
- Ανακαλυπτική μέθοδος
- Μαθητοσυνεργατική μέθοδος
- Βιωματική μέθοδος
Διδάσκοντες
Ελισάβετ Μαυρίκα
Προτεινόμενα συγγράμματα
-Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη
-Απομνημονεύματα Ν. Κασομούλη
-https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/f3c70a23-7696-49db-9148-f24dce6a27c8/syn12.pdf
-https://www.fhw.gr/chronos/12/gr/general/gallery/list1.html
-https://www.bbc.co.uk./bitesize/topics/ztqtb9q
-https://www.ime.gr/chronos/13/gr/foreign_policy/sources/12.html
Φωτογραφία από την πυρπόληση της Σμύρνης (1822)
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -